The Old Republic utmanar men straffar inte

Robot
The Old Republic utmanar men straffar inte

Bioware gör Star Wars: The Old Republic utmanande samtidigt som de inte vill bestraffa spelaren för hårt om du råkar dö.

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
The Old Republic utmanar men straffar inte

Hmm. Ja, vi får väl se hur det blir.

Moderator | Testpilot

Looks good on paper men frågan är ju hur det blir i verkligheten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag är en av de som inte klarar av allt för tunga dödsstraff.

Medlem

Onödigt med debuff när man dör, dör man så ska man in i striden DIREKT! Speciellt i pvp.

Medlem

Ser inte ut som dom har kommit så långt som man hoppats på.
Release date Q1 2012?

Medlem

Detta spel kommer att misslyckas totalt.

Medlem

Jämför med SWG där en jedi perma-dör tredje gången.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Detta spel kommer att misslyckas totalt.

Varför det?

Medlem

Det tog mmo spelarna flera år att inte överhajpa alla nya spel som kommer och som sedan visat sig inte nå upp till den högt satta hajpen!

Detta blir istället halvsågat och inte alls överhajpat. Kan detta bero på "mmo bitterhet" som kommit med åren genom en hatkärlek av mmo genren?

Just därför tror jag att det kommer lägga grunden till ett riktigt lyckat spel som tar mmorpg till en ny nivå!

Medlem

WOOOT! Säger ju inget om hur de ska göra utan bara snackar om vad som gör att man inte vågar ta risker. Nyhetsvärde noll om jag får säga det själv då denna artikel går att applicera på "Insert random mmo title here"

Medlem

Tuuut, tuuut, get on the carebear-train. Detta spel är DÖTT för mig nu. Varför underskattar de sina spelare så?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Corp!:

Jämför med SWG där en jedi perma-dör tredje gången.

Det tog dom bort för länge sedan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Tuuut, tuuut, get on the carebear-train. Detta spel är DÖTT för mig nu. Varför underskattar de sina spelare så?

Ofta håller jag med om att mmos blir för lätta etc.

I det här fallet tycker jag dock inte det har något med den saken att göra. Jag har inte lust att behöva vänta 20 min när jag dör eller farma 2 timmar extra.
Det ända sådana straff leder till är att folk inte hjälper spelare som har problem, kräver överdrivet bra grupper till instanser etc.

Medlem

Låter lite som man hört det resonemanget förut?

ja visst, här!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

MAO: det kommer att bli ett casual "instant gratification"-spel som alla moderna MMORPG:er är nuförtiden.

Medlem

deta låter i alla fall bättre en vad gw2 tänker (inget straff alls) men om vi inte har mer info om hur straffet kommer vara så är det inget vi kan säga mer en att hoppas på flopp eller det perfecta spelet.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Onödigt med debuff när man dör, dör man så ska man in i striden DIREKT! Speciellt i pvp.

Varför ska man kunna dö öht då? Eller va?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Hannu87:

Onödigt med debuff när man dör, dör man så ska man in i striden DIREKT! Speciellt i pvp.

Varför ska man kunna dö öht då? Eller va?

Ingen aning, jag dör aldrig du får fråga dom där noobsen som dör helatiden.

Inaktiv
Skrivet av Lotzym:
Skrivet av Hanga:

Detta spel kommer att misslyckas totalt.

Varför det?

För att World of Warcraft är bättre på alla punkter + alla som börjar lira det här kommer gå tillbaka till Wow.

Inaktiv

Finns det något MMO förutom EVE som där man förlorar något på att dö nuförtiden?

Medlem
Skrivet av Drygo Berto!:
Skrivet av Lotzym:
Skrivet av Hanga:

Detta spel kommer att misslyckas totalt.

Varför det?

För att World of Warcraft är bättre på alla punkter + alla som börjar lira det här kommer gå tillbaka till Wow.

Hur fan kan du veta det om ett spel du aldrig spelat för det inte har släppts än...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av robineng:

Finns det något MMO förutom EVE som där man förlorar något på att dö nuförtiden?

Tibia är ett exempel. Där tappar man experience och även gear om man inte har "blessings" som minskar risken att du tappar items. Som tidigare nämndes försvann din Jedi, som var svår som fan att bli, efter du dött 3 gånger i SWG.
Finns säkert flera.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Lotzym:
Skrivet av Hanga:

Detta spel kommer att misslyckas totalt.

Varför det?

För att World of Warcraft är bättre på alla punkter + alla som börjar lira det här kommer gå tillbaka till Wow.

Tänk om alla va som dig! å visste allt i förtid All hail showerguy!

WoW är ett bra spel! men vill se lite nytt och hoppas TOR har det! tror på Big Success!

Medlem

Tänk om alla wowkids hade fått spela EQ som det var back in the days.

Exploss när man dör (gick att få tillbaka 96% av lossen med en cleric ress dock)
+ all gear låg i sitt lik när man dog, så dog man fick man springa naken till liket och låta ngt item ligga kvar så det kunde bli ressat

Medlem

Old school Ultima Online, det var nice! Man ville inte dö. <3
Synd att inte UOX blev av. =(((

Medlem

Pfft, det var EQ som var början till slutet på genren

Medlem

spel med andra ord.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

meh , borde vara svårt inte PG 13 hela tiden...

Medlem

Pax för den tuffa carebearlejonet!


signatur

yolo

12
Skriv svar