Känn karriärstämningen i Shift 2

Robot
Känn karriärstämningen i Shift 2

Riktiga bilar och riktiga förare när du spelar på låtsas i Shift 2: Unleashed. Spana in en kort inblick i karriärläget i vårt filmarkiv.

#need-for-speed-shift, #shift-2-unleashed


Medlem
Känn karriärstämningen i Shift 2

Awesome! Can't wait.
Hoppas att det blir som det ser ut.


signatur

autograph

Medlem

Blir lika arkadigt som första shift tyvärr.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gillade det när det kom men fick problem med sparfierna på min PC och spelade det inte på lång tid (Har att göra med att spelet inte är installerat på C: disken).

Köpte det på PS3 nyss men tycker det nu är för mycket gasa fullt/vrid på ratten spel. Grafiken är även den dålig på PS3.


signatur

Det var detta...

Medlem

Blir nog betydligt bättre än 1an, jävligt najs är att man kan byta motorerna i bilarna :]

Medlem

Första spelet lyckades verkligen med presentationen och atmosfären! Men innehållet var lite långtråkigt och jag hade önskat en snudd mer realism i körningen. Men attityden i Shift var klockren! Det kändes verkligen som om man pressade skiten ur bilarna och levde på gränsen hela tiden!

Ser med spänning fram emot tvåan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Japp, samma sak som alla andra nfs titlar.. samma gamla motor, samma gamla bilar och samma gamla arkad stil... varför kan dom inte styra upp ett lite nyare fräsigare spel? ska det vara så svårt.

Medlem

Om dom bara har fixat till styrningen och filat på fysiken så kommer detta att bli väldigt bra. Inget slår närvaro och fartkänslan från ettan


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Blir lika arkadigt som första shift tyvärr.

Alltså minimalt.

Ish
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Blir lika arkadigt som första shift tyvärr.

Ja för NFS har ju alltid pratat om att eftersträva realism eller?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Blir lika arkadigt som första shift tyvärr.

arkadigt som första shift???? hahaha har du ens spelat shift?
shift borde inte ens förknippas med NFS namnet för det är det bästa av dom alla NFS som finns och det spelet är mer verkligt än många andra. Har m,an spelat shift med ratt,som bilspel skall spelas, så fattar man också vad man pratar om. att shift skulle vara arkadigt är nog det löjligaste jag hör från någon som aldrig har spelat det, för det har du ju knappast gjort


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av maniac:

Om dom bara har fixat till styrningen och filat på fysiken så kommer detta att bli väldigt bra. Inget slår närvaro och fartkänslan från ettan

jag spelade först shift på krysslådan utan ratt,det gick fan i mig inte. köpte sen PS3 versionen och körde det med min logitech g25,spelet blev ett helt annat spel med ratt och det tillhör faktiskt ett av dom bättre spelen på bilsidan på mycket länge


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Redaktör
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av maniac:

Om dom bara har fixat till styrningen och filat på fysiken så kommer detta att bli väldigt bra. Inget slår närvaro och fartkänslan från ettan

jag spelade först shift på krysslådan utan ratt,det gick fan i mig inte. köpte sen PS3 versionen och körde det med min logitech g25,spelet blev ett helt annat spel med ratt och det tillhör faktiskt ett av dom bättre spelen på bilsidan på mycket länge

Ändrar man inställningarna så att man blir av med den absurda överstyrningen så är det klart spelbart med handkontroll. Men lika bra som med ratt blir det förstås inte.


signatur
Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av KlosterKatten:

Blir lika arkadigt som första shift tyvärr.

arkadigt som första shift???? hahaha har du ens spelat shift?
shift borde inte ens förknippas med NFS namnet för det är det bästa av dom alla NFS som finns och det spelet är mer verkligt än många andra. Har m,an spelat shift med ratt,som bilspel skall spelas, så fattar man också vad man pratar om. att shift skulle vara arkadigt är nog det löjligaste jag hör från någon som aldrig har spelat det, för det har du ju knappast gjort

Nej jag vet ingenting Spelar inte alls rfactor, iracing, race 07 & GTL/GTR2, jag vet ingeting. Har inte heller köpt spelet och spelade det på min G25, absolut inte...

Du har nog rätt, spelet är simulator som fan, fast inte lika mycket som GRID.

Skrivet av Ish:
Skrivet av KlosterKatten:

Blir lika arkadigt som första shift tyvärr.

Ja för NFS har ju alltid pratat om att eftersträva realism eller?

Är spelets motto "This is Real Racing!" så pekar man ut realism, ja.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The_Jigsaw:
Skrivet av maniac:

Om dom bara har fixat till styrningen och filat på fysiken så kommer detta att bli väldigt bra. Inget slår närvaro och fartkänslan från ettan

jag spelade först shift på krysslådan utan ratt,det gick fan i mig inte. köpte sen PS3 versionen och körde det med min logitech g25,spelet blev ett helt annat spel med ratt och det tillhör faktiskt ett av dom bättre spelen på bilsidan på mycket länge

Ändrar man inställningarna så att man blir av med den absurda överstyrningen så är det klart spelbart med handkontroll. Men lika bra som med ratt blir det förstås inte.

Ja det det lugnade ned känsligheten lite men inte tillräckligt för att jag skulle trivas med det. En ratt står där emot på min önskelista.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör
Skrivet av KlosterKatten:

Nej jag vet ingenting Spelar inte alls rfactor, iracing, race 07 & GTL/GTR2, jag vet ingeting. Har inte heller köpt spelet och spelade det på min G25, absolut inte...

Du har nog rätt, spelet är simulator som fan, fast inte lika mycket som GRID.

Fast jämfört med typ alla andra Need for Speed-spel är Shift extremt verklighetsnära (även om de lir du nämner är betydligt mer hardcore).


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av KlosterKatten:

Nej jag vet ingenting Spelar inte alls rfactor, iracing, race 07 & GTL/GTR2, jag vet ingeting. Har inte heller köpt spelet och spelade det på min G25, absolut inte...

Du har nog rätt, spelet är simulator som fan, fast inte lika mycket som GRID.

Fast jämfört med typ alla andra Need for Speed-spel är Shift extremt verklighetsnära (även om de lir du nämner är betydligt mer hardcore).

Det är mer realistiskt ja, men långt ifrån simulator


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar