The Old Republic kräver 500 000 aktiva spelare

Robot
The Old Republic kräver 500 000 aktiva spelare

För att gå runt ekonomiskt så att säga. Allt över en miljon skulle däremot vara mycket vinstinbringande.

#ea, #star-wars-the-old-republic


Medlem
The Old Republic kräver 500 000 aktiva spelare

500.000? Det är ingenting, skulle inte förvåna mig om dom får över miljonsträcket vid släppet.
Men vi märker om dom har kalla fötter och inte ger oss en gratis månad med köpet.

Medlem

jag förutspår att det kommer ha runt 800 000 vid släpp och sedan kommer det dingla efter de 30 första dagarna till ca 300 000. hoppas det går bra för det här spelet, senast igår läste jag från någon "inre källa" att spelet var ett skämt.... vi får väl se hur det blir. själv ska jag spela rift :3

Medlem

Tror på en seg början! men sen kommer det gå bättre å bättre

Medlem

vettetusan hur långt dom kommer gå med de där sega gameplayet

Medlem

GE MIG SWTOR NU JAG BLIR GALEN

Medlem

Har vi tur kanske LucasArts går i graven efter detta. Kanske låter dom den före dessa före detta odödliga klassiker vila i frid istället för att bli våldtagna gång på gång. Börjar känns tragiskt.

Om det nu mot förmodan skulle bli ett bra lir önskar jag ändå att detta blir det sista! Lämna när ni är på topp!

Kommer nog testa detta, gillar Star Wars men börjar tappa hoppet för varje flopp :/

Medlem

Jag har läst en blogg (som självklart inte är en 100% säker källa) från en tidigare Bioware/mythic anställd som jobbade på WAR och som också enligt egen utsago har insikt i SWOTOR. Enligt honom så finns det en stor oro inom företaget att spelet kommer bli en flopp och ledningen har i princip panik nu eftersom att de redan har lagt över 300 miljoner $ på det tydligen. Detta vet jag inte hur det stämmer men han skrev ganska utförliga inlägg om varför WAR inte blev den succen som det hade potential att bli osv...

Medlem
Medlem

@Nitrofish
Jag får det överallt på sajten just nu :S

Redaktör

Nitrofish - det är @John kodarundersåtar som tabbat sig. De är på't, håll ut.


signatur
Medlem
Skrivet av LeeWander:

Jag har läst en blogg (som självklart inte är en 100% säker källa) från en tidigare Bioware/mythic anställd som jobbade på WAR och som också enligt egen utsago har insikt i SWOTOR. Enligt honom så finns det en stor oro inom företaget att spelet kommer bli en flopp och ledningen har i princip panik nu eftersom att de redan har lagt över 300 miljoner $ på det tydligen. Detta vet jag inte hur det stämmer men han skrev ganska utförliga inlägg om varför WAR inte blev den succen som det hade potential att bli osv...

Kom för länge sen fram att ea louse som han kallades/kallas knappt har någon insyn alls i spelet, detta har han tom själv i det närmaste erkänt på sin blogg.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Nitrofish - det är @John kodarundersåtar som tabbat sig. De är på't, håll ut.

Oh, då är det lungt!

:>

Inaktiv
Skrivet av Lotzym:

Tror på en seg början! men sen kommer det gå bättre å bättre

Själv tror jag tvärtom, att många köper i början men ger upp allt eftersom.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Lotzym:

Tror på en seg början! men sen kommer det gå bättre å bättre

Själv tror jag tvärtom, att många köper i början men ger upp allt eftersom.

Har sagt detta tidigare.

Folk kommer börja med detta och lira månaden ut som följer med. Sen orkar man inte köpa sin första speltid och man går tillbaka till World Of Warcraft.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Lotzym:

Tror på en seg början! men sen kommer det gå bättre å bättre

Själv tror jag tvärtom, att många köper i början men ger upp allt eftersom.

Har sagt detta tidigare.

Folk kommer börja med detta och lira månaden ut som följer med. Sen orkar man inte köpa sin första speltid och man går tillbaka till World Of Warcraft.

Så sant så samma visa varje gång.

Medlem

Jag kommer bli en av de betalande.
Gnället om månadsbetalning är så löjlig. Man får ju en hel månads underhållning dygnet runt, det är grovt räknat ca 720 timmars spelande, för vadå, jo ca 120:- vilket inte ger så mycket underhållning annars, bio går på runt hundringen.
Fråga dig själv hur mycket du eller kanske polaren spenderade en utekväll senast.

Peace is a lie. There is only passion.
Through passion, I gain strength.
Through strength, I gain power.
Through power, I gain victory.
Through victory, my chains are broken.
The Force shall set me free.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Kommer med största sannolikhet bli en stor flopp. Att de har visat än så länge tyder på ett högst mediokert spel utan nån större innovation.

AW8
Medlem
Skrivet av Sanazin:

GE MIG SWTOR NU JAG BLIR GALEN

Detta.

There is no emotion, there is peace.
There is no ignorance, there is knowledge.
There is no passion, there is serenity.
There is no chaos, there is harmony.
There is no death, there is the Force.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Jag kommer bli en av de betalande.
Gnället om månadsbetalning är så löjlig. Man får ju en hel månads underhållning dygnet runt, det är grovt räknat ca 720 timmars spelande, för vadå, jo ca 120:- vilket inte ger så mycket underhållning annars, bio går på runt hundringen.
Fråga dig själv hur mycket du eller kanske polaren spenderade en utekväll senast.

Om man jobbar då? har barn och familj? Jag pluggar på universitet, och spelar ca 25-30 timmar/vecka = drygt 100 timmar i månaden. Det är inte samma spel hela tiden.

När detta spelet kommer ut är jag färdigutbildad och kommer arbeta en vanlig arbetsdag, dvs minst 8 timmar + lunchrast, dvs min speltid kommer drastiskt sjunka, kanske max hälften av tiden mot vad jag spenderar vid burken idag. Sen när man väl skaffar familj kommer det bli ännu mindre tid vid datorn.

Så jag kan inte godta att man ska betala 120 pix i månaden för att spela ett spel man redan betalt 500 för i inköp. 2 års spelande = 2400 riksdaler, det är ändå rätt mycket pengar.

men man gör som man vill, prioritering kallas det väl.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Tror detta lär sälja bra i början, men snabbt tappa.
Bara de mest inbitna Star Wars fans/WoW-hatare lär stanna, men det räcker nog för at5t hålla det flytande i ett år eller 2 innan EA stänger ner pga för dålig lönsamhet
Sen släpper de MoH: KotoR the MMo som uppföljare

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av Sillage:

Jag kommer bli en av de betalande.
Gnället om månadsbetalning är så löjlig. Man får ju en hel månads underhållning dygnet runt, det är grovt räknat ca 720 timmars spelande, för vadå, jo ca 120:- vilket inte ger så mycket underhållning annars, bio går på runt hundringen.
Fråga dig själv hur mycket du eller kanske polaren spenderade en utekväll senast.

Om man jobbar då? har barn och familj? Jag pluggar på universitet, och spelar ca 25-30 timmar/vecka = drygt 100 timmar i månaden. Det är inte samma spel hela tiden.

När detta spelet kommer ut är jag färdigutbildad och kommer arbeta en vanlig arbetsdag, dvs minst 8 timmar + lunchrast, dvs min speltid kommer drastiskt sjunka, kanske max hälften av tiden mot vad jag spenderar vid burken idag. Sen när man väl skaffar familj kommer det bli ännu mindre tid vid datorn.

Så jag kan inte godta att man ska betala 120 pix i månaden för att spela ett spel man redan betalt 500 för i inköp. 2 års spelande = 2400 riksdaler, det är ändå rätt mycket pengar.

men man gör som man vill, prioritering kallas det väl.

Jag själv är arbetslös med minimal ekonomi att röra mig med, mindre än en stor familj eller student och tycker att det är en bra summa för en hel månads nöje.

Klart det blir mycket cash om man räknar ut det på flera år, det blir det mesta man spenderar pengar på, viktiga saker eller inte.

Men, som du sa, det är prioritering.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av Sillage:

Jag kommer bli en av de betalande.
Gnället om månadsbetalning är så löjlig. Man får ju en hel månads underhållning dygnet runt, det är grovt räknat ca 720 timmars spelande, för vadå, jo ca 120:- vilket inte ger så mycket underhållning annars, bio går på runt hundringen.
Fråga dig själv hur mycket du eller kanske polaren spenderade en utekväll senast.

Om man jobbar då? har barn och familj? Jag pluggar på universitet, och spelar ca 25-30 timmar/vecka = drygt 100 timmar i månaden. Det är inte samma spel hela tiden.

När detta spelet kommer ut är jag färdigutbildad och kommer arbeta en vanlig arbetsdag, dvs minst 8 timmar + lunchrast, dvs min speltid kommer drastiskt sjunka, kanske max hälften av tiden mot vad jag spenderar vid burken idag. Sen när man väl skaffar familj kommer det bli ännu mindre tid vid datorn.

Så jag kan inte godta att man ska betala 120 pix i månaden för att spela ett spel man redan betalt 500 för i inköp. 2 års spelande = 2400 riksdaler, det är ändå rätt mycket pengar.

men man gör som man vill, prioritering kallas det väl.

Jag själv är arbetslös med minimal ekonomi att röra mig med, mindre än en stor familj eller student och tycker att det är en bra summa för en hel månads nöje.

Klart det blir mycket cash om man räknar ut det på flera år, det blir det mesta man spenderar pengar på, viktiga saker eller inte.

Men, som du sa, det är prioritering.

Jovisst kan man tycka det är lite pengar, och jag är beredd att hålla med, 120 kronor är inte mycket pengar egentligen.

Skillnaden här är väl att om man är arbetslös har man så mycket mera tid att utnyttja de där 120 kronorna, så då ser man nog lite annorlunda på det. Tänk dig själv, när man arbetar, typ 15-20 timmar i månaden för 120 kr, det blir rätt lite "bang for the buck" so to speak.
Nu vet jag inte hur mycket du spelar, jag bara generaliserar lite grand


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Tror de kommer floppa. Ska testa spelet så klart men är jäkligt skeptisk :/

Medlem

Tvivlar inte att de går över 500000 ex i början, men sedan får vi se vad som händer

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av Sillage:

Jag kommer bli en av de betalande.
Gnället om månadsbetalning är så löjlig. Man får ju en hel månads underhållning dygnet runt, det är grovt räknat ca 720 timmars spelande, för vadå, jo ca 120:- vilket inte ger så mycket underhållning annars, bio går på runt hundringen.
Fråga dig själv hur mycket du eller kanske polaren spenderade en utekväll senast.

Om man jobbar då? har barn och familj? Jag pluggar på universitet, och spelar ca 25-30 timmar/vecka = drygt 100 timmar i månaden. Det är inte samma spel hela tiden.

När detta spelet kommer ut är jag färdigutbildad och kommer arbeta en vanlig arbetsdag, dvs minst 8 timmar + lunchrast, dvs min speltid kommer drastiskt sjunka, kanske max hälften av tiden mot vad jag spenderar vid burken idag. Sen när man väl skaffar familj kommer det bli ännu mindre tid vid datorn.

Så jag kan inte godta att man ska betala 120 pix i månaden för att spela ett spel man redan betalt 500 för i inköp. 2 års spelande = 2400 riksdaler, det är ändå rätt mycket pengar.

men man gör som man vill, prioritering kallas det väl.

Jag själv är arbetslös med minimal ekonomi att röra mig med, mindre än en stor familj eller student och tycker att det är en bra summa för en hel månads nöje.

Klart det blir mycket cash om man räknar ut det på flera år, det blir det mesta man spenderar pengar på, viktiga saker eller inte.

Men, som du sa, det är prioritering.

Jovisst kan man tycka det är lite pengar, och jag är beredd att hålla med, 120 kronor är inte mycket pengar egentligen.

Skillnaden här är väl att om man är arbetslös har man så mycket mera tid att utnyttja de där 120 kronorna, så då ser man nog lite annorlunda på det. Tänk dig själv, när man arbetar, typ 15-20 timmar i månaden för 120 kr, det blir rätt lite "bang for the buck" so to speak.
Nu vet jag inte hur mycket du spelar, jag bara generaliserar lite grand

Som arbetslös gamer där spelandet är ens största hobby så är det inte mycket, som arbetande och inte ha mycket tid att spela är det ändå skönt att få sig nån timme eller två innan man slänger sig i sängen.

För mig, vare sig jag jobbar, pluggar eller är arbetslös så brukar jag inte spendera pengar på så mycket annat än just spel och böcker. Väljer man sedan spel med omsorg som jag brukar göra och uppskattar det kreativa och arbete som är nerlagt i ett spel blir det också lite extra valuta för pengarna.

Har man inte råd så får man väl avvakta tills man får råd, har själv gjort den tråkiga delen men då man senare kan köpa det dära man sett alla andra njuta av så är det som lilla julafton.

Men det är väl så att man ändå kommer tillbaka till prioriteringar, viljan att ha och viljan att kunna avstå.
Jag vill verkligen ha och spela Little Big Planet men jag tänker inte köpa en Playstation 3 bara för det då det är det enda spelet som hittills lockar mig på den plattformen, har redan Xboxen jag köper det som inte finns till PCn. Så då får jag vara utan eller försöka övertala polaren att han verkligen vill ha det spelet och sedan bosätta mig hos han ett tag


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Tror nog det kan gå lite segt i början. Inget MMORPG känns genomslipat direkt, åtminstone som jag upplevt det. Inte ens WoW började med 11 miljoner spelare. Det tog dom, vad är det, 7 år? (om inte fler nu, jag vet ej hur många spelare WoW har nu)

Medlem

Jag tycker nog inte 120 kronor är så farligt i månaden, trots att jag både är studerande och förälder. Jag betalar mer än gärna för tillgängligheten att kunna spela när jag vill och hur mycket jag vill på en server som är snabb, fullt-populerad och olaggig.

Medlem

För dom som gnäller att 120kr/månad är så "mycket" ...

Tänk så här: Även om ni har arbete, och familj och inte har tid att spela 8 timmar+ per dag, så har ni ändå tjänat in månadskostnaden efter bara 2-3 timmars spelande PER MÅNAD. En ny film på DVD/Bluray kostar mellan 99-199kr. Biobesök mellan 80-120kr. Ni får ändå tänka på att ni får full åtkomst för att ha obegränsad med underhållning under 1 månad för bara 120kr. Kan man säga samma sak om 1 film man ser 1 gång på bio för samma summa?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

120 pix för ett mmo/månad..
Hur mycket betalar ni för era TV-kanaler är ju frågan?

12
Skriv svar