Company of Heroes Online skrotat

Robot
Company of Heroes Online skrotat

Tätt inpå den olycksbådande stängningen av betan kommer beskedet fansen befarade – THQ skrotar RTS-titeln.

#company-of-heroes-online, #thq, #relic-entertainment, #company-of-heroes, #wwe-online


Medlem
Company of Heroes Online skrotat

Trist, det här tillsammans med World in Conflict är mina favoriter när det gäller strategi-genren.

OML
Medlem

Neeej! varför! Det var ju så grymt kul.

Medlem

Med Men of War: Assault Squad runt hörnet så känner jag mig lugn.


signatur

Have a good time!

Moderator | Testpilot

Mycket bättre att bara spela orginalen O.o


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

NOOOO!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mycket bättre att bara spela orginalen O.o

PLUUS ET!

Tja, det händer...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men va? Det står ingenting på Relics hemsidan och ingenting när man startar spelet, som fortfarande fungerar finfint?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Oh noes
Hade sett fram emot det här.

Medlem

Whyyyyyyyy..... O.o

Medlem

Puuuuuh! trodde MP delen till nuvarande CoH skulle läggas ner, dvs att man inte kan lira Online längre!

Ge oss CoH2 istället

Medlem

Mer information för den intresserade finns här
http://www.companyofheroes.com/pages/beta_faq

Riktigt tråkigt att dom stänger ner, gillade spelet och hade precis börjat förstå mig på det.

Medlem

Lika överraskande som ett arty på Vire river valley...

Medlem

Finner inte detta speciellt överraskande då det finns moddar (Dock inte lika populära) som gör jobbet lika bra som detta MMO:et

Eastern Front är min favorit bland moddarna tbh.

Och tillbaka till topic;
Jag testade MMO:et förut och gillade det starkt, det var dock inte lika bra som SP spelet och som RTS spelare gillar jag att spela mer defensivt och bunkra upp mig för att försvara mig mot alla fiender
Detta resulterade dock ofta i en snabb förlust >.<

Hoppas att det kommer ut något annat MMO som är värd att ta över CoH's plats

PS:
AoE Online är ett riktigt grymt spel, har väldigt stora förhoppningar på den.

Ish
Medlem

Jag tycker Men of war serien ändå är bättre än orginal CoH... Snyggare, fler funktioner, mer realistiskt, mer enheter som dessutom är mer historiskt korrekta etc osv mm.. Detta om man gillar realistiska RTS dvs. Vill man sälja för pengernas skull kör man såklart på mainstream. Det är precis som med musik och film nu för tiden. Tragisk..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Bra!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Bra...
CoH:Online var bara jävla massa strul.
Dom ska hålla sig till det vanliga CoH

Medlem

Hade det på känn. Det är ju sjukt synd att dem lägger ner spelet dock.

Skrivet av mrpeters:

Finner inte detta speciellt överraskande då det finns moddar (Dock inte lika populära) som gör jobbet lika bra som detta MMO:et

Eastern Front är min favorit bland moddarna tbh.

Och tillbaka till topic;
Jag testade MMO:et förut och gillade det starkt, det var dock inte lika bra som SP spelet och som RTS spelare gillar jag att spela mer defensivt och bunkra upp mig för att försvara mig mot alla fiender
Detta resulterade dock ofta i en snabb förlust >.<

Hoppas att det kommer ut något annat MMO som är värd att ta över CoH's plats

PS:
AoE Online är ett riktigt grymt spel, har väldigt stora förhoppningar på den.

COHO är inget MMO. Det är bara ett vanligt multiplayer spel med items, levling och en ladder. Inte för att vara elak men folk idag spottar ut ordet MMO i allt för stora mängder nuförtiden.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag tyckte att matchmakingen var riktigt usel när jag körde under betan. Jag och en polare blev matchade mot lvl 34-folk när vi var lvl 5. Hände flera gånger, och ofta fick man vänta i 3 minuter innan.

Inaktiv

BRA!

Inga fel onlinespel, tack. Sätt igång nu och arbeta på Company of Heroes 2.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Idono:

Hade det på känn. Det är ju sjukt synd att dem lägger ner spelet dock.

Skrivet av mrpeters:

Finner inte detta speciellt överraskande då det finns moddar (Dock inte lika populära) som gör jobbet lika bra som detta MMO:et

Eastern Front är min favorit bland moddarna tbh.

Och tillbaka till topic;
Jag testade MMO:et förut och gillade det starkt, det var dock inte lika bra som SP spelet och som RTS spelare gillar jag att spela mer defensivt och bunkra upp mig för att försvara mig mot alla fiender
Detta resulterade dock ofta i en snabb förlust >.<

Hoppas att det kommer ut något annat MMO som är värd att ta över CoH's plats

PS:
AoE Online är ett riktigt grymt spel, har väldigt stora förhoppningar på den.

COHO är inget MMO. Det är bara ett vanligt multiplayer spel med items, levling och en ladder. Inte för att vara elak men folk idag spottar ut ordet MMO i allt för stora mängder nuförtiden.

Säger inte direkt emot dig men MMO är en ganska utsträckt genre och CoHO var ett stort online spel som säkerligen skulle kunnat bli väldigt stort med tanke på att det var gratis och därför anser jag att det skulle kunna klassas som ett MMO.

Men självaste klassifieringen(stavning) MMO är mer någonting som personer själv kan bedöma men sen finns det ju även de mer självklara spelen som WoW, WAR, Rift, EQ(I,II) etc..
och de mindre självklara som World of Tanks som imo är lite av ett MMO spel då det är helt gratis (Med mindre bonus saker som är valfria) och är väldigt populärt.

Men som sagt, du har inte fel men det är diskutabelt

Medlem

meeeen neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. assholes


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Idono:

Hade det på känn. Det är ju sjukt synd att dem lägger ner spelet dock.

Skrivet av mrpeters:

Finner inte detta speciellt överraskande då det finns moddar (Dock inte lika populära) som gör jobbet lika bra som detta MMO:et

Eastern Front är min favorit bland moddarna tbh.

Och tillbaka till topic;
Jag testade MMO:et förut och gillade det starkt, det var dock inte lika bra som SP spelet och som RTS spelare gillar jag att spela mer defensivt och bunkra upp mig för att försvara mig mot alla fiender
Detta resulterade dock ofta i en snabb förlust >.<

Hoppas att det kommer ut något annat MMO som är värd att ta över CoH's plats

PS:
AoE Online är ett riktigt grymt spel, har väldigt stora förhoppningar på den.

COHO är inget MMO. Det är bara ett vanligt multiplayer spel med items, levling och en ladder. Inte för att vara elak men folk idag spottar ut ordet MMO i allt för stora mängder nuförtiden.

Säger inte direkt emot dig men MMO är en ganska utsträckt genre och CoHO var ett stort online spel som säkerligen skulle kunnat bli väldigt stort med tanke på att det var gratis och därför anser jag att det skulle kunna klassas som ett MMO.

Men självaste klassifieringen(stavning) MMO är mer någonting som personer själv kan bedöma men sen finns det ju även de mer självklara spelen som WoW, WAR, Rift, EQ(I,II) etc..
och de mindre självklara som World of Tanks som imo är lite av ett MMO spel då det är helt gratis (Med mindre bonus saker som är valfria) och är väldigt populärt.

Men som sagt, du har inte fel men det är diskutabelt

"A massively multiplayer online game (also called MMO and MMOG) is a multiplayer video game which is capable of supporting hundreds or thousands of players simultaneously. By necessity, they are played on the Internet, and feature at least one persistent world."

http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_gam...

Det är vad ett MMO är.
Har inte något med personlig bedömning att göra. Det är en fast klassificering av spel. Säg något företag har gjort ett renodlat Sci-fi spel och klassar det som ett Fantasy spel. Det gör det inte till ett fantasy spel bara för att dem klassificerat det som ett fantasy spel. Det är samma sak med MMO genern. Faktum är att det har kommit spel som klassar sig själva som MMO spel fast det inte är det.

Jag förstår att det kan vara lockande att kalla ett spel som har item's leveling etc för ett MMO, typ WOT. Men den egentliga regeln för ett MMO är en ständig värld.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag tyckte att matchmakingen var riktigt usel när jag körde under betan. Jag och en polare blev matchade mot lvl 34-folk när vi var lvl 5. Hände flera gånger, och ofta fick man vänta i 3 minuter innan.

Level bestämmer inte över vilken matchning det blir.
Jag har spelat som låg level mot lvl 50 spelare och total dominerat dem. Visst det är lite svårare men det är inte omöjligt att vinna.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

FAN jag som har betalat typ 15 dollar för COHO cash och är lvl 48 på airborne............ allt i onödan kan man säga........

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Idono:

Hade det på känn. Det är ju sjukt synd att dem lägger ner spelet dock.

Skrivet av mrpeters:

Finner inte detta speciellt överraskande då det finns moddar (Dock inte lika populära) som gör jobbet lika bra som detta MMO:et

Eastern Front är min favorit bland moddarna tbh.

Och tillbaka till topic;
Jag testade MMO:et förut och gillade det starkt, det var dock inte lika bra som SP spelet och som RTS spelare gillar jag att spela mer defensivt och bunkra upp mig för att försvara mig mot alla fiender
Detta resulterade dock ofta i en snabb förlust >.<

Hoppas att det kommer ut något annat MMO som är värd att ta över CoH's plats

PS:
AoE Online är ett riktigt grymt spel, har väldigt stora förhoppningar på den.

COHO är inget MMO. Det är bara ett vanligt multiplayer spel med items, levling och en ladder. Inte för att vara elak men folk idag spottar ut ordet MMO i allt för stora mängder nuförtiden.

Säger inte direkt emot dig men MMO är en ganska utsträckt genre och CoHO var ett stort online spel som säkerligen skulle kunnat bli väldigt stort med tanke på att det var gratis och därför anser jag att det skulle kunna klassas som ett MMO.

Men självaste klassifieringen(stavning) MMO är mer någonting som personer själv kan bedöma men sen finns det ju även de mer självklara spelen som WoW, WAR, Rift, EQ(I,II) etc..
och de mindre självklara som World of Tanks som imo är lite av ett MMO spel då det är helt gratis (Med mindre bonus saker som är valfria) och är väldigt populärt.

Men som sagt, du har inte fel men det är diskutabelt

"A massively multiplayer online game (also called MMO and MMOG) is a multiplayer video game which is capable of supporting hundreds or thousands of players simultaneously. By necessity, they are played on the Internet, and feature at least one persistent world."

http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_gam...

Det är vad ett MMO är.
Har inte något med personlig bedömning att göra. Det är en fast klassificering av spel. Säg något företag har gjort ett renodlat Sci-fi spel och klassar det som ett Fantasy spel. Det gör det inte till ett fantasy spel bara för att dem klassificerat det som ett fantasy spel. Det är samma sak med MMO genern. Faktum är att det har kommit spel som klassar sig själva som MMO spel fast det inte är det.

Jag förstår att det kan vara lockande att kalla ett spel som har item's leveling etc för ett MMO, typ WOT. Men den egentliga regeln för ett MMO är en ständig värld.

Medhåll... men... Sci-Fi är ju bara en del av Fantasy

Medlem
Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mycket bättre att bara spela orginalen O.o

PLUUS ET!

ET?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar