Nya bilder på Arkham City

Robot
Nya bilder på Arkham City

Välkända kappor, generösa dekolletage och ett halvt ansikte bara en mor kan älska.

#batman-arkham-city


Medlem
Nya bilder på Arkham City

Stör mig fortfarande på namnet. Arkham är ju ett dårhus/fängelse och inte en stad. Jag hade hellre velat att spelet skulle heta Batman: Arkham Asylum 2 men det är lite för sent för det nu och om man ska följa Christopher Nolans legendariska fotspår så är det inte fint nog att sätta ett nummer på spelen. Snygga bilder är det iaf. Vi får hoppas att detta blir lika bra som... Arkham Asylum

Medlem

Janson, jag tror att man valde att kalla spelet för Arkham City eftersom att staden antagligen har förvandlats till ett dårhus där Hugo, Två-facet och Jokern styr och ställer. Kan ju alltid ha fel.

Coola bilder!

Medlem
Skrivet av b0bbe:

Janson, jag tror att man valde att kalla spelet för Arkham City eftersom att staden antagligen har förvandlats till ett dårhus där Hugo, Två-facet och Jokern styr och ställer. Kan ju alltid ha fel.

Coola bilder!

Jo så kan det möjligtvis vara men jag tycker ändå att det låter fel

Medlem
Skrivet av Jansons Frestelse:

Stör mig fortfarande på namnet. Arkham är ju ett dårhus/fängelse och inte en stad. Jag hade hellre velat att spelet skulle heta Batman: Arkham Asylum 2 men det är lite för sent för det nu och om man ska följa Christopher Nolans legendariska fotspår så är det inte fint nog att sätta ett nummer på spelen. Snygga bilder är det iaf. Vi får hoppas att detta blir lika bra som... Arkham Asylum

Är det inte så att Arkham är en stadsdel i Gotham ? Arkham island osv, och på den ön finns Arkham Asylym. Men detta spelet utspelar sig i hela staden aka stadsdelen Arkham hahah. Har jag helt fel ?:P

Medlem
Skrivet av dummle112:
Skrivet av Jansons Frestelse:

Stör mig fortfarande på namnet. Arkham är ju ett dårhus/fängelse och inte en stad. Jag hade hellre velat att spelet skulle heta Batman: Arkham Asylum 2 men det är lite för sent för det nu och om man ska följa Christopher Nolans legendariska fotspår så är det inte fint nog att sätta ett nummer på spelen. Snygga bilder är det iaf. Vi får hoppas att detta blir lika bra som... Arkham Asylum

Är det inte så att Arkham är en stadsdel i Gotham ? Arkham island osv, och på den ön finns Arkham Asylym. Men detta spelet utspelar sig i hela staden aka stadsdelen Arkham hahah. Har jag helt fel ?:P

Jag är ingen expert på Batman men vad jag vet så finns det inget Arkham island. Arkham Asylum ska ligga i utkanten av Gotham City. H.P. Lovecraft skrev däremot några böcker där det fanns en påhittad stad vid namn Arkham men det har inget med Batman att göra.

Det blev en himla massa redigeringar här men tydligen så heter en av banorna i Arkham Asylum-spelet Arkham island. Det kanske ligger på en ö trots allt.

Medlem

Citerat från wiki
As neither Arkham nor Blackgate Prison are in any condition to hold inmates, Sharp buys out a large section of Gotham's slums and arms the perimeter with private military contractors from a group called Tyger in order to create "Arkham City". The prisoners are brought into Arkham City and are given free rein, as long as they do not attempt escape. To oversee the city, Sharp hires psychiatrist Hugo Strange who appears to have his own secret agenda for the city. Batman maintains a vigil over the city, worried that the situation may get out of hand.[2] Part of the setup for "Arkham City" was contained in plans in a hidden room in Sharp's office in Arkham Asylum.[1]

Kommer ihåg de där planerna själv från det gömda rummet i första liret.

Sumpade en TP fråga om vad "Batmans stad" heter, svarade Arkam city XD


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

AW8
Medlem

Den nybyggda fängelsestaden heter Arkham City, ja. Därav namnet.

Diggar Two-Face-bilden. Ny bakgrundsbild!


signatur

PC gamer 'til I die.

Arkham City för att det är en "förlängning" av det första...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar