Datorbutiken.com avvecklar verksamheten

Robot
Datorbutiken.com avvecklar verksamheten

För att undvika konkurs köper konkurrenten Inet upp varumärket.


Medlem
Datorbutiken.com avvecklar verksamheten

Inet är helt enkelt bäst. Inga slår dem när det gäller professionalitet och kundbemötande. Guldstjärna.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Inet är helt enkelt bäst. Inga slår dem när det gäller professionalitet och kundbemötande. Guldstjärna.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag som precis köpte saker i fredags från inet, kunde man fått fri frakt.. 30kr åt skogen!
Iofs fick man godis när man handlade, en sån lakritsstång med rabarber smak.

Antar att Datorbutiken fick för mycket badwill iom konkursen som händer 2008 eller om det var 2009.
Svårt att ta över ett sådant namn efteråt.

Medlem

Komplett ftw!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Komplett ftw!

Word

Medlem

Nej, fyfan för komplett med sina sjuka fraktpriser...

Tack och lov för att affärer som Inet finns, dem är galet svårslagna


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Skönt för dess existerande kunder iaf att man väljer att avsluta på ett bra sätt.

Vägrande db efter konkursen kände inget förtroende för namnet alls.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Haha! Vem fan handlar på Datorbutiken??? Haha! Oj oj oj! Fick man sig ett gott skratt!

Komplett är det enda som gäller!

Har inte Datorbutiken gått i konkurs förut också? Helt jävla fantastiskt. Skulle aldrig handla där!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Komplett och Inet är ju lätt favoriter, dock inet med gratis frakt över komplett (samt att man får den dära lakritsstången)

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Komplett ftw!

Hell yeah.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Fast det verkar som en del inte fattar att inet bara kommer börja ta hand om garantiärenden osv.. inte byta namn eller ha kvar db.

Medlem

Handlade från DB för ett par år sedan, men gick över till Dustin/Komplett. Har inget negativt att säga om DB, kanske jag hade tur?

Hur som helst, väldigt bra av dom att avsluta på ett bra sätt och ta hand om de kunder som är kvar. Flera andra webbshoppar av varierande storlek har fått slå igen under 2000-talet och många av dom har bara lämnat kunderna vind för våg. Skönt att se att det är någon som inte bara tar pengarna och sticker.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmm trist var ju en bra butik en gång i tiden. Nu mer handlar jag mest på Pixmania och Komplett men man kanske skulle kolla va Inet står sig till dem i priser...

Inaktiv

Visste inte ens att datorbutiken fortfarande fanns. Trodde att dom gått i konkurs för flera år sen.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jag har beställt från Inet hela tiden när jag har köpt datordelar på internet.. man får inga lakritsstångar från komplett o ingen leverans inom 24timmar på komplett inte, så HA.

D.K
Medlem

Köpt datorer från både Komplett och Inet och jag får säga att jag gillar båda. Bäst pris får mina pengar i detta fallet... och möjligt att man åker till Inets affärer när man har bråttom.

BME
Medlem
Skrivet av amphix:

Visste inte ens att datorbutiken fortfarande fanns. Trodde att dom gått i konkurs för flera år sen.

Mmh, de kom tillbaka ett kort tag, men kom aldrig i närheten av att konkurera med komplett igen, särskillt då komplett växt på den nordiska marknaden


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

TEST


signatur

Det var detta...

Medlem

Min bror köpte en burk för något år sen.. skiten fungerade inte så han ringde för att se ifall de kunde fixa det. De sa att han inte hade någon garanti för att de hade bytt ägare eller något sånt. Riktigt jävla dåligt.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Min bror köpte en burk för något år sen.. skiten fungerade inte så han ringde för att se ifall de kunde fixa det. De sa att han inte hade någon garanti för att de hade bytt ägare eller något sånt. Riktigt jävla dåligt.

Jaha? Vart?....

Medlem

Alltså inte bara jag som fått lakrits när jag beställt från inet. Helt klart värt att köpa ny dator bara för det...

Medlem

Inet är grymt! innan det handlade jag en del på datorbutiken och tyckte den var bra. Sedan hände något, vet någon något mer? "alla" handlade ju på datorbutiken ett tag kändes det som sedan för några år sedan var det helt borta från folkmun...

Medlem
Skrivet av visan:

Alltså inte bara jag som fått lakrits när jag beställt från inet. Helt klart värt att köpa ny dator bara för det...

köpte lite minnen från Inet för nåt år sedan. i kartongen låg nån slags lång godis. antog att det var en knubbig, mumsande lagerarbetare som tappat i. tydligen hade jag fel i det antagandet.

Medlem

Heh. Otroligt att det är så mkt snack om godiset. Verkar vara ett lyckat knep att få folk att beställa mer datordelar för tusentals kronor bara för att det ligger en 50-öres lakris i.

Jag fick btw ett par mintgodisar från DB då jag beställde men det kanske dom inte har gjort på sistone.... kanske det var därför dom konkade...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Börjar få godis i alla mina paket. vad hände med datorbutiken? Jag tyckte att det gick bra för dom för några år sedan. Hade helt glömt bort att dom fanns kvar. För övrigt så handlar jag på Komplett / Webhallen.

Medlem

Inet <3
Komplett har okay priser men deras frakt gör att det oftast inte är värt det.
Inet eller Dustin blir det för mig


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Föredrar Komplett över Inet även om båda hör till mina förstaval vid köp av hårdvara. Efter konkursen (som sköttes värdelöst) så har jag dock aldrig haft förtroende för Datorbutiken.

Medlem

Tråkigt men inte överraskande. Det var bra i början när man slapp frakten och kunde hämta varorna på lagret! Då var de billigast på marknaden men efter första konkursen gick de bara utför.

Medlem

aldrig hört talas om inet...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

12
Skriv svar