Alla Sandy-Bridge moderkort defekta!

Medlem
Alla Sandy-Bridge moderkort defekta!

En riktigt tragisk nyhet för dem som har uppgraderat upp sig till Intels nya Sandy-Bridge.

"Intel avslöjar att samtliga styrkretsar för de nysläppta processorerna i familjen Sandy Bridge är drabbade av hårdvarufel. Kretsarna Intel P67, H67 och H65 (Cougar Point) degraderar med tiden vilket kan påverka prestandan för anslutna enheter som hårddiskar och DVD-läsare."

http://www.sweclockers.com/nyhet/13426-extra-intel-aterkallar...

/Walter


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fyfasen oxå. Ska man behöva plocka isär datorn nu när man precis har skruvat ihop den.
Då ska jag passa på att installera en lite vassare CPU fläkt.

Medlem

Det är bara SATA 2-5 anslutningarna som är drabbade. Du kan använda SATA 0 och 1


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan inte säga annat än att jag tycker synd om alla sveriges datorbutiker. Detta kommer innebära jättemycket jobb och väldigt stora kostnader (om nu inte Intel betalar?), de lever redan på marginalen som det är.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Riktigt synd. Tänkte beställt ett uppgraderingspaket med 2600k och Sabertooth nu i veckan, nu får man vänta till mars i värsta fall.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Riktigt synd. Tänkte beställt ett uppgraderingspaket med 2600k och Sabertooth nu i veckan, nu får man vänta till mars i värsta fall.

Det kunde vara värre, tänk om du redan beställt det.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mitt skulle blivit skickat idag Hur ska man få dom å skicka ändå?

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av kebbe:

Riktigt synd. Tänkte beställt ett uppgraderingspaket med 2600k och Sabertooth nu i veckan, nu får man vänta till mars i värsta fall.

Det kunde vara värre, tänk om du redan beställt det.

Eller redan byggt ihop systemet...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ja de synd att något sånt får hända skull lägga en order i torsdags men farsan sa vänta till efter helgen.. fan tur man lyssnar på farsgubben ibland :D.

Medlem
Skrivet av Busko:

ja de synd att något sånt får hända skull lägga en order i torsdags men farsan sa vänta till efter helgen.. fan tur man lyssnar på farsgubben ibland :D.

Hehehe


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vilken sörja , glad över mitt x58


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är ingen katastrof för de som redan sitter med ett SB-moderkort. Så länge man inte har fler än 2 hårddiskar behöver man inte oroa sig, SATA 6Gpbs-portarna är inte drabbade av transistorfelet.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

1
Skriv svar