Medlem
Korsord

Man har hittat rutmönster med hieroglyfer från Ramses IV 1000-talet och även i Pompeji. Därmed anser man att korsord har funnits ungefär lika länge som bokstavsskriften.
Det moderna korsordet började användas som små pussel i barntidningar och böcker under 1800-talet men först 1913 anser man att det första moderna korsordet för vuxna publiserades.
Sedan dess har en mängd olika typer av korsord skapats.
Det mesta av arbetet bakom ett korsord sköts än idag av en person med lite hjälp av datorer för att generera ifyllnadsord och konstruera speciella mönster.

Dagen till ära tänkte jag därför lägga upp ett egentillverkat korsord i kryptostil, det vill säga ett korsord där bokstäverna bytts ut mot siffror. Jag hade "ganska" tråkigt häromdagen och skapade det här...mästerverket...
Jag tar för givet att ingen kommer att bry sig om att lösa det och det lär dessutom var felkonstruerat utan dess like med stavfel och siffror på fel platser...så lycka till!

Orden är dessutom tagna lite hur som helst utan rim och reson, dvs både engelska, svenska, namn och förkortningar. En del spelrelaterade ord förstås...

Tyvärr har jag inga priser eller sånt så det är helt enkelt äran som gäller...

#blogg

inK
Medlem
Titel

Kan vi inte få en större bild?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Hade varit lite trevligt det ja :>

Medlem

Svaret är 42


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar