Square Enix säljer färre spel

Robot
Medlem
Square Enix säljer färre spel

Det kan ju bero på att SE inte levererar så bra spel längre jämfört med för några år sen.

Medlem

När ens toppsäljare är årets sämsta spel 2010 är det inte så konstigt att det går åt helvete för idioterna.

Medlem

Dom måste styra upp FF-serien. Förstår inte vad dom försöker göra med den? Göra den mer väst-vänlig? Sånt som ingen vill ha för det är så tråkigt. Köper man ett JRPG så vill man ha ett JRPG inte 'vi-försöker-göra-västvänligt-spel-men-ändå-inte'..
Gå tillbaka till början igen, börja därifrån, ta med det bra ni gjort tidigare och gör det ännu bättre.

Medlem

Kane & Lynch 2 sålde nog bra på steams december rea bara 60kr typ. men spelet e inte värt mer än så, väldigt kort spel måste jag säga..


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Medlem

Dom får gärna släppa lite fler exemplar av Dragon Quest V till DS, är ju rätt sällsynt nu...

Medlem

Dem förtjänar att gå i konkurs efter den käftsmällen man fick av FFXIII. Gör om gör rätt för i helvete

Medlem

Kan det bero på att alla deras titlar börjar närma sig sin 10 upplagan? Bara massa remakes och remakes på remakes på remakes. Håller inte helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Rockybell:

Dem förtjänar att gå i konkurs efter den käftsmällen man fick av FFXIII. Gör om gör rätt för i helvete

Håller med dig. Köpte ps3 bara för att spela det.

Medlem

Hoppas dem går i konkurs, hatar deras förbannade grafikmotor..

Medlem

Det är tur att vi har Level5, nippon ichi och Atlus som gör väldigt bra jrpg spel


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Släpper man färre spel säljer man färre spel, och det har varit glest med SquareEnix-spel på sistone...

Medlem

De behöver göra ett nytt Secret of Mana/Seiken Densetsu!

Matn:
Seiken Densetsu-serien är knappast vad de ska göra ifall de vill ha storsäljare.

Sen tycker jag att de behandlat Final Fantasy-serien som en säck med skit under i princip hela 2000-talet. För en gammal FF-älskare som undertecknad har det varit idel besvikelser allt sedan tian, och det var nästan ett decennium sedan! Jag tyckte om tolvan (jättebra spel, men INTE ett FF-lir) men jag förstår verkligen inte hur de tänkt kring FF13 och alla 111 kringspel, produkter och slafs som hänger samman med den titeln. Jag orkar helt enkelt inte bry mig på samma sätt som förr när det släpptes ett nytt FF-lir med ett par års mellanrum... och man alltid kunde räkna med att spelen var fantastiska.

Tur att inte min andra favoritserie (Dragon Quest) lidit samma öde.

Medlem

Dags för en ny spelkrasch kanske? Så kan utgivarna inse att de inte ska bestämma hur utvecklarna ska utveckla spelen.

Edit: samma sak som i väst. Se bara EA och Bioware.

Inaktiv

Square Enix utvecklar sämre spel.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

skulle absolut inte kalla dem spel. för mig är spel=kul och det är inte deras program


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Matn:
Seiken Densetsu-serien är knappast vad de ska göra ifall de vill ha storsäljare.

Men bra spel var det allt. Iaf dom första tre.

Skrivet av Sebastian Lind:

Sen tycker jag att de behandlat Final Fantasy-serien som en säck med skit under i princip hela 2000-talet. För en gammal FF-älskare som undertecknad har det varit idel besvikelser allt sedan tian, och det var nästan ett decennium sedan! Jag tyckte om tolvan (jättebra spel, men INTE ett FF-lir) men jag förstår verkligen inte hur de tänkt kring FF13 och alla 111 kringspel, produkter och slafs som hänger samman med den titeln. Jag orkar helt enkelt inte bry mig på samma sätt som förr när det släpptes ett nytt FF-lir med ett par års mellanrum... och man alltid kunde räkna med att spelen var fantastiska.

Håller med helt. Efter FF9 så har det gått utför. Under 00-talet så har dom stämplat allt skräp med FF-loggan.
Dirge of Cerberus...

1
Skriv svar