Minimumkraven för Crysis 2 släppta

Medlem

Fungerar bra med minimum iallafall.

Medlem

Vet inte om ni sitter och hittar på systemkrav för Crysis ett i tråden nu, eller jo det vet jag, rent hittepå.

Crysis, notera det FÖRSTA minimumkrav:
Intel PENTIUM 2,8Ghz(inte dual core)
1GB minne
6800GT eller senare(ATI 9800 Pro eller senare)

Förövrigt som någon hävdar "skulle vilja se dem spela Crysis ett på en sån dator". Faktum är ett minimum kraven för Crysis 2 är ungefär dem samma som hårdvaran man kunde köra 1920x1080 på medium/high i ettan. 8800GT(åtminstone 512MB SSC) var ett ganska vasst kort 2007.

Sluta sleva ut random fakta, folk blir ju förvirrade. Jag blev nästan lite orolig över att jag råkat beställa en svindyr dator 2007 och betalat 1/5 av fakturan, hehe


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av FortuN:

Inga problem med det i Crysis 1, vad snackar vissa om?

Körde allt på High, och några på very high, och låg runt 30 fps. Med 8800 GT och e6750 @ 3.0

30 fps är dock väldigt fattigt, och innan någon börjar gnälla om att man "inte ser någon skillnad" så märks det iaf mellan 30 till 60. Har jag konstant 60 så behöver jag inget mer, men efter att ha spelat Transformers war for cybertron på PC med 30 fps och sedan det på xbox med 60 så.. Ja fyfan vilken skillnad.

Men att få upp te stabil 60 fps är ganska svårt, spelet måste vara sjukt bra optimerat. Eller så måste din hårdvara vara ganska överlägsen. Sen beror det också på vilken upplösning du kör.

Kommer ihåg att när jag köpte mitt ATI 4560 radeon så hade jag en vanlig tjockskärm. Körde i 1024x728 och allt på very high. Gick säkert i 50-60 fps. Men sen när jag fick min HD skärm med 1080p upplösning va det inte lika stabil framerate längre.

Medlem

Easy squeezy


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av V1per:
Skrivet av pippen1001:

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Ett tecken på att dem lärt sig programmera lite bättre, ettan var så otroligt dåligt optimerat så man får hoppas att detta betyder att tvåan är bättre.

Bättre grafik med sämre hårdvara, hur kan det vara något negativt?

bättre?
2:an skulle vara mindre krävande men har högre minimum specs och det är anpassat för konsol som har lägre.

Something fishy?

Spelet är multiplattform, har ju tre olika builds... Dessutom är folk som spelar på PC med 1024*720 @ 30 fps nog i minoritet.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av V1per:
Skrivet av pippen1001:

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Ett tecken på att dem lärt sig programmera lite bättre, ettan var så otroligt dåligt optimerat så man får hoppas att detta betyder att tvåan är bättre.

Bättre grafik med sämre hårdvara, hur kan det vara något negativt?

bättre?
2:an skulle vara mindre krävande men har högre minimum specs och det är anpassat för konsol som har lägre.

Something fishy?

Spelet är multiplattform, har ju tre olika builds... Dessutom är folk som spelar på PC med 1024*720 @ 30 fps nog i minoritet.

Tveksam till att de byggt spelet från grunden till 3 olika plattformar!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

AW8
Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

hahaha idd!

vill se dem lira Crysis 1 på en sån dator..

Crysis 1 flöt på utmärkt på en sådan dator för 3 år sedan, kan jag upplysa.

8)


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av V1per:
Skrivet av pippen1001:

8800 kort ? vad är det här för ancient specs?

Ett tecken på att dem lärt sig programmera lite bättre, ettan var så otroligt dåligt optimerat så man får hoppas att detta betyder att tvåan är bättre.

Bättre grafik med sämre hårdvara, hur kan det vara något negativt?

bättre?
2:an skulle vara mindre krävande men har högre minimum specs och det är anpassat för konsol som har lägre.

Something fishy?

Spelet är multiplattform, har ju tre olika builds... Dessutom är folk som spelar på PC med 1024*720 @ 30 fps nog i minoritet.

Tveksam till att de byggt spelet från grunden till 3 olika plattformar!

Sant, men till skillnad från Crysis 1 så lär spelet vara riktigt bra optimerat, vilkiet gör att det klarar mer på mindre hårdvara.
Konsolspelen har alltid haft det som fördel, bara 2 olika hårdvaror att programmera för gör det väldigt enkelt att pressa dem, jämfört med ett vanligt PC-spel där det blir ooptimerat för alla.

Sen ska vi inte glömma att Crytek vidare ska göra ett "exklusivt" spel för MS, de lär känna till 360s styrkor och svagheter mycket väl nu, och hantera dem också

Medlem

Jag har en Intel Core 2 Duo, ett 8800GT och 2 GB ram. Spelet är ju som gjort för mig.

Medlem

Var väl rätt väntat att dom körde låga specs?

Skrevs ju spaltmeter om hur många som "hoppade över crysis 1 då ingen ändå skulle kunna köra det på high :P"

Medlem

Jag har en rätt ok gamer dator. i7, 8GB ram, GTX 285.

Men det som stör mig lite med alla systemkrav hit och dit är att "Minimikraven" verkar vara "detta måste du ha för att ens kunna starta spelet typ" men de "Rekommenderade systemkraven" vad säger de egentligen? Är det Medium inställningar i spelets grafik? För det är knappast allt på High i 1920x1200 eller hur?
Skulle vara bra om tillverkarna av datorspel kunde lista att har du "DEN HÄR UPPSÄTTNINGEN så kan du spela spelet med dessa inställningar" etc.

Sen undrar jag vad är det för galan datorer de har själva, jag köpte första Crysis på Steams julrea mest för att jag blev sugen på att testa det efter alla år och kunna maxa allt i 1920x1200. Men det kan jag inte trots min dator (inköpt April 2010). Visst mitt grafikkort är inte det bästa på marknaden (längre) men vafan så bra grafikkort fanns ju knappt när Crysis utecklades right?

Vad måste jag ha för att kunna maxa Crysis egentligen? Kan inte maxa GTA IV heller. Irriterande. Haha. Får väl bli nytt grafikkort snart igen. Puh!

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av dmn:

haha, kommer nog flyta bra på en core 2 duo med 8800GT och 2GB.

hahaha idd!

vill se dem lira Crysis 1 på en sån dator..

Fungerar utmärkt, jag har gjort det.. Men det fanns spel som såg bättre ut med samma hårdvara. Crysis var och är pissdåligt optimerat.

Nej, det gör det inte. Så länge du inte anser att 15 fps average på low är 'utmärkt'..

*sigh*

"Crysis var och är pissdåligt optimerat" - Det är dock väldigt sant.

Medlem

Skrattar lite åt folk som fortf. tycker/tror att Crysis är dåligt optimerat. Det är faktiskt väldigt bra optimerat.
Bara att dra en jämförelse mellan Call of dutys och Crysis texturer.
Som att jämföra nintendo 8 bitars med n64.

12
Skriv svar