Bionic Commando Rearmed 2

Robot
Bionic Commando Rearmed 2

Hopplösheten är över och den våldsamt svåra spelserien blir aningen mer tillgänglig. Vi gillar, trots att det snuddar vid hädelse.

#bionic-commando-rearmed, #bionic-commando-rearmed-2


Moderator | Testpilot
Bionic Commando Rearmed 2

Och nu ser jag direkt att denna recension kommer få massa klagomål för det är "svårlärda kontroller".

Förhoppningsvis för att jag skrev detta ska det utebli.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Garanterat köp för min del


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Finns det någon som vet något om en PC version?

Medlem

Spelar att den goa 8-bit versionen ibland! Så blir nog ett köp:)

Medlem

När släpps det?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Det hederliga gamla armsvingandet hänger kvar, men för första gången i spelseriens historia kan du också hoppa!"

Nej, det kunde man även göra i Bionic Commando (2009, Xbox 360, PlayStation3, GRIN) eller hur?

När släpps det?
(kunde inte hitta det i recentionen)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Redaktör

Neatherblade och B-B-B-Banänäbrääken - det släpptes till PS3 i går och till Xbox 360 i dag. Klicka boxshotet högst upp i recensionen för att komma till speldatabasen, där står releasedatum.

Zyrax123: det har inte sagt något om en pc-version.


signatur
Medlem

Solklart köp för mig

Medlem

Svårlärda kontroller för MIG i alla fall. Jag fick spastiska ryckningar i "hopp-tummen" av det förra spelet :).

Och givetvis får man ett achievement om man klarar hela spelet utan att nudda hoppknappen! Men jag kommer aldrig att få det :).

Medlem
Skrivet av Banjo:

"Det hederliga gamla armsvingandet hänger kvar, men för första gången i spelseriens historia kan du också hoppa!"

Nej, det kunde man även göra i Bionic Commando (2009, Xbox 360, PlayStation3, GRIN) eller hur?

Sant, men med spelserien menade jag plattformsspelen, inte 3D-remaken. Lite otydligt kanske, ber om ursäkt för det.

PC-version, som någon frågade om, vill inte Fatshark säga något om.

Medlem

Mats: Tänkte nästan det. Om man vill kan man ju se det som två olika spelserier nästan, lite som att Mega Man har en, eller snarare ett par, spelserier i 2D och en i 3D (Mega Man Legends).

Men det är faktiskt däremot inte okej att kalla Bionic Commando för 3D-remaken. Det är Bionic Commando: Rearmed som är 3D-remaken av det första spelet till NES, Bionic Commando (2009) är en uppföljare som fortsätter historien.

För att komplicera det hela ytterligare finns det två gamla Bionic Commando-spel från 80-talet som jag har fattat det, dels arkadspelet (som ingår i Capcom Classics Collection, PS2, 2005) och dels NES-spelet. Och det är NES-versionen som Grin gjorde en remake på i och med Bionic Commando: Rearmed (som uppvärmning inför det "nya" Bionic Commando i full 3D, fast "full" 3D vete katten, så linjärt som det var, men jaja... ) så som jag har fattat det iallafall.

Bionic Commando blev ju lite av en halvflopp dock så det är väl inte så konstigt att FatShark gör ett nytt Rearmed istället för ett nytt 3D-spel. Och att Grin gick i konkurs gör väl sitt till också. FatShark är kanske för små ännu för att ge sig i kast med ett såpass stort projekt som ett Bionic Commando 2 i full 3D skulle vara.

Rätta mig om jag har fel men kontrollerna mot Rearmed 1 och orginalet känns inte samma

för kunde man ju skjuta ut armen rakt ut stående, och man drog in sig med B nu görs det med L sticken (om vi pratar 360)
Känns fel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

+ Kan hoppa.
Ska klaga om ni inte lägger till det på alla andra spel som man kan hoppa i.
Varför inte lägga till "+ Kan springa" också?


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar