Medlem

"Fixed high-end machine jitter" står det i senaste patchen, äntligen (har inte testat det sj dock).

5 patchar på fem vardagar. De håller vad de lovat hittills!

Medlem

Prövade demot igår, rätt så kul men väldigt enkelt. Fast kom ju inte så långt kanske tar och köper i framtiden


signatur

Game long and prosper

Medlem

God afton gott folk

Det pendlade mellan en stark trea och en svag fyra och därför lät jag det efter ett antal misslyckade försök att lira online, mot slutet av testandet, sjunka till det lägre trappsteget.

Vad våra recensenter tyckte om Blops och New Vegas tar jag inte ställning till. Det berör mig inte nämnvärt om jag ska vara helt ärlig.

Som sagt, jag gillar Magicka och tycker att Arrowhead gjort ett härligt jobb. Än mer gillar jag vad de kommer kunna prestera i framtiden och jag tycker om att Paradox stöttat dem som de verkar ha gjort.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Helt klart värt pengarna. Har funnits på tok för lite COOP till PC, och spelet bjuder på riktigt många skratt. Underbar humor, och underbart kaotiskt i multiplayer!

Medlem

Rättelse på artikeln:

Citat:

Men tänk på att motsatser inte fungerar så bra att kombinera, undvik exempelvis blixt och jord eller eld och vatten.

Eld och kyla ska det väl ändå vara? Eld och vatten blir ju ånga. Annars mycker bra recension.

Införskaffade själv Magicka för några dagar sedan och det är grymt bra. Buggigt som sagt men god support.

Inaktiv
Skrivet av SajCo:

Finns faktiskt en spell jag tycker borde nerfas, som är rätt OP enligt mig, try it out people! :

S (Arcane) + D ( EARTH) & SHIFT + Rightclick och spamma skiten som om det vore en kulspruta. Grattis, nu har ingen fiende chans att ta dig i stort sett (förutom om en archer interupptar dig, vilket ändå är lätt att ta hand om.)

Gjort detta på diverse bossar, eller special gubbar. Det enda som jag vet som det inte funkar på är de stora trollsen, vilka man ändå inte stöter på alltför ofta i massorna.

Finns en hel del sinnes spells. Som earth projectil med vatten sen med is sen med arcane. Fienderna tar dubbel skada av arcane frusna, och dem kan ju inte röra sig heller. Släng in en rain spell om du känner för det.

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av SajCo:

Finns faktiskt... bla bla

Finns en hel del sinnes spells. Som earth projectil med vatten sen med is sen med arcane. Fienderna tar dubbel skada av arcane frusna, och dem kan ju inte röra sig heller. Släng in en rain spell om du känner för det.

Om man ändå ska vara sådan funkar det ypperligt att spamma q+r och högerklick, och det är lika enkelt att lägga till ett shift till den kombinationen, skulle man råka befinna sig i ett knivigt läge. Och skulle man råka missa R'et så blir dom blöta vilket i sin tur oftast leder till att man fryser ner halva stället.

Personlig tycker jag hela spelet handlar om "co-op", lika kul att jävlas med varan som det är att försöka komma någon vart, kanske roligare! Och mindre pålitliga magier såsom thunderbolt lägger till det där lilla extra som ofta leder till hämdaktion!

Har inte haft några jätte problem med buggar, kraschat lite har det, men inget allt för frustrerande dom senaste dagarna jag kört.

Medlem

Måste ju nästan köpa spelet nu när det är så många som säger att spelet är bra. Man blir ju nyfiken

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Personlig tycker jag hela spelet handlar om "co-op", lika kul att jävlas med varan som det är att försöka komma någon vart

:#


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Får ni problem med att joina vänners sessioner online? Be kompisen döpa sessionen till något som har "private" i sig, t ex. "Private fz session", gå sedan in i steam-menyn (shift + tab för de flestta), högerklicka på eran vän som hostat och ta join game. Då funkar det i 9 fall av 10.

Medlem

Håller med recensenten fullt ut! Har råkat ut för diverse buggar, även efter patchningarna, som gjort att jag inte kunnat kasta spells och dött en förödmjukande död. Spelet i sig påminner en del om Nox, fast utan loot och karaktärsutveckling, något som jag faktiskt saknar. Givetvis är det kul att upptäcka nya spells osv, men det blir alltid mer belönande om man belönas med ph3t loot. Nu är det mer som en lekstuga för spells där några monster råkar komma i vägen.

Skulle tro att det är mycket roligare co-op, så det kan jag inte uttala mig om ännu.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Hampus kan och ska inte ta hänsyn till hur ett annat spel i en helt annan genre med en annan förläggare som en annan FZ-skribent recenserade är. Han är inte heller ansvarig för årets spel-kandidaterna, de togs fram gemensamt av redaktionen. Om de spel han bedömer är buggiga är det hans skyldighet att ta upp det. Och om spelet är svårt att köra online måste det ses som en ganska stor bugg, eller hur?

Håller helt med om buggarna, dom finns men det stoppar inte singel player alls. Online så är det inget direkt stort problem, tog oss (4pers) att få in alla i ett game ca 30min och sen fungerade det prima! Detta var ett par patchar sen.

Att jag nämner blops är bara för att ni inte sa ett ord om buggar, dålig optimering, ospelbart online läge med dual core, shuttlagg på ett spel som är till 95% ett online spel. Medan tidiga buggar (som håller på att fixas) kapas vid fotknölarna på ett så pass nytt spel.

Vad jag menar är: Vad är en bugg och hur påverkar det betyget på spel?
Om spel #1 inte går att spel på alla datorer, laggar oavsett vilken setup man har, fel och brister lite här och där. Medan spel #2 bara har problem för vissa att köra online och annars fungerar prima. Ska då spel #2 få negativ kritik för sina buggar medan för spel #1 så finns inte en notis om bristerna som finns. Som en gammal CS spelare skulle säga: your Logic is Fuzzy

Att det nomineras till årets spel är skandal, vad jag påpekar är bara allmän orättvisa i bedömning av spel.

Redaktör

Zyrax123: pc-spel tenderar att bete sig olika på olika datorer. Just Black Ops funkade bra på vår recensents system, därför fick det sparsamt med buggkritik. Det har varit tvärtom vid andra recensioner, skribenten har haft stora problem med en eller flera datorer, medan de som läst recensionen inte alls känner igen bekymren. Den här kommentarstråden vittnar om det - vissa har problem med Magicka, andra inte.

Recensioner kan inte skrivas och betyg inte sättas utifrån bestämda parametrar, spel är alldeles för komplexa för det. Därför kan man inte jämföra betyg rakt av.

Rörande årets spel-nomineringen: du syftar på pc-versionen, kom ihåg att det finns till konsol också. Sannolikt utan de flesta av de buggar du stött på.


signatur
Medlem

Införskaffades igår och otroligt kul är det! Dock så är det ganska buggit än så länge. Men med Steam så kommer det ju uppdateringar hela tiden. Efter uppdateringen som släpptes igår eftermiddag så kan jag och mina kompisar inte köra Adventure tillsammans. De som inte är host får en svart bild och kan inte se någonting i första kapitlet, hoppas detta fixas snart. Det är åtminstone helt klart värt pengarna!

Medlem

Blir att ett köp snart känner jag = )

Inaktiv

Spelet har fortsatt ligga i topp på Steams försäljningslista, och Dead Space 2 som släpptes ungefär samtidigt har aldrig lyckats ta sig förbi. Visst är det stor prisskillnad, men Dead Space 2 har också massiv marknadsföring.

Tummarna upp för innovation och spelkänsla till Magicka.

Medlem

Absolut värt pengarna, dessutom har ett antal patchar pungats ut vid nuverande datum. Hackandet är borta för high-end maskiner, MP har nu lösenords skyddade rum och filter för dessa, nätverks trafiken har förbättrats avsevärt m.m. Helt klart en 4a om det släppts in sin nuvarande form.
Se alla updates: http://store.steampowered.com/news/?feed=steam_updates&appids...

Medlem

Jag älskar det! Var till och med tvungen att skriva en minirecension på bloggen, eftersom Tompa redan hade delat ut den officiella ovan :). Så se vad jag verkligen tycker här:
http://www.fz.se/bloggar/mats_nylund/20110201/en-magisk-upple...
I vanlig ordning har jag förstås inte sett något av alla dessa buggar. Förutom att serverlistan ibland är tom.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Om man ändå ska vara sådan funkar det ypperligt att spamma q+r och högerklick, och det är lika enkelt att lägga till ett shift till den kombinationen, skulle man råka befinna sig i ett knivigt läge. Och skulle man råka missa R'et så blir dom blöta vilket i sin tur oftast leder till att man fryser ner halva stället.

Fem sådana blir en jättemegahagelbössa - helt fantastiskt :). Funkar bra som AoE på småkryp också.

Men min personliga favorit just nu är nog megafrysblixtstrålen: ASRAA. Gör mängder av elektrisk skada, och saktar ner alla som träffas av den.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Zyrax123: pc-spel tenderar att bete sig olika på olika datorer. Just Black Ops funkade bra på vår recensents system, därför fick det sparsamt med buggkritik.

D v s _min_ dator. Jag är lite rädd för att uppgradera den nu, verkar som om jag i 99% av fallen inte ser buggar som plågar nästan alla andra spelare!

Medlem

De släpper ju typ en patch varannan dag. Det tycker jag de ska ha mycket cred för. Visst, det är synd att spelet är buggat men de verkar ju vara jävligt snabba på att fixa saker till skillnad från t.ex. CoD:BO

Medlem

Hur man kan ge ett spel som hyllas över nätet en 3a av 5 är konstigt. Detta är ju ett av de bättre spelen i år.

12
Skriv svar