Rykte - PS3-spel sparas online

Robot
Rykte - PS3-spel sparas online

Dina spel blir åtkomliga från alla uppkopplade PS3:or - om molnryktet stämmer, vill säga.

#sony


Medlem
Rykte - PS3-spel sparas online

FU playstation +


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Jag som blev jätteglad för denna nyhet, ända tills jag såg PS+ *suck*
Jag hatar hur profil och sparfilshanteringen fungerar på PS3 jämfört med Xbox 360, där du kan köra med hela profilen på ett minneskort och ta med till polarna och bara stoppa in i deras 360 och logga in och spela utan att behöva besudla deras maskiner med en massa profiler och sparfiler och achievments


signatur
Medlem
Skrivet av limmplimmp:

FU playstation +

Så du anser att det är fel av ett företag att ta betalt för en tjänst som kostar dem pengar?

Medlem

Xbox Live är ju en ren rip-off...

Är mycket gladare att betala för Playstation Plus, då jag får massor av saker i utbyte under en lång tid för nästan inga pengar..

Medlem

Nu missades den stora negativa delen i nyheten/ryktet dock.

Spelutvecklarna får själv välja om sina spel ska få sparas i molnet eller inte, så det blir nog inget 100% stöd tyvärr.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Jag har Plus så jag blir glad.

Medlem

Inte konstigt att det blir Plus exklusivt med tanke på att det kräver massa servrar och skit. Personligen skulle jag inte ha nån större nytta av det även om det vore för vanliga konton också.

Medlem
Skrivet av limmplimmp:

FU playstation +

Inte ens med Playstation Plus går Playstation Network i vinst. Om något är Sony generösa.

Medlem

Är det verkligen många som skulle använda en sån funktion? Jag menar, jag kan se fördelarna med att ha sina savegames på Internet om hårddisken skulle krascha eller dylikt, men hur många är det som regelbundet spelar på flera olika PS3:or?

Inaktiv

haha hoppas att alla Xbox live hatare håller mun nu... hahahaha dagens skratt.

Xbox Live 12 månader + 2 månader ; 490 kronor

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113599-microsoft-xbox_...

PSN: 480 kronor för ett år.

Ontopic: Något jag älskar är att spel sparas Online. Borde finnas i alla uppkopplings-bara spel

Medlem
Skrivet av showerguy:

haha hoppas att alla Xbox live hatare håller mun nu... hahahaha dagens skratt.

Xbox Live 12 månader + 2 månader ; 490 kronor

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113599-microsoft-xbox_...

PSN: 480 kronor för ett år.

Ontopic: Något jag älskar är att spel sparas Online. Borde finnas i alla uppkopplings-bara spel

Känns lite som du försöker skapa ett flamewar här.

Själv tycker jag inte det är något fel med deras insats. Visst, gratis är gott men 500 för ett år. Eh, vill man ha det så går man med på det. Annars, no harm done?

Medlem
Skrivet av showerguy:

haha hoppas att alla Xbox live hatare håller mun nu... hahahaha dagens skratt.

Xbox Live 12 månader + 2 månader ; 490 kronor

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113599-microsoft-xbox_...

PSN: 480 kronor för ett år.

Ontopic: Något jag älskar är att spel sparas Online. Borde finnas i alla uppkopplings-bara spel

Vad gör det om det är samma pris? Du behöver ju inte betala PS Plus om du inte vill, detta är ju bara en extra funktion som slår Xbox ännu en gång.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

haha hoppas att alla Xbox live hatare håller mun nu... hahahaha dagens skratt.

Xbox Live 12 månader + 2 månader ; 490 kronor

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113599-microsoft-xbox_...

PSN: 480 kronor för ett år.

Ontopic: Något jag älskar är att spel sparas Online. Borde finnas i alla uppkopplings-bara spel

Tycket det är ofta du ratar på Playstation och tycker Krysslådan är bättre.

Det är skillnad på en tjänst som är frivillig att ta och en som är obligatorisk.

Avstängd
Skrivet av showerguy:

haha hoppas att alla Xbox live hatare håller mun nu... hahahaha dagens skratt.

Xbox Live 12 månader + 2 månader ; 490 kronor

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113599-microsoft-xbox_...

PSN: 480 kronor för ett år.

Ontopic: Något jag älskar är att spel sparas Online. Borde finnas i alla uppkopplings-bara spel

Jaaa, men nu har du ju glömt alla PSN-spelen samt en massa annat man får _GRATIS_!
På xbox får man ingenting för att vara guld.

Tänk lite innan du försöker starta ett flamewar nästa gång.

Inaktiv

Tycker bara inte att folk ska lacka sönder på Microsoft för att man måste betala för LIVE samtidigt när Sony kör precis samma sak.

http://www.xbox.com/sv-SE/Live/Home
http://se.playstation.com/playstationplus/

Enda skillnaden är spelandet online. Men återigen så betalar folk 1250 kronor per år för att lira World Of Warcraft.

@Mosoloa1 Flera guldmedlemmar än vad det är PSN medlemmar. ( Utgår att många har EU, US konton.) Ska även påminna dig att det är gratis tills du har laddat ner till ett värde av 2200 kronor. Så gratis blev det inte.

@Kharif : Sen när blev Xbox Live Guld obligatorisk?

@KrejzY: Man får mycket tillbaka för att vara guld.
Jag vet att Playstation Online är en bra tjänst. Men det kostar ju. Något som självklart borde vara gratis.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Tycker bara inte att folk ska lacka sönder på Microsoft för att man måste betala för LIVE samtidigt när Sony kör precis samma sak.

@Kharif : Sen när blev Xbox Live Guld obligatorisk?

@KrejzY: Man får mycket tillbaka för att vara guld.
Jag vet att Playstation Online är en bra tjänst. Men det kostar ju. Något som självklart borde vara gratis.

Är det dubbel moral här?

Man behöver inte betala för att spela online på PS3an, PS+ är en service ifall man vill ha lite gratis saker då och då. Och varför ska du få spel gratis när du bara betalar ca 50 kroner i månaden?

Xbox Live Guld måste du ju ha för att spela online överhuvudtaget. Men jag kan ju göra samma sak som du säger.

Xbox Live är friviligt att betala, men då får du inte köra online.

Playstation Plus är frivilig att betala, men då får du inga gratis spel, dlc och rabatter.

Inaktiv
Skrivet av Kharif:
Skrivet av showerguy:

Tycker bara inte att folk ska lacka sönder på Microsoft för att man måste betala för LIVE samtidigt när Sony kör precis samma sak.

@Kharif : Sen när blev Xbox Live Guld obligatorisk?

@KrejzY: Man får mycket tillbaka för att vara guld.
Jag vet att Playstation Online är en bra tjänst. Men det kostar ju. Något som självklart borde vara gratis.

Är det dubbel moral här?

Man behöver inte betala för att spela online på PS3an, PS+ är en service ifall man vill ha lite gratis saker då och då. Och varför ska du få spel gratis när du bara betalar ca 50 kroner i månaden?

Xbox Live Guld måste du ju ha för att spela online överhuvudtaget. Men jag kan ju göra samma sak som du säger.

Xbox Live är friviligt att betala, men då får du inte köra online.

Playstation Plus är frivilig att betala, men då får du inga gratis spel, dlc och rabatter.

Läs hela mitt inlägg.

"Enda skillnaden är spelandet online. Men återigen så betalar folk 1250 kronor per år för att lira World Of Warcraft. "

Xbox LIVE Free är gratis. Och Guld är frivilligt men det är obligatoriskt om du vill köra Online.

Tänker inte betala 500 kronor för att behöva utnyttja 2000 kronor. Då ska man inte säga att man får "gratis grejer".

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av showerguy:

Tycker bara inte att folk ska lacka sönder på Microsoft för att man måste betala för LIVE samtidigt när Sony kör precis samma sak.

@Kharif : Sen när blev Xbox Live Guld obligatorisk?

@KrejzY: Man får mycket tillbaka för att vara guld.
Jag vet att Playstation Online är en bra tjänst. Men det kostar ju. Något som självklart borde vara gratis.

Är det dubbel moral här?

Man behöver inte betala för att spela online på PS3an, PS+ är en service ifall man vill ha lite gratis saker då och då. Och varför ska du få spel gratis när du bara betalar ca 50 kroner i månaden?

Xbox Live Guld måste du ju ha för att spela online överhuvudtaget. Men jag kan ju göra samma sak som du säger.

Xbox Live är friviligt att betala, men då får du inte köra online.

Playstation Plus är frivilig att betala, men då får du inga gratis spel, dlc och rabatter.

Läs hela mitt inlägg.

"Enda skillnaden är spelandet online. Men återigen så betalar folk 1250 kronor per år för att lira World Of Warcraft. "

Xbox LIVE Free är gratis. Och Guld är frivilligt men det är obligatoriskt om du vill köra Online.

Tänker inte betala 500 kronor för att behöva utnyttja 2000 kronor. Då ska man inte säga att man får "gratis grejer".

Du verkar ju byta argument hela tiden.
Först säger du att Playstation Plus kostar, sen säger jag att Krysslådan kostar bara för att köra online vilket PS3ans inte gör, du jämnför Playstation Plus med Xbox Live gold vilket jag inte förstår.

Xbox Live Free är ju värdelöst då du inte kan köra online, då är ju vanliga playstations online bättre då det är gratis.

Och vart står det att du ska betala 500 kronor för att tjäna 2000? Sluta slänga ord utan kom med källor var dessa siffror kommer ifrån.

Inaktiv

Hmm... återigen så skrev jag

"Enda skillnaden är spelandet online"

När du köper Playstation Plus så tjänar du inte 2000 kronor. Du kan utnyttja det som annars kostar.

http://se.playstation.com/playstationplus/

Citat:

Få tillgång till massor av PlayStation Network-spel, minis och PS one-klassiker, plus premiumavatarer och dynamiska teman – alltsammans till ett värde av minst 2200 SEK* per år. Dessutom får du exklusiva rabatter på PlayStation Store och tillgång före andra till demoversioner och betatester.

Du får betatesta, du får demoversioner, du får rabatter, teman och mycket mera på Xbox Live Guld. OCKSÅ. Så det går visst att jämföra dom.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Xbox Live är ju en ren rip-off...

Är mycket gladare att betala för Playstation Plus, då jag får massor av saker i utbyte under en lång tid för nästan inga pengar..

Snarare tvärtom xbox live kom före psn ;p

och kostnaden är ungefär dsm!
Man får väldigt mkt av att betala för xbox live med. Väldigt många tidsexklusiva dlcs eller helt exklusiva dlcs för xbox 360.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Hmm... återigen så skrev jag

"Enda skillnaden är spelandet online"

När du köper Playstation Plus så tjänar du inte 2000 kronor. Du kan utnyttja det som annars kostar.

Du får betatesta, du får demoversioner, du får rabatter, teman och mycket mera på Xbox Live Guld. OCKSÅ. Så det går visst att jämföra dom.

Tack för du visar källor.
Jag tycker fortfarande man inte kan jämnföra PS+ med Xbox Live guld, då PS+ är bättre än Guld.

Enda Xboxen är bra med är att den har crossgame chat. Att betala för online samt demoversioner, betatester teman ect är ju absurt.

Medlem

Man kommer nog kunna fortsätta spela sina spel på sin "psp2" sen det är nog hela tanken!

Medlem

värt för PS+ för den funktionen, och fattar inte varför folk hatar PS+, du får fan skit mycket för pengarna du spenderade. 3 månader för 145 och få prylar för över 500kr? det är ju värt det även om spelet är dålig, jag hadde tur och fick spel jag tycker var skit roligt och var värt pengarna spenderade på PS+.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Nu ska jag köpa Playstation+ Har varit sugen länge men har bestämt mig för att köpa det nu

Köper man Playstation+ INNAN andra februari så får man 3 månader på köpet.

skynda skynda skynda!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av showerguy:

haha hoppas att alla Xbox live hatare håller mun nu... hahahaha dagens skratt.

Xbox Live 12 månader + 2 månader ; 490 kronor

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/113599-microsoft-xbox_...

PSN: 480 kronor för ett år.

Ontopic: Något jag älskar är att spel sparas Online. Borde finnas i alla uppkopplings-bara spel

Skillnaden är väl att Guld på Live är ett måste för att kunna använda din Xbox fullt ut. Dessutom får du 12+3 månader på PSN just nu. Ja, jag har både guldkonto och Playstation+


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så vad har xbox live's kostnad med den kommande funktionen om att kunna spara spel online på ps3?
sluta gå off topic bara för att försöka starta något slags flamekrig, du kommer inte ändra någons åsikter ändå. helt meningslöst. jag tycker detta verkar jävligt nice.

Medlem

Det som gör mig så jälva förbannad är hur folk här beter sig. Hur gammla är ni igentligen? Varför ska man bråka mellan Xbox 360 och PS3? Ni PS3 älskare som säger att Xbox 360 och Live gold är skit. Varför i helvete bryr ni er? Om ni nu har PS3 så varför bryr sig så mycket hur 360'n är och fungerar? Jo visst Live gold är ett måste för att spela online men det berör ju knappast er?

Och samma gäller dom som har 360 och håller på och gnäller på PS3'an. Fattar inte varför folk som använder 2 olika produkter ska gnälla om vilken som är bäst.

Personligen har jag Xbox 360 och jag skiter i vilket om man måste ha Live gold för att lira över nätet för jag är nöjd med det och jag va fullt medveten när jag köpte min 360 att det kostade att lira online och att PS3 är det gratis på. Jag har spelat PS3 också men jag tycker att 360'n är bättre och det är en smaksak.

"Kriget" mellan PS3 och 360 är ju nästan som mellan MAC och Windows. Helt meninglöst och enda anledningen är för att folk vill bråka och jävlas med varandra.

Ni får ursäka om jag har varit lite upprepande men blir så lack på folk som gnäller så här.

Medlem
Skrivet av selle:

Det som gör mig så jälva förbannad är hur folk här beter sig. Hur gammla är ni igentligen? Varför ska man bråka mellan Xbox 360 och PS3? Ni PS3 älskare som säger att Xbox 360 och Live gold är skit. Varför i helvete bryr ni er? Om ni nu har PS3 så varför bryr sig så mycket hur 360'n är och fungerar? Jo visst Live gold är ett måste för att spela online men det berör ju knappast er?

Och samma gäller dom som har 360 och håller på och gnäller på PS3'an. Fattar inte varför folk som använder 2 olika produkter ska gnälla om vilken som är bäst.

Personligen har jag Xbox 360 och jag skiter i vilket om man måste ha Live gold för att lira över nätet för jag är nöjd med det och jag va fullt medveten när jag köpte min 360 att det kostade att lira online och att PS3 är det gratis på. Jag har spelat PS3 också men jag tycker att 360'n är bättre och det är en smaksak.

"Kriget" mellan PS3 och 360 är ju nästan som mellan MAC och Windows. Helt meninglöst och enda anledningen är för att folk vill bråka och jävlas med varandra.

Ni får ursäka om jag har varit lite upprepande men blir så lack på folk som gnäller så här.

Console Crusaders kommer alltid hålla på, bara att luta sig tillbaka och ta fram popcornen

onT: Stämmer detta köper jag + direkt, bra att ta med sig save games på diverse fighting spel så man inte måste spela en lång single player campaign för att få fram nya characters när man är över hos polarna och ska slåss lite.

12
Skriv svar