128 spelare i Battlefield 2-mod

Robot
128 spelare i Battlefield 2-mod

Project Reality-folket har fått in dubbelt så många soldater som var meningen i den gamla Dice-shootern.

#battlefield-3, #battlefield-2, #battlefield-1942, #battlefield-bad-company, #battlefield-bad-company-2


Medlem
128 spelare i Battlefield 2-mod

Var väl lite vinklad journalistik. Servern var ju ospelbar och kämpade för att klara av antalet. Så inget drag med 64vs64.

Medlem

Vad är en lämplig maxgräns för antal spelare på samma server?

beror på banan om du frågar mig, en city bana som strike @ knarkland är kanske 15v15 bra, men lite större maps är ju roligare med många spelare.

Medlem

Bad company 2 är ju inte gjort för mer än max 30 spelare, 16v16 som det är idag är ju knökat.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Minns att DICE först hade sagt att BF2 skulle vara gjort för 128 från början, men de skrotade det.

Hade vore schysst att köra 128 spelare på typ El Alamein, Gazala m.m.

Medlem

Observera att detta är ytterst experimentellt. Det är inte säkert att det blir just 128 spelare, men nån form av ökning är vad som vill uppnås.

Medlem

mmor:et som släpps nästa vecka maxar vid 8.

ROFL tdu2 ASFLABB!!!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag är själv en av de som spelar Project Reality. Skillnaden och anledning här till att det kan stödja 128 spelar tillskillnad från till exempel BFBC2 är att deras banor alla spelas fullt öppna. Banorna är också (just nu) upp till 4x4 km stora (tar ca 1 timme att gå från ena sidan till den andra, om de lyckas få in mer folk kanske de ska öka till 6x6 km stora.
Jag ser mycket positivt på detta, och videon i denna raport är inspelat under detta FÖRSTA testat av 128 spelare.
PR Teamet kommer nog jobba mycket på att stabilisera det etc innan de släpper 128, (om de gör det), kommer nog vara under annars, men mer än 64.

Medlem

Tänk att köra Heavy Metal på BC2 med 128 spelare!
AAAaaaaaaweeeesoooome!

Medlem

PR teamet är bäst!

Medlem

Just Project Reality är ett spel som faktiskt kan dra nytta av 64 spelare/lag. Som det är nu, när ~20 pers/ lag sysslar med logistik o.d. så återstår inte många åt det faktiska stridandet


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Älskar bf pr, synd att datorn inte bara kan klara av det :*( snyft

Medlem

Ska bli intressant och se vad dom lyckas med om inte i bf2 så i arma 2.

111 vs 111 vs 111 i planetside det va tider det


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

MAG på PS3 har en speltyp som är 128 vs 128. Då får olika grupper olika delar av kartan som objectives. Så man slåss tillsammans, men inte alla på exakt samma delar av kartan. Är rätt mäktigt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Battlefield 3 MÅSTE HA 64 spelare på PC! Annars blir det en stoooor BOJKOTT på det spelet!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Battlefield 3 MÅSTE HA 64 spelare på PC! Annars blir det en stoooor BOJKOTT på det spelet!

Så om det blir 80 bojkottar du det?

Minst 64 spelare, annars rynkar jag KRAFTIGT på näsan. Hör ni det DICE? KRAFTIGT!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Nöjer mig med 32 spelare då det garanterar en bra match oavsett uppkoppling, men 64 är inte helt fel
Ser fram emot Homefront som till både konsol och PC erbjuder 32 spelare, dedikerade servrar, fordon och teamplay som fokus. Visst, egna servrar och moddverktyg ska också komma inom 2 veckor efter release, påminner om Dice gamla dagar

Medlem

vafan är de för poll? beror väl ändå helt och hållet på hur kartan och spelet är uppbyggt. I just PR så tycker jag att 32v32 blir lite glest på många kartor, ibland för mycket. Finns inget "54 spelare är alltid bäst antal"

Medlem
Skrivet av wiklund:

vafan är de för poll? beror väl ändå helt och hållet på hur kartan och spelet är uppbyggt. I just PR så tycker jag att 32v32 blir lite glest på många kartor, ibland för mycket. Finns inget "54 spelare är alltid bäst antal"

Måste hålla med, antalet beror helt på banan. Vem skulle till exempel vilja spela 32 vs 32 på en bana som Nelson Bay?

Medlem

Det finns en faktor förutom spelare/banstorlek: Gameplay. Hur spelets ifråga spelmekanik är tänkt att fungera spelar stor roll. Vissa spel är gjorda för mindre banor och antal spelare (MW2 o.d. t.ex.) och andra kräver en viss mängd spelare för att fylla olika roller (Planetside, PR etc.)


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

MAG till PS3'an klarar av många spelare ganska bra. Skulle ju vara ganska coolt om de kunde släppa något liknande till PC,, men det kanske är för avancerat att koda till PC?

Inaktiv

PROJECT REALITY ÄR UNDERBART!!
men kashan desert kan gott innehålla 128 spelare
ibland är det lite lite människor i striden för att det ska kännas som en riktig strid,men
PR <3<3<3

Medlem

64 vs 64 minst


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

MAG till PS3'an klarar av många spelare ganska bra. Skulle ju vara ganska coolt om de kunde släppa något liknande till PC,, men det kanske är för avancerat att koda till PC?

Tror inte att de är för svårt att koda ett sådant spel till PC ;p är nog svårare för konsol

Medlem

Vem bryr sig om det är 32vs32 eller 64vs64, huvudsakligen spelet är bra i klanspel.

mxz
Medlem

Hur många skulle till exempel vilja spela mot 127 eller 255 andra spelare i Mario Kart eller på en fotbollsplan?

Hur många spelare som kan mötas på en karta beror ju helt och hållet på speltypen och kartans utformning. Jag skulle inte vilja spela med 128 spelare på varje sida i en team deathmatch där kartan är jättetrång.

Däremot har MAG visat att det fungerar alldeles utmärkt med stora lag, förutsätt att speltypen och bana är anpassade för det. Faktum är att man som MAG-spelare inte alltid märker att det är 127 andra spelare på det egna laget i Domination, du kämpar på för att med din grupp (squad) hålla de egna målen och eventuellt hjälpa resten av plutonen om det går dåligt för dem.

Medlem

ca 20, så det blir lagom personligt.

1
Skriv svar