Slutet för Enslaved?

Robot
Slutet för Enslaved?

I november rapporterades att Enslaved hade sålt i 800 000 exemplar. Redan då pratades det om ett försäljningsfiasko. Nu visar det sig att siffrorna var kraftigt överdrivna.

#enslaved-odyssey-to-the-west, #devil-may-cry


Medlem
Slutet för Enslaved?

Spelet tilltalade inte mig alls från vad jag såg. Ljuga om siffror lönar sig ju knappast.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Av demot att dömma. Så palla jag inte ens igenom halva tänker jag. Finns en hel del bra spel jag missat som prioriteras innan. Kanske gäller för andra med. Vill dom sälja gör ett nytt castlevania sotn eller 2d metroid!:up::up:

Medlem

jag köpte spelet idag och har spelat en dryg timma. det är långt ifrån perfekt. kontrollerna har väldigt mycket delay, platformandet (bra ord, ja) är alldeles för enkelt och stelt. så gameplayet är ingen höjdare. men storyn och skådespeleriet är top-notch.
många vill se spel komma i samma klass som filmer. det vill jag med, men inte på bekostnad av gameplayet.

Medlem

Fruktat bra spel.. riktigt kul plattformsspel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Finns inte till PC, så inget för mig

Medlem

Jag tycker Enslaved va riktigt bra. Kanske sålde de dåligt tack vare brist på marknadsföring och för att det släpptes många andra bra spel som hypats till skyarna.

Black Ops är ett bra exempel på att antalet sålda spel inte betyder att spelet är bra, bara att många är lättlurade.

Medlem

Håller med ovanstående. Alldeles för dålig marknadsföring. Nu spelar jag iofs inte konsollspel, men håller ändå hyffsad koll, och jag visste inte ens att det var släppt.

Medlem

ännu ett expempel på konsol skräp.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

ännu ett expempel på konsol skräp.

Konsolskräp laggar och kraschar inte 24/7 som pc skräp


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

ännu ett expempel på konsol skräp.

Konsolskräp laggar och kraschar inte 24/7 som pc skräp

Ni har så mycket fel båda två att det bara blir pinsamt.

expempel


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Finns det någon speciell anledning till att folk kommenterar negativt när dom i stort sätt inte har någon relation eller intresse för spelet eller hur det går med uppföljare etc?

Borde räknas som spamm om inte FZ löser detta genom någon regel.

Typ ex: "ännu ett expempel på konsol skräp." ger ingenting för utvecklingen av tråden och om alla som inte gillar så kallad konsolskräp ska skriva så tror jag nog ert forum skulle krascha rätt snart...

Om man dock ser det så att den informationen inte fanns i tråden innan och då kan vara informativ så faller det i alla fall denna gång genom att någon annan redan skrivit liknande, utan att den senare personen försökt utveckla.

Tycker också ni borde vara hårdare på att säga till när folk skriver "jag har inte läst vad som stod innan men.......".
Detta skadar tråden och ger loopad information som gör att dom som läser hela tråden tappar intresse pga upprepad information.

För såhär ska det väl inte vara?

Medlem

För mej var inte det här ett spel man köper förns efter några år........men man köper d för att inte ha missat d helt

Medlem

Trist. Jag hade gärna köpt en uppföljare till Enslaved.

Hittade nyss ett citat på Gameinformer:

Citat:

"I can't discuss where we are in terms of a sequel, but we're looking at reviews and feedback from the press and because of the gameplay and quality that Enslaved delivered, we see it as a great catalog title going forward."

Medlem

göra spel till typ 1/3 av marknaden och de säljer dåligt så lustigt (om man utgår från att det är 1:1:1 mellan ps3,360 och pc)

Medlem

jag gillade det skarpt. synd på siffrorna

Medlem
Skrivet av Kogster:

göra spel till typ 1/3 av marknaden och de säljer dåligt så lustigt (om man utgår från att det är 1:1:1 mellan ps3,360 och pc)

What? Det är till både PS3 och 360.

Spelet tilltalade mig inte alls. Huvudpersonen kändes som en feldesignad idiot.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tänkte inte skriva något alls.
Men jag summerar det som jag tänkte: Synd, men sidekicks fungerar inte i singelplayer spel.


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem
Skrivet av jlarss:

jag gillade det skarpt. synd på siffrorna

Me 2.

Det var långt ifrån någon Uncharted-dräpare, men jag gillade miljöerna och storyn.
Ett välgjort spel med sköna animationer och skådespeleri (vilket, tack och lov, börjar bli vanligare i spel, men man är ändå inte bortskämd med det direkt).

Man kan ju faktiskt undra varför det inte sålde bättre. Marknadsföring (eller brist på sådan) kan nog vara anledningen. Själv så köpte jag det för att jag fick mersmak efter att ha spelat demot på PS3. Jag hade hört talas om det innan, men inte varit så intresserad innan jag provade det.

Medlem

Synd att höra att det sålt så pass dåligt. Tyckte om spelet väldigt mycket, kanske lite opolerat men inte så pass att det förstörde spelupplevelsen för mig. Kanske marknadsförde de spelet dåligt? Kan inte minnas att jag sett så mycket reklam om det, eller "hype".
Hoppas det kommer en sequel ändå, jag skulle köpa't.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

ännu ett expempel på konsol skräp.

Konsolskräp laggar och kraschar inte 24/7 som pc skräp

Ni har så mycket fel båda två att det bara blir pinsamt.

expempel

Du kan vara ett fel:)

Medlem

well, jag måste säga att jag tyckte att detta spel var, citat "En ren skit som påminner om Prince of Persia, både till spelstil och karaktärer", slut citat.
om den här studion ska lyckas så får de jobba hårdare på nästa spel :/


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Sånt här kan hända vilken produkt som helst, man måste testa om det funkar, gör det inte det får man gå vidare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mycket synd då det är ett fruktansvärt bra och vackert spel.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Det här var sannerligen inga goda nyheter:( Personligen älskade jag allt med Enslaved och såg mycket fram emot en uppföljare. Synd!

Medlem

Har spelat en bit in i spelet men är inte helt nöjd. Det finns de som jämför det med Uncharted och jag kan förstå lite varför. Det känns som de sneglat lite på Uncharted och därefter bestämt sig att göra en kopia men ändra på lagom mycket ändå. Som att det är närstrid som gäller istället för vapen osv....

Jag tycker dock (trots goda skådespelarinstatser) att spelet känns själlöst på något sätt.....(som så många andra spel i dag). Det är eg bra, men man spelar mest igenom det utan att bry sig....

Medlem

Jättebra spel imo, det här låter ju inge bra alls

Medlem

Nu har jag ju inte testat men blev rätt nyfiken på det när jag kollade på dev diaries och så. Kanske skulle dra ner demot till xboxet och se om det är värt att köpa.

Medlem

Har ni inte spelat spelet så ska ni inte kritisera det. Ge det en chans och tycker ni fortfarande inte att det är ett bra spel så har ni antingen extremt höga krav eller väldigt smalt tycke för spel. Visst, kontrollen är inte perfekt men efter några timmar spelande så kunde jag inte släppa liret. Storyn och karaktärerna i sig själva är värda att uppleva. Ett av mina favoritspel förra året.


signatur

// Ukiome

Medlem

För bövelen FZ, skärp er nu. Vad är källan till att det ljugits om siffrorna?

Jag säger inte att ni ljuger men ska ni presentera "fakta" som påstår att en utgivare eller studio har ljugit måste ni i alla fall ha vett nog att backa upp det med en säker källa.

Just nu framstår det som att ni tagit påståendet ur...well, ingenstans...

Bedriv lite seriös journalistik tack

12
Skriv svar