Id Software fyller 20 år

Robot
Id Software fyller 20 år
Medlem
Id Software fyller 20 år

Q3A... Nu fick jag en släng av det igen, måste hitta någon att lira med snart...
*HOUH HOUH HOUH* What did I just do?

Skägg.
10 Chambers

OnParole, testat Quake Live?


signatur
Medlem

Grattis ID Software

Medlem

Dom som röstade Rage måste antingen ha rejäla kontakter hos ID eller vara stolta ägare av tidsmaskiner.

För mig är det Doom ;D Grattis föh helvete!

Skägg.
10 Chambers

Rage har dock släppts till Iphone


signatur
Medlem

Gotta say Doom. Minns när man var 6 år gammal och lirade det på 486:an. Spelade igenom demot av det så många gånger att jag kunde alla hemligheterna i första episoden. Sen efter man hade dödat bossarna i sista banan så var jag alltid lika skraj för att gå på teleporten som teleporterar en in i ett svart rum fullt med monster. Och musiken! Vem kan glömma den liksom? Ah, det var tider det!

Medlem

Doom, dess moddar och expansioner kommer mycket högt på listan här.
Men det ID-spel som jag har haft roligast med över längst tid måste vara Quake 2, dock inte med ID:s spelinnehåll utan då främst pga Action Quake 2. Q2-motorn är en helt helt fantastisk spelmotor, som pga vad som egentligen är buggar/brister har en grym känsla när man rör sig som spelare. Det ger en unik frihetskänsla och spelkänsla som inte går att finna i något annat FPS.

Medlem

Q1 var det bästa!


signatur

Meep!

Medlem

Vet inte vad jag ska rösta. För mej är Quake, Quake 2, Quake 3 och Doom 3 helt otroliga spel... det går inte att sätta ord på hur bra dem är.

Grattis ID Software!

Medlem

Time flies... inte gått ett år utan att jag spelat nått av DooM spelen vill alltid tillbaka för en promenad i dom blod skänkta korridorerna

Har lagt upp min DooM samling här för dom som vill ta en trip down memory lain http://bit.ly/harlkF

Medlem

Oj oj vad mycket Q1 & 2 man lirade när man var yngre. Minns att jag lanade mot min farsa som insisterade på att jag använde fusk ^^.

Medlem

Jag önskar jag kunde välja Quake 4. Jag vet att Raven var ursprungligen utvecklare till det spelet, men efter en tid tog ID Software tillbaka det och patchade det till det bättre. De fick väl dåligt samvete för att ha en låtit någon annan utveckla en Quake-titel. <3

Medlem

Pionärer och genier.
Helt klart en av de absolut bästa spelutvecklarna.
Jag nöter QuakeLive så jäkla mycket.

QL & ID <3

Medlem

Aaaa, those where the days! Det var bättre för när:
* Nördar verkligen såg ut som nördar, och inte slirade runt i rosa skjorta, kavaj och uppåtlugg.

* Korridorsshooters ägde scenen, och vi inte behövde se scriptade mellansekvenser var tredje meter.

* Både skärmar, chassin och inputenheter var gråa och spred en doft av varm kisel i pojkrummet.

* Möjlighet att röra siktet upp och ner var det hetaste som någonsin hänt i fps-genren.

Min röst för bästa spel faller på Quake 2. Det var en otrolig upplevelse när vi fick vårat första grafikkort, och se hur raketerna lyste upp korridoren där de flög fram. Singelplayer var fenomenalt, och det var det första spel som fick mig att upptäcka tjusningen med spel över Internet (ISDN hos grannen). Q2 motorn gav sedan upphov till ett helt gäng klassiska titlar, där Sin, Half-Life och Soldier of Fortune står på topplistan.

Tack ID Software för allt ni har gjort för PC-scenen!

Medlem

Big gz! Doom<3

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Rage har dock släppts till Iphone

Just ja fan, tänkte inte på det

Hagelbrakaren i Doom knäcker alla brakers around the world! Ljudet är.. MMM!! Musiken? HA! Awsome!

Medlem

Hehe gz! Min mamma fyller år idag med blir dubbelt firande!


signatur

Have a good time!

Medlem

Quakeworld det var mumma det


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Q2 är det jag helst spelar om, men Wolfenstein 3D var så revolutionerande!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Grattis Id Software , en av de bästa utvecklarna genom tiderna

Medlem

Inb4 newfags som skjuter hälften av skotten i mark och himmel som förstör tråden om konsolspel

set freelook "1"

före Quake II fanns inte FPS, innan satt folk offline å spelade med piltangenterna och kunde inte sikta upp och ner eller strafa omkring, då var allt fortfarande 2D. men efter man fick känna på Quake 2 med en mus ändrades spelvärlden. congrats ID software

Skägg.
10 Chambers

Zedrix made me laugh!


signatur
Medlem

Commander Keen-serien, helt klart! Framför allt 4an var helt underbar, slår den lilla fula rörmokaren på fingrarna enligt mig! ^^ Var dock mer för plattform-spel och liknande än FPS på den tiden, antar det är därför jag inte uppskattade Wolfenstein 3D, Doom osv lika mycket just då.

Tycker dock Commander Keen får för lite av rampljuset, helt klart riktigt awesome, liksom de flesta av deras spel!

Ish
Medlem

Med *själp* av Scott Miller. Felstavning. Just thought i'd mention it


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Quake II var underbart. Super Shotgun står sig än idag som ett av tidernas bästa spelvapen.

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

Inb4 newfags som skjuter hälften av skotten i mark och himmel som förstör tråden om konsolspel

set freelook "1"

före Quake II fanns inte FPS, innan satt folk offline å spelade med piltangenterna och kunde inte sikta upp och ner eller strafa omkring, då var allt fortfarande 2D. men efter man fick känna på Quake 2 med en mus ändrades spelvärlden. congrats ID software

Du är ett spel försent :). Quake 1 hade allt det du nämner.

För mig är Quake(World) tidernas bästa spel. Har aldrig haft så roligt som under tiden jag spelade det. 4vs4 dm2... Tror fortfarande att QW scenen lever och det spelas turneringar. Helt underbart.

Medlem

Quake 2's ljud är så brutala och så jävla bäst

Medlem

Grattis id Software

12
Skriv svar