Minimumkraven för Crysis 2 släppta

Robot
Minimumkraven för Crysis 2 släppta

Vad kräver Crysis 2 av din mer eller mindre kapabla speldator?

#crytek, #crysis, #crysis-2


dmn
Medlem
Minimumkraven för Crysis 2 släppta

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

Medlem
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

hahaha idd!

vill se dem lira Crysis 1 på en sån dator..

Medlem

Crysis 2 är ju gjord för samma hårdvara från 2005 som Crysis 1 är (xbox 360), så jag har svårt att se varför det skulle vara så krävande.

Medlem

mer intresant är vell recomenderat.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Ish
Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

hahaha idd!

vill se dem lira Crysis 1 på en sån dator..

Fungerar utmärkt, jag har gjort det.. Men det fanns spel som såg bättre ut med samma hårdvara. Crysis var och är pissdåligt optimerat.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

hahaha idd!

vill se dem lira Crysis 1 på en sån dator..

Fungerar utmärkt, jag har gjort det.. Men det fanns spel som såg bättre ut med samma hårdvara. Crysis var och är pissdåligt optimerat.

Heh förväntar mig samma skitoptimering.

Allt fler kommer göra som treyarch o göra failops optimering med rutten gameplay.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Piece of cake...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir väl med som magicka där folk som har ett 8600 och undrar varför de inte kan spela dagens spel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

Detta är minimum specs, med andra ord kan du köra Crysis 2 på lägsta grafikinställningarna med denna hårdvara.

Det är dessutom sagt av utvecklarna att Crysis 2 kommer kräva mindre från datorn än vad ettan gjorde och samtidigt se snyggare ut. Antar att dom har optimerat grafikmotorn och spelet en hel del.

Hur som helst så ser jag fram emot att få testa detta på PC.

Medlem

Nuförtiden med alla multiplattformspel så köper iaf inte jag spelen vid release, utan väntar kanske en månad tills man fått en generell uppfattning om spelet genom andra spelares åsikter som spelat spelet.
Känns det "konsoligt", hur är kontrollerna, hur är gameplay, är det optimerat osv osv.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

De har tidigare skrivit att, om man ska lita på crytek, att crysis 2 kommer kräva mindre och fungera bra myckte bättre än Crysis 1 p.g.a. bland annat optimeringen av hårdvara.

Medlem

Kommer det hacka bajs på en hyffsad x2 prolle med 2gb minst och ett bra grafikkort gtx260 exempel då finns det ingen ursäkt varför då konsoll versionerna är optimerade me tanke på hur gammal hårdvaran är i xboxen..

Medlem

Ingenting ju...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

hahaha idd!

vill se dem lira Crysis 1 på en sån dator..

Epic fail på er....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Huh, 8800GT var på sin tid kanske inte Top of the line, men åtminstone ett ganska bra grafikkort. Jag kommer ihåg att 2007 var det inga problem för mig och min Duacl core att lira Crysis på iallafall Medium med bra FPS.

Medlem
Skrivet av Oliveeer:

Huh, 8800GT var på sin tid kanske inte Top of the line, men åtminstone ett ganska bra grafikkort. Jag kommer ihåg att 2007 var det inga problem för mig och min Duacl core att lira Crysis på iallafall Medium med bra FPS.

Ja, det var iallafall många som köpte 8800GT inför Crysis. Intressant dock att minimumkraven till PC är högre än konsolernas prestanda.

Medlem

Inga problem med det i Crysis 1, vad snackar vissa om?

Körde allt på High, och några på very high, och låg runt 30 fps. Med 8800 GT och e6750 @ 3.0


signatur

The King is Back

Moderator | Testpilot
Skrivet av FortuN:

Inga problem med det i Crysis 1, vad snackar vissa om?

Körde allt på High, och några på very high, och låg runt 30 fps. Med 8800 GT och e6750 @ 3.0

30 fps är dock väldigt fattigt, och innan någon börjar gnälla om att man "inte ser någon skillnad" så märks det iaf mellan 30 till 60. Har jag konstant 60 så behöver jag inget mer, men efter att ha spelat Transformers war for cybertron på PC med 30 fps och sedan det på xbox med 60 så.. Ja fyfan vilken skillnad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Crysis Minimum System Krav är :
2.8 GHz Dual Core 2 Duo
1 Gb RamMinne
nVidia(eller annat)GeForce 8400GTS
12 Gb utrymme (hårddisk)

Crysis 2 minimum krav
Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 X2 2GHz eller bättre
Nvidia 8800 GT eller bättre
2 GB RAM
Windows XP/Vista/7
9 GB hårddiskutrymme

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Medlem
Skrivet av pippen1001:

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Ett tecken på att dem lärt sig programmera lite bättre, ettan var så otroligt dåligt optimerat så man får hoppas att detta betyder att tvåan är bättre.

Bättre grafik med sämre hårdvara, hur kan det vara något negativt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Inget fel på det.

*stolt 8800GT ägare*

Ish
Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av pippen1001:

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Ett tecken på att dem lärt sig programmera lite bättre, ettan var så otroligt dåligt optimerat så man får hoppas att detta betyder att tvåan är bättre.

Bättre grafik med sämre hårdvara, hur kan det vara något negativt?

Det kan mycket väl vara fallet här.
Jag har spelat Crysis med både 8800 GTS 640mb och 512mb (SLI).. Båda flöt på rätt skapligt på medium
Testade warhead nyligen med 6950 (70 bios) i CF och det låg mellan 45-60 fps på enthusiast. Men jag tyckte inte att det såg lika bra ut som jag mindes det på medium med mina 8800 kort..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Sitter på en C2D och iofs ett 4870x2 men jag kan 'maxa' 1:an utan problem, alla andra moderna spel för den delen också.

Tror att Crysis grafik har blivit lite för överhypad till nån mytisk nivå där bara folk med gudomliga datorer kanske kan lira på medium inställningar om de har tur.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ja, det var iallafall många som köpte 8800GT inför Crysis. Intressant dock att minimumkraven till PC är högre än konsolernas prestanda.

Nej inte speciellt. De flesta som spelar med PC kör förmodligen med högre upplösning än konsolerna körs i. Bara det gör att det krävs mer hästkrafter..

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

hahaha idd!

vill se dem lira Crysis 1 på en sån dator..

Fungerar utmärkt, jag har gjort det.. Men det fanns spel som såg bättre ut med samma hårdvara. Crysis var och är pissdåligt optimerat.

Tror jag säkert, med inte på 1920x1080 och allt inställt på high.

För övrigt så kommer det nog dra lika mycket som 1an men vara skapligt mycket snyggare, iaf om de optimerat spelet någorlunda bra.

Inaktiv
Skrivet av Frgo10:

Sitter på en C2D och iofs ett 4870x2 men jag kan 'maxa' 1:an utan problem, alla andra moderna spel för den delen också.

Tror att Crysis grafik har blivit lite för överhypad till nån mytisk nivå där bara folk med gudomliga datorer kanske kan lira på medium inställningar om de har tur.

Fin myt.
Om du maxar så kör du på enthusiast med full-hd upplösning och full kantutjämning. Det gör du inte med din dator lilla du.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av pippen1001:

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Ett tecken på att dem lärt sig programmera lite bättre, ettan var så otroligt dåligt optimerat så man får hoppas att detta betyder att tvåan är bättre.

Bättre grafik med sämre hårdvara, hur kan det vara något negativt?

bättre?
2:an skulle vara mindre krävande men har högre minimum specs och det är anpassat för konsol som har lägre.

Something fishy?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Frgo10:

Sitter på en C2D och iofs ett 4870x2 men jag kan 'maxa' 1:an utan problem, alla andra moderna spel för den delen också.

Tror att Crysis grafik har blivit lite för överhypad till nån mytisk nivå där bara folk med gudomliga datorer kanske kan lira på medium inställningar om de har tur.

Fin myt.
Om du maxar så kör du på enthusiast med full-hd upplösning och full kantutjämning. Det gör du inte med din dator lilla du.

hehe, beror väl på hur mycket fps han behöver
http://www.sweclockers.com/recension/6195-amd-radeon-hd-5870/...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar