Nytt gameplay från Shogun 2

Robot
Nytt gameplay från Shogun 2

I den fjärde gameplayfilmen förklarar den nästan olustigt brytande rösten vad Shogun 2 innebär, blandat med läckra sekvenser från liret.

#total-war-shogun-2, #shogun-total-war, #creative-assembly


Inaktiv
Nytt gameplay från Shogun 2

Stör mig lite på att dom flammar upp som bara fan när dom blir träffade av en eldpil

Men visst, det här kommer köpas hur det än blir. Har inte ogillat ett total war än.

Inaktiv

Hoppas att Ain funkar den här gången då, hundrade gången gillt eller?

Medlem

Köp?
Nej, inte den här gången.
Vill inte känna mig blåst på mina pengar en gång till.
Serien har bara gått utför.

*Rome - Riktigt bra! Bland de bästa spelen någonsin.
*Medeival 2 - Kändes som en snabbkodad Mod till Rome - Besviken
*Empire - Ospelbart från början till slut (de kommer inte göra fler patcher vad jag vet), kändes mer som en Beta än som ett helt spel. - Förbannad och uppgiven

*Shogun 2 - ? förmodligen upprörda fans och besvikna köpare...

//

Medlem

Så länge det kommer att vara modvänligt och hyfsad AI så blir jag nöjd

Inaktiv

Fett! synd bara att min dator inte pallar med det.


signatur

War never changes.

Medlem

Mjaaa.... njae... jooo... njäää... oklart köp... faktiskt...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Blir ett givet köp av Collectors Edition för mig.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Nån som vet var prislappen på det här spelat hamnar?

OML
Medlem

Min favorit spelserie någonsin, Limited edition är redan förhandsbokad.

Medlem
Skrivet av Karelazi:

Så länge det kommer att vara modvänligt och hyfsad AI så blir jag nöjd

Har hängt en del på officiella forumen, och för tillfället ser det inte ut att bli någon modsupport alls.

Inaktiv
Skrivet av Newplayerpro:

Nån som vet var prislappen på det här spelat hamnar?

Webhallen tar 339:- för grundversionen.
http://www.webhallen.com/spel/pc/127715-shogun_ii-total_war

"Limited" och "Collector's" kostar 449:- och 995:- respektive, du ser dem listade på höger sida på fönstret. De innehåller lite extra fluff, men det är samma spel. Spelet är Steambaserat även om man köper det i affär.

Medlem

Tycker fortfarande att dom skulle ha använt en röst liknande den från första spelet, när han sa "Let total war begin" får jag fan rysningar

Medlem
Skrivet av Rior:

Tycker fortfarande att dom skulle ha använt en röst liknande den från första spelet, när han sa "Let total war begin" får jag fan rysningar

Är beredd att hålla med dig. Den röst i den här videon var enormt dålig. Oerhört dålig video/trailer i helhet.

Ska dock bli intressant att se själva spelet sen, men tyvärr som många säger så trycker de ut spelen så fort så de hinner inte fixa de tidigare innan.

Medlem

"Creative har tidigare sagt att de inte tänker släppa Shogun 2 innan AI:n är i det närmsta perfekt."

Problemet är att deras definition av 'perfekt' inte är perfekt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har redan förbeställt från webhallen. Jag har spelat Total War sedan första spelet kom för 10-11 år sedan (var det 2000 eller 2001?) och jag har längtat efter en "remake".

Gimme gimme gimme!

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Stör mig lite på att dom flammar upp som bara fan när dom blir träffade av en eldpil :).

Det såg ju ut som att dom badat i bensin före fighten och det är ju allmänt känt att samurajer gör det


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Karelazi:

Så länge det kommer att vara modvänligt och hyfsad AI så blir jag nöjd

Har hängt en del på officiella forumen, och för tillfället ser det inte ut att bli någon modsupport alls.

Haha, om de släpper spelet utan modsupport så har de ju våldtagit sina fans för sista gången. Enda anledningen dessa spel överlever är ju pga moddar. Vanilla i Total War suger oftast elefantpenis.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Gandy:
Skrivet av SprengdPanda:

Stör mig lite på att dom flammar upp som bara fan när dom blir träffade av en eldpil :).

Det såg ju ut som att dom badat i bensin före fighten och det är ju allmänt känt att samurajer gör det

har ni inte spelat rtw och mtw2? där flammar de också upp...man får ju tänka på att det är ett spel och elden är främst ett anti-moral vapen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ursäkta mig, men jag tycker mig se på både videon och megastore.se att release är 15:e mars. Gäller det inte Sverige då kanske? Och har vi inte redan sett den här videon fast klippen i annorlunda ordning? Nåja, redan förbokat hehe....

Inaktiv

Jag spelade Total War II och det var ganska roligt, men däremot var Empire och Napoleon spelen inte lika roliga...

Skall man skaffa detta, eller inte?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Förstår inte varför folk klagar på Empire: Total War, hade själv inga som helst problem med det spelet och älskar det spelet, riktigt roligt.

Ser fram emot Shogun 2

Medlem

Blir nog ett köp om ett eller två år när/om moddarna fått lite ordning på det!

Medlem
Skrivet av skauninG:
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Karelazi:

Så länge det kommer att vara modvänligt och hyfsad AI så blir jag nöjd

Har hängt en del på officiella forumen, och för tillfället ser det inte ut att bli någon modsupport alls.

Haha, om de släpper spelet utan modsupport så har de ju våldtagit sina fans för sista gången. Enda anledningen dessa spel överlever är ju pga moddar. Vanilla i Total War suger oftast elefantpenis.

Kan faktiskt förstå att CA inte släpper några modvertyg denna gången. Måste ju vara total(t) förnedrande att se 1-3 moddare gör ett jobb som är 100ggr bättre än vad en hel studio av fullbetalda spelutvecklare klarar av.
Men ärligt talat så tror jag inte spelet kommer att sälja en tiondel av vad CA förväntar sig om dom inte låter verktygen följa med. Är man en riktigt seriös TW spelare så avvaktar man tills spelen moddats och blivit färdigutvecklade!
Visst! Man kanske köper det innan moddarna gjort sitt, men det får vila i byrålådan tills det är dags!

Lite taskig är jag kanske mot CA men dom har gjort bort sig för många gånger för att man ska kunna ta dem på allvar!

Medlem

Vill inte ha japs med bambu-svärd! jag vill ha ROME 2! NU!

Inaktiv

Fyra nya filmer dök upp på GT, alla relativt långa. Det är de som är från 31/1.
http://www.gametrailers.com/game/shogun-2-total-war/13261

1
Skriv svar