Första GTA-spelet var nära att skrotas

Robot
Första GTA-spelet var nära att skrotas

"Det kraschade hela jävla tiden", avslöjar en av upphovsmännen bakom första GTA-titeln.

#rockstar, #grand-theft-auto, #bmg-interactive


Medlem
Första GTA-spelet var nära att skrotas

tur att det inte blev så då

grym serie!

Medlem

Alltid kul med tillbaka blickar


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Känner igen det där med polisen, ibland kunde spelet börja leva av sig själv vilket var läskigt.

Medlem

Första knäcker!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

He found the women scary because they where so big and hairy.

Minns musiken än. Klockrent spel som fick en att skratta hejdlöst på LAN.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Spelade du Sp på lan?

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

He found the women scary because they where so big and hairy.

Minns musiken än. Klockrent spel som fick en att skratta hejdlöst på LAN.

Den låten på country-kanalen var jäkligt skön

Taxi drivers must die från tvåan är en klassiker med.

Medlem

wtb källkoden

Medlem
Skrivet av Robboy:

Spelade du Sp på lan?

Om du nu faktiskt spelade spelet så bör du minnas att man kunde spela på LAN även ringa upp någon via modem.

Vart ju dock koaxialkabel på den tiden.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Har original skivan här jämte mig , helt underbart att man kan använda den i vilken cd spelare som helst och spela upp musiken .

Medlem

Både 1an och 2an är fortfarande dem bästa delarna i serien.

Medlem

Tur för Rockstar att dom behöll tålamodet och klarade av att fixa spelet, annars hade vi gått miste om en jäkla bra serie


signatur

Game long and prosper

Medlem

Aaaa det var tider det: http://www.youtube.com/watch?v=dZe9M6DD-wI

Fortfarande en klassiker via LAN.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Finns ju inte mycket som klår känslan av att köra över flertalet människor i rad med bilen i GTA1, höra hur benen knäcks och måla gatan med blod.

Medlem

När jag tänker efter, det finns inget annat spel som ger tillfredsställelse i sadistiska handlingar faktiskt. Man vill inte annat än att döda, lura polisen upp på stömförande spårrälsen m.m.

Medlem

vilken nyhet...förresten, intervjuoffret "tror" väldigt mkt, kunde väl intervjuat någon som faktiskt var involverad i utvecklingen???

Medlem
Skrivet av Mortalis:

vilken nyhet...förresten, intervjuoffret "tror" väldigt mkt, kunde väl intervjuat någon som faktiskt var involverad i utvecklingen???

Så för att han trodde det berodde på en bugg så tror han väldigt mycket och var inte involverad i utvecklingen? Men ge dig. Slå upp folks namn först innan du spyr ur dig galla.

Och för oss som faktiskt var gamla nog att spela spelet så är det här ganska stort.

Medlem
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av Mortalis:

vilken nyhet...förresten, intervjuoffret "tror" väldigt mkt, kunde väl intervjuat någon som faktiskt var involverad i utvecklingen???

Så för att han trodde det berodde på en bugg så tror han väldigt mycket och var inte involverad i utvecklingen? Men ge dig. Slå upp folks namn först innan du spyr ur dig galla.

Och för oss som faktiskt var gamla nog att spela spelet så är det här ganska stort.

Han är bara avis för att han inte fick uppleva dessa mästerverk!:P

Den buggen är ju så klockren, tur att dom bestämde sig för o ha kvar den. Man kunde ju tro att snutarna gick på speed eller nåt, men det höjde ju känslan iaf


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

Spelade det där så länge tills mitt Playstation slocknade, har inte vaknat ännu. Då talar vi om mååååååånga timmar, stängde inte av konsollen nån gång.

Medlem

Minns så väl "Fatboy Slim - The Rockafeller Skank" rungandes i högtalarna samtidigt som man hade fullt blås med tankbilen... Hade man toppfart på den och körde på en mötande bil så exploderade de omedelbart! Otroligt tillfredsställande. ^_^

Är nog även mest spelade demot för min del. Vi brukade sitta och turas om att köra de fyra minuterna... Man hann trots allt med ganska mycket på den stunden, hehe.

Medlem

Aha därför polisen kör som jävla idioter

Medlem

jag har en mint condition första utgåvan box av GTA 1 som står fint i min hylla. det är ett fantastiskt spel som åldrats relativt behagligt.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Robboy:

Spelade du Sp på lan?

Om du nu faktiskt spelade spelet så bör du minnas att man kunde spela på LAN även ringa upp någon via modem.

Vart ju dock koaxialkabel på den tiden.

Vad han syftade på var inte vilken typ av anslutning du hade när du lirade, utan att det är ett singleplayer spel och kan liras inte över ett nätverk.

Däremot kan man ju samlas ett par personer och lira även om man inte lirar över ett nätverk.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Robboy:

Spelade du Sp på lan?

Om du nu faktiskt spelade spelet så bör du minnas att man kunde spela på LAN även ringa upp någon via modem.

Vart ju dock koaxialkabel på den tiden.

Vad han syftade på var inte vilken typ av anslutning du hade när du lirade, utan att det är ett singleplayer spel och kan liras inte över ett nätverk.

Däremot kan man ju samlas ett par personer och lira även om man inte lirar över ett nätverk.

Varför skulle man inte kunna lira det i MP när det fanns som alternativ? I alla fall i GTA2.

Medlem

Så fantastiskt spel. Minns hur glad man blev när man hittade en stridsvagn som man kunde röja med!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Robboy:

Spelade du Sp på lan?

Om du nu faktiskt spelade spelet så bör du minnas att man kunde spela på LAN även ringa upp någon via modem.

Vart ju dock koaxialkabel på den tiden.

Vad han syftade på var inte vilken typ av anslutning du hade när du lirade, utan att det är ett singleplayer spel och kan liras inte över ett nätverk.

Däremot kan man ju samlas ett par personer och lira även om man inte lirar över ett nätverk.

Man kan visst spela det i MP, sluta förvirra.

Ja, det förstod jag att han meande, men vad jag inte förstår är varför man antar att jag spelade det ensam när jag nämnde LAN. Därför förtydligade jag mig.

Ser inte hur jag ska förklara mig mer än jag gjort.


signatur

Just an honest man in a leather mask

1
Skriv svar