Blizzard slår till mot guldsäljare i World of Warcraft

Robot
Blizzard slår till mot guldsäljare i World of Warcraft

Utvecklaren har nu fått Paypal att varna stora guldförsäljare att om de fortsätter sälja låtsasguld för riktigt guld så stängs deras Paypal-konton ner. Permanent.

#blizzard, #world-of-warcraft


Medlem
Blizzard slår till mot guldsäljare i World of Warcraft

Får man hoppas att Blizzard kan hålla detta ''löfte''

Annars kan de väll försöka förstärka sitt säkerhet system så att man inte blir hackad.

Inaktiv

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Hur vet Paypal om viss transaktion handlar om guld till WOW? Pågår ju miljoner transaktioner hela tiden på Paypal och det finns även ett väldigt stort antal hemsidor som säljer guld till WOW, känns rätt omöjligt att hålla reda på detta. Jag menar det står ju inte "1000 World Of Warcraft Gold" som beskrivning när man betalar för sin produkt på Paypal.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

Eller kanske inte något av det, med tanke på att det inte gör något olagligt så har inte paypal rätt att göra på det sättet.

Men man kanske skall kalla dig, blizzard samt paypal för rättshaverister. Fast som tur är slutade jag använda paypal när de slutade ta emot doneringar till wikileaks, efter som de då började med tvivelaktiga beslut och kanske till och med olagligheter.

Som en betaltjänst skall man ta betalt åt sina kunder och i detta fallet flytta pengar från kund A till kund B. Man skall inte gå in efter politska orsaker och stoppa någon från att använda tjänsten när det inte pågår någon olaglig verksamhet, och en domstol har beslutat om att så skall göras.

Eller kanske du tycke att det är okej att Banker säger att du får inte köpa godis eller omoraliska tv spel med våra kreditkort? Samt att du heller inte får ta ut pengar från bankomat eller får kontot du har hos dem för att göra samma sak, för då fryser de ditt konto permament.

Guld försäljning kan blizzard stoppa på annat sätt om det vill göra det inom ramarna för det de har rätt att göra, tillex ändra i koden för spelet. Men just det ja de är för slöa för det, eller det kanske kostar dem för mycket pengar från deras aktieägare samt delägare Activision att göra så dom är ju så fattiga.

Medlem

jag hoppas att det hjälper för jag tycker det böjar bli lite störande

Medlem

*thumbs up*


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Bra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Får man hoppas att Blizzard kan hålla detta ''löfte''

Annars kan de väll försöka förstärka sitt säkerhet system så att man inte blir hackad.

Att folk blir hackade är ju mer på deras eget ansvar. Man kan fixa en authenticatordosa eller authenticatormjukvara i supporterade telefoner som avsevärt försvårar. Keyloggers är nog den vanligaste formen av kontostöld.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

svammel.

Tror faktiskt att Paypal har rätt att bestämma vem som får använda deras tjänst så länge det inte är kränkande och diskriminerande.

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av cyberzaikoo:

Får man hoppas att Blizzard kan hålla detta ''löfte''

Annars kan de väll försöka förstärka sitt säkerhet system så att man inte blir hackad.

Att folk blir hackade är ju mer på deras eget ansvar. Man kan fixa en authenticatordosa eller authenticatormjukvara i supporterade telefoner som avsevärt försvårar. Keyloggers är nog den vanligaste formen av kontostöld.

Finns trojaner för authenticator med.

http://wowmentor.com/game-security/blizzard-authenticator-hac...

Det är dock ingen anledning till att inte köpa en men som vanligt ska man ha god datorhygien.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Tycker det är rätt at de tyker så. Men måste hålla med Gandir om att detta inte på nåt sett är PayPals angelägenhet.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

svammel.

Tror faktiskt att Paypal har rätt att bestämma vem som får använda deras tjänst så länge det inte är kränkande och diskriminerande.

Det är du som svammlar om någon, läst på innan du öppnar munnen.

Paypal måste följa samma lagar som en bank måste göra, vilket gör att de inte har den rätten nej. En bank kan inte neka någon att öppna ett konto på banken eller ta ut sina pengar och sätta in dem så länge det inte är ett konstanterat lagbrott eller alternativt penningtvätt.

http://www.fi.se/Konsument/Fragor-och-svar/

Om du eller någon anna inte tror på mig över att man inte får göra vad som helst som bank. Regelverken är riktigt starka och väl förankrade i hela EU. Vad som gäller i USA är jag inte säker på däremot, men Paypal är även registrerad som en EU bank. Vilket betyder att de måste följa EU's regelverk.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

Eller kanske inte något av det, med tanke på att det inte gör något olagligt så har inte paypal rätt att göra på det sättet.

Men man kanske skall kalla dig, blizzard samt paypal för rättshaverister. Fast som tur är slutade jag använda paypal när de slutade ta emot doneringar till wikileaks, efter som de då började med tvivelaktiga beslut och kanske till och med olagligheter.

Som en betaltjänst skall man ta betalt åt sina kunder och i detta fallet flytta pengar från kund A till kund B. Man skall inte gå in efter politska orsaker och stoppa någon från att använda tjänsten när det inte pågår någon olaglig verksamhet, och en domstol har beslutat om att så skall göras.

Eller kanske du tycke att det är okej att Banker säger att du får inte köpa godis eller omoraliska tv spel med våra kreditkort? Samt att du heller inte får ta ut pengar från bankomat eller får kontot du har hos dem för att göra samma sak, för då fryser de ditt konto permament.

Guld försäljning kan blizzard stoppa på annat sätt om det vill göra det inom ramarna för det de har rätt att göra, tillex ändra i koden för spelet. Men just det ja de är för slöa för det, eller det kanske kostar dem för mycket pengar från deras aktieägare samt delägare Activision att göra så dom är ju så fattiga.

Köp olagligheter med ditt visa kort så ska du se vad bankerna kommer göra med ditt kort och polisanmälan som garantera kommer följa kort inpå, inte för att de flesta kriminella köpen går att genomföra med ett kort skulle jag tro dock.

Vill paypal se seriösa ut så är detta helt rätt väg att gå då guldet som man köper i detta fallat kommer på andras beskostnad i form av hackade konton, länsade konton, bottar och förstörd ekonomi i spelen.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

Eller kanske inte något av det, med tanke på att det inte gör något olagligt så har inte paypal rätt att göra på det sättet.

Men man kanske skall kalla dig, blizzard samt paypal för rättshaverister. Fast som tur är slutade jag använda paypal när de slutade ta emot doneringar till wikileaks, efter som de då började med tvivelaktiga beslut och kanske till och med olagligheter.

Som en betaltjänst skall man ta betalt åt sina kunder och i detta fallet flytta pengar från kund A till kund B. Man skall inte gå in efter politska orsaker och stoppa någon från att använda tjänsten när det inte pågår någon olaglig verksamhet, och en domstol har beslutat om att så skall göras.

Eller kanske du tycke att det är okej att Banker säger att du får inte köpa godis eller omoraliska tv spel med våra kreditkort? Samt att du heller inte får ta ut pengar från bankomat eller får kontot du har hos dem för att göra samma sak, för då fryser de ditt konto permament.

Guld försäljning kan blizzard stoppa på annat sätt om det vill göra det inom ramarna för det de har rätt att göra, tillex ändra i koden för spelet. Men just det ja de är för slöa för det, eller det kanske kostar dem för mycket pengar från deras aktieägare samt delägare Activision att göra så dom är ju så fattiga.

Köp olagligheter med ditt visa kort så ska du se vad bankerna kommer göra med ditt kort och polisanmälan som garantera kommer följa kort inpå, inte för att de flesta kriminella köpen går att genomföra med ett kort skulle jag tro dock.

Vill paypal se seriösa ut så är detta helt rätt väg att gå då guldet som man köper i detta fallat kommer på andras beskostnad i form av hackade konton, länsade konton, bottar och förstörd ekonomi i spelen.

Ja ditt resonemang skulle ju kanske ha varit okej så länge guldförsäljning vore olagit vilket det med största sanolikhet inte är. Helst inte enligt Kinesisk lag, vilket är det land de flesta guldfarmare kommer ifrån, vilket då betyder att det måsta vara olagligt enligt kinesisk lag. Så så länge någon inte har gjort en bevisligen olaglig handling så kan inte en bank göra något alls.

Sedan finns det inte ett enda land där en domstol tagit upp frågan om guldförsäljning är olagit på något sätt alls. Vilket vill säga att det är inte olagligt i USA, EU eller något annat land i världen som det ser ut nu.

Undra hur man kan se seriös ut när man inte följer lagen, och istället tycker att WoW är viktigare än vad lagen säger. Eller du kanske tycker att vad som händer i WoW är viktigare än vad som verkligen händer i världen?

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

svammel.

Tror faktiskt att Paypal har rätt att bestämma vem som får använda deras tjänst så länge det inte är kränkande och diskriminerande.

Ännu mer svammel

Guldförsäljning innefattar oftast olaglig verksamhet som stöld av konton, pengarna kommer från olagliga arbetsförhållanden etc. Det är helt rätt av dom att strypa hela branschen även om det sitter en hemma pulare eller två. Paypal har samma rätt som andra banker att förbjuda personer att använda deras konton ifall de misstänker brott eller att det pågår skumheter. Om du kollar under deras användarvillkor, vilket jag antar att du gjort, så är listan rätt lång när de får och kommer stänga ner ditt konto. Goldselling hamnar definitivt under dessa termer, att du ens försvarar det är skrattretande och blandar in politisk momojumbo som Wikileaks gör det ännu mer komiskt.

Sluta köp eller sälj guld, för du skriker och gråter nästan som man tror att någon tagit din inkomst.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

svammel.

Tror faktiskt att Paypal har rätt att bestämma vem som får använda deras tjänst så länge det inte är kränkande och diskriminerande.

Ännu mer svammel

Guldförsäljning innefattar oftast olaglig verksamhet som stöld av konton, pengarna kommer från olagliga arbetsförhållanden etc. Det är helt rätt av dom att strypa hela branschen även om det sitter en hemma pulare eller två. Paypal har samma rätt som andra banker att förbjuda personer att använda deras konton ifall de misstänker brott eller att det pågår skumheter. Om du kollar under deras användarvillkor, vilket jag antar att du gjort, så är listan rätt lång när de får och kommer stänga ner ditt konto. Goldselling hamnar definitivt under dessa termer, att du ens försvarar det är skrattretande och blandar in politisk momojumbo som Wikileaks gör det ännu mer komiskt.

Sluta köp eller sälj guld, för du skriker och gråter nästan som man tror att någon tagit din inkomst.

Intressant att du kommer till slutsatsen att man säljer eller köper guld när man försöker stå på lagens sida. Lagen är för min del betydligt viktigare än det som händer i WoW.

Sedan vad är olagliga arbetsförhållanden ? Det mesta när det kommer till arbetsförhållanden i Kina är fullt lagligt.

Ja paypal har samma rätt som andra banker att göra affärer och att beivra olagligeheter om det förkommer sådana. Men förklara för mig vad är olagligt, vart har man kollektivt dömt alla guldförsäljare som hackare? Finns de som farmar på samma sätt som vilken som helst som spelar spelet farmar, det finns de som gör bottar som farmar "OBS! Det är inte olagligt att göra".

Hur skall en bank kunna bevisa att just guldet det säljer kommer från ett hackat konto? Det kan de inte göra utan då måste personen i fråga dömmas för brottet, i en domstol "du vet det dära hemska att man är inte skydlig föränn det har bevistats".

När någon sedan har dömts för ett brott om det begått något kan sedan domstolen dömma någon till böter och om de så behaga frysa någons tillgångar om brottet är grovt nog. Detta brukar göras i brott där böter är väldigt höga, för att tillex kronofogden skall kunna utmäta kontot och efter denna utmätningen får kunden tillbaka kontrollen överkontot och de pengar som finns kvar efter den eventuella utmätningen.

Vad banken själv kan göra när det kommer till att stänga av ett konto är om kontohavaren har begått bedrägerier emot banken, då kan banken stänga av kundens konto efter att pengarna har utbetalts till kunden. Men detta är bara om man begått grova bedrägerier emot banken i sig, alltså inte om man begått brott eller bedrägerier emot en tredje part.

Så hur illa du än tycker om guldsäljare eller farmare konto hackare osv så kan ändå inte paypal stänga av dem på ett lagligt sätt.

Sedan vad PayPal eller något annat företag skriver i deras avtal eller EULA så är det i regel inte värt pappret det är skrivet på eller de bytes du laddade hem för att få läsa detta komiska avtal. Lagen står över avtal mellan företag och privat personer och i regel kan inte några skrifter i ett avtal försämmra villkor eller lagtext utan bara possitivt förbättra lagen ur konsumentens synpunkt.

Tillex kan inte en arbetsgivare i ett anställningsavtal skriva att du inte har rätt till semester, eller förden delen skriva att du bara har rätt till 3 veckors semster däremot är det helt lagligt att skriva in att du skall ha 10 veckors semester efter som det är bättre än de 5 veckor som är lagstagade i svensk lag.

Detta har ett lagligt utryck som kallas för osjäliga villkor.

Sedan handlar detta inte om att försvara guldförsäljare eller bottar eller något sådant, jag hatar dem lika mycket som dig och tycker att Blizzard borde göra något för att stoppa dem vilket de kan göra om det bara vill. De kan ändra koden i wow tillex så att man inte kan göra bots, de kan banna spel konton i alla fall för majoriteten av dessa avskum.

Tyvärr är det tveksamt om det är lagligt att banna någon i Sverige för detta, men det är inte prövat ännu och jag är tveksam om det någonsin kommer att bli det efter som det skulle kunna kosta astronomiska summor i adovkat kostander med mera för den som anmäler blizzard för detta om de skulle råka förlora och tror inte någon tycker det är värt den risken för att få reda på vad lagen säger.

Men hur mycket vi än hatar någon eller tycker illa om deras sätt att leva så är lagen det vi rättar oss efter efter som vi inte får ta lagen i egna händer enns när det kommer till guldförsäljare eller ninja looters.

Bra, mindre guldspam i chatten och mindre hackade konton. Istället för att sälja virtuella pengar i ett spel kan man väl skaffa sig ett riktigt jobb...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv
Skrivet av Darkside666:

Bra, mindre guldspam i chatten och mindre hackade konton. Istället för att sälja virtuella pengar i ett spel kan man väl skaffa sig ett riktigt jobb...

Nu vet jag inte hur wow betalar sig.

Men EvE hade jag nästan kunnat levat på om jag velat spela det 12h/dag med målet att tjäna pengar.

En kines kan nog tjäna mer pengar på EvE än på att faktiskt jobba

Inaktiv

Sen när är själva köpandet och säljandet av guld i ett spel en olaglig handling? Vad blir nästa steg om dom kan börja förbjuda transaktioner för att ett företag inte gillar det trots att det är lagligt?

Medlem

Esh ibland får man ta lagen i egna händer. Jag blev hackad här om dagen och de tog allt guld, sålde allt jag hade, om jag så kunde få stopp på dem jävlarna hade jag gjort det 10000000 gånger om och jag hade skitigt i lagar som skyddar en jävel som snor från andra. Jag lägger faktiskt ner tid på skiten och då ska fan inte en jävla guldsäljare få komma och se till att jag spelat spelet 12dagar play time helt i onödan. Ni som försvarar dem som hackar/säljer guld äcklar mig.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

Eller kanske inte något av det, med tanke på att det inte gör något olagligt så har inte paypal rätt att göra på det sättet.

Men man kanske skall kalla dig, blizzard samt paypal för rättshaverister. Fast som tur är slutade jag använda paypal när de slutade ta emot doneringar till wikileaks, efter som de då började med tvivelaktiga beslut och kanske till och med olagligheter.

Som en betaltjänst skall man ta betalt åt sina kunder och i detta fallet flytta pengar från kund A till kund B. Man skall inte gå in efter politska orsaker och stoppa någon från att använda tjänsten när det inte pågår någon olaglig verksamhet, och en domstol har beslutat om att så skall göras.

Eller kanske du tycke att det är okej att Banker säger att du får inte köpa godis eller omoraliska tv spel med våra kreditkort? Samt att du heller inte får ta ut pengar från bankomat eller får kontot du har hos dem för att göra samma sak, för då fryser de ditt konto permament.

Guld försäljning kan blizzard stoppa på annat sätt om det vill göra det inom ramarna för det de har rätt att göra, tillex ändra i koden för spelet. Men just det ja de är för slöa för det, eller det kanske kostar dem för mycket pengar från deras aktieägare samt delägare Activision att göra så dom är ju så fattiga.

Det är inget olagligt i att avsluta ett konto. Din bank, FZ, Paypal el vilken annan som helst kan det utan att ha nån orsak. Det är ingen rättighet att få ha ett konto.

Sen är jag tveksam att man får sälja delar av material som nån annan äger utan deras tillstånd och att dom inte får betalt för det.
Bra för att man har köpt en musik cd så får man inte sälja delar av innehållet.

Inaktiv

Det här är ju sjukt efterblivet.
Men jag förstår att vissa Wow spelare hellre vill leva i en värld där företagen stiftar lagar än att ni har bottare i erat fisspel..
Det är inte särskillt betrygande att dagens ungdom tycker att det här är en bra sak.

Medlem
Skrivet av assman:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

Eller kanske inte något av det, med tanke på att det inte gör något olagligt så har inte paypal rätt att göra på det sättet.

Men man kanske skall kalla dig, blizzard samt paypal för rättshaverister. Fast som tur är slutade jag använda paypal när de slutade ta emot doneringar till wikileaks, efter som de då började med tvivelaktiga beslut och kanske till och med olagligheter.

Som en betaltjänst skall man ta betalt åt sina kunder och i detta fallet flytta pengar från kund A till kund B. Man skall inte gå in efter politska orsaker och stoppa någon från att använda tjänsten när det inte pågår någon olaglig verksamhet, och en domstol har beslutat om att så skall göras.

Eller kanske du tycke att det är okej att Banker säger att du får inte köpa godis eller omoraliska tv spel med våra kreditkort? Samt att du heller inte får ta ut pengar från bankomat eller får kontot du har hos dem för att göra samma sak, för då fryser de ditt konto permament.

Guld försäljning kan blizzard stoppa på annat sätt om det vill göra det inom ramarna för det de har rätt att göra, tillex ändra i koden för spelet. Men just det ja de är för slöa för det, eller det kanske kostar dem för mycket pengar från deras aktieägare samt delägare Activision att göra så dom är ju så fattiga.

Det är inget olagligt i att avsluta ett konto. Din bank, FZ, Paypal el vilken annan som helst kan det utan att ha nån orsak. Det är ingen rättighet att få ha ett konto.

Sen är jag tveksam att man får sälja delar av material som nån annan äger utan deras tillstånd och att dom inte får betalt för det.
Bra för att man har köpt en musik cd så får man inte sälja delar av innehållet.

Då skall du nog läsa igenom banklagen lite mer ordentligt, detta då en bank inte kan neka någon att öppna ett konto och kan endast stänga det om det faktiskt nyttjats för brottslig verksamhet där myndigheter har begärt kontot i beslag. Observera att näringsidkare ej klassas som en myndighet på något sätt.

Banken kan förstås neka kunden kredit om de icke är kreditvänliga, men kan ej neka kund rätten till ett konto oavsett deras ekonomiska situation.

Så jo, ett bankkonto är faktiskt en rättighet att ha hur du än vill vända och vrida på det.

Medlem
Skrivet av Liquidedust:
Skrivet av assman:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker Paypal gör lite fel om de tvingar dem att stänga, lite bakåt strävande.

Botare eller guldköpare I presume?

Båda delarna.

Eller kanske inte något av det, med tanke på att det inte gör något olagligt så har inte paypal rätt att göra på det sättet.

Men man kanske skall kalla dig, blizzard samt paypal för rättshaverister. Fast som tur är slutade jag använda paypal när de slutade ta emot doneringar till wikileaks, efter som de då började med tvivelaktiga beslut och kanske till och med olagligheter.

Som en betaltjänst skall man ta betalt åt sina kunder och i detta fallet flytta pengar från kund A till kund B. Man skall inte gå in efter politska orsaker och stoppa någon från att använda tjänsten när det inte pågår någon olaglig verksamhet, och en domstol har beslutat om att så skall göras.

Eller kanske du tycke att det är okej att Banker säger att du får inte köpa godis eller omoraliska tv spel med våra kreditkort? Samt att du heller inte får ta ut pengar från bankomat eller får kontot du har hos dem för att göra samma sak, för då fryser de ditt konto permament.

Guld försäljning kan blizzard stoppa på annat sätt om det vill göra det inom ramarna för det de har rätt att göra, tillex ändra i koden för spelet. Men just det ja de är för slöa för det, eller det kanske kostar dem för mycket pengar från deras aktieägare samt delägare Activision att göra så dom är ju så fattiga.

Det är inget olagligt i att avsluta ett konto. Din bank, FZ, Paypal el vilken annan som helst kan det utan att ha nån orsak. Det är ingen rättighet att få ha ett konto.

Sen är jag tveksam att man får sälja delar av material som nån annan äger utan deras tillstånd och att dom inte får betalt för det.
Bra för att man har köpt en musik cd så får man inte sälja delar av innehållet.

Då skall du nog läsa igenom banklagen lite mer ordentligt, detta då en bank inte kan neka någon att öppna ett konto och kan endast stänga det om det faktiskt nyttjats för brottslig verksamhet där myndigheter har begärt kontot i beslag. Observera att näringsidkare ej klassas som en myndighet på något sätt.

Banken kan förstås neka kunden kredit om de icke är kreditvänliga, men kan ej neka kund rätten till ett konto oavsett deras ekonomiska situation.

Så jo, ett bankkonto är faktiskt en rättighet att ha hur du än vill vända och vrida på det.

Öppna ett konto ja men för uppsägning har du avtalsvilkor och dom skriver banken och ska vara skäliga så det är en bedömnings fråga vad som är skäligt så dom kan nog säga upp det relativt lätt om dom vill.

Medlem

hela diskussionen om vad paypal får göra eller inte är lite absurd, speciellt när man länkat till svenska lagar p.g.a att paypal inte är en svensk bank så dom lyder inte ens under dom lagarna. gissar att dom lyder under amerikanska lager vilket ger banken betydligt större möjligheter i vad dom får och inte får göra.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Det här är ju sjukt efterblivet.
Men jag förstår att vissa Wow spelare hellre vill leva i en värld där företagen stiftar lagar än att ni har bottare i erat fisspel..
Det är inte särskillt betrygande att dagens ungdom tycker att det här är en bra sak.

Nu handlar det väl visserligen inte om att någon faktiskt försöker stifta lagar, det är faktiskt normalt att det finns avtalsvillkor som reglerar användandet av banktjänster. Frågan är väl om Paypals avtalsvillkor är skäliga eller ej.

På den punkten uttrycker sig finansinspektionen i frågor och svar-sektionen på sin site: "Vilka rättigheter och skyldigheter respektive part har i denna affärsrelation framgår av avtalsvillkoren. Där hittar du till exempel vad som gäller vid uppsägning och ändringar av villkoren. Det är Konsumentverket som är tillsynsmyndighet och övervakar att villkoren är skäliga." http://www.fi.se/Konsument/Fragor-och-svar/Konton-och-banktja...

Dvs, det verkar ju inte vara något som är hugget i sten, men Konsumentverket låter det ju som att man ska kontakta om man nu tycker att detta är fel.

Utifrån vad som står i artikeln gissar jag att det här är punkten i avtalet som det hela landar i:

Citat:

You may not use the PayPal service for activities that:

...
2. relate to sales of ... (f) items that infringe or violate any copyright, trademark, right of publicity or privacy or any other proprietary right under the laws of any jurisdiction, ...
...

Medlem
Skrivet av Fyazquo:

hela diskussionen om vad paypal får göra eller inte är lite absurd, speciellt när man länkat till svenska lagar p.g.a att paypal inte är en svensk bank så dom lyder inte ens under dom lagarna. gissar att dom lyder under amerikanska lager vilket ger banken betydligt större möjligheter i vad dom får och inte får göra.

Njae, detta är parten som man har att göra med som europeisk kund:

Citat:

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349

12
Skriv svar