Ingen Kim Jong-il i japanska Homefront

Robot
Ingen Kim Jong-il i japanska Homefront

Den japanska versionen av THQ:s shooter stryker en viss Kim från spelet...

#thq, #kaos-studios, #homefront


Medlem
Ingen Kim Jong-il i japanska Homefront

Kan man inte få lönnmörda Kim Jong Il?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kan man inte få lönnmörda Kim Jong Il?

Lönnmörda modekungen?! Vafalls?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Homefront hade hamnat på min radar om man spelade som nordkorean istället, men ja..
nu är det bara ett *meh*

Medlem

Fullt förståeligt!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Håller med, när kommer det spel där man faktiskt spelar mot västvärlden?
Där man som t.ex Nordkorea ska rädda sitt land mot hungriga USA som gör allt för att ta över gruvor och oljekällor? Eller varför inte en kampanj där varje sida berättas, typ som i RTS-spel.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Eller varför inte en kampanj där varje sida berättas, typ som i RTS-spel.

+1

Medlem
Skrivet av frunk:

Homefront hade hamnat på min radar om man spelade som nordkorean istället, men ja..
nu är det bara ett *meh*

Du får ju iaf spela Nordkorean i multplayer
Men meningen var att för utvecklarna var att USA skulle vara underlägsna, och att man skulle slåss på riktiga ställen i US (som att invadera Malmö i BF3), vilka som var motståndare var inte det viktigaste i sig.

Sen har du 32 spelare online (PC/konsol), Dedikerade servrar (PC/konsol) både för uthyrning och privata, med egna inställningar, Moddverktyg (PC) och moddar (PC/konsol) samt stora banor och spelsätt som motverkar camping och fordons-horande.
Låter lovande enligt mig, som ett Battlefield av den gamla skolan, hoppas bara de kan leverera ^^
OnT.
Bryr mig inte om vem som är ledare, gör något ett spel med vår kung/stadsminister som "skurk" är det helt okej för mig, men kan förstå att Japan ville vara på säkra sidan

Medlem

Det här förstår jag inte riktigt, på vilket sätt skulle det här skada eventuella spelare menar de?

Inaktiv

Jag tror inte det skulle vara rättvist.
Som vi alla vet så är ju Kim Jong-il en internet expert.
Skulle vara omöjligt att balansera.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Där man som t.ex Nordkorea ska rädda sitt land mot hungriga USA som gör allt för att ta över gruvor och oljekällor?

Inaktiv

Kan förstå varför Japan gör detta, dock så kan jag inte förstå varför man skulle vela slås som nord korean. Det är ju en sak att spela soldat för en diktatur för 70-60 år sedan men det pågår ju svält & kannibalism i Nord Korea dagligen. Nej tack! Att glorifiera Nord Korea tycker jag inte ligger i smaken just än.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Ska önska mig det här spelet som födelsedagspresent, ser otroligt intressant ut. Hoppas det levererar


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Skrivet av Javas:

Ska önska mig det här spelet som födelsedagspresent, ser otroligt intressant ut. Hoppas det levererar

Var JÄKLIGT tydlig med att du inte vill ha den japanska versionen!


signatur
Medlem

Jag gillar inte shooterspel egentligen men, jag skulle lätt köpa ett spel där man får spela ett land som tex Nordkorea och spöa skiten ur USA!
USA förtjänar att få lite stryk också även om det är ett spel, och förhoppningsvis väcker det starka reaktioner och dessa dumma amerikaner bara för att dom tror att dom står så mycket över alla andra

Ish
Medlem
Skrivet av Håkan:

Håller med, när kommer det spel där man faktiskt spelar mot västvärlden?
Där man som t.ex Nordkorea ska rädda sitt land mot hungriga USA som gör allt för att ta över gruvor och oljekällor? Eller varför inte en kampanj där varje sida berättas, typ som i RTS-spel.

Hur många spelutvecklare finns det i Nordkorea? Irak? Afghanistan? Nä, tänkte väl det.
Du sitter ju inte som Svensk och tänker "Men om vi gör ett spel där VI blir invaderade"..

Skumt tycker jag iaf man aldrig har haft med Sverige som en stridande nation i någon av battlefield spelen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av xector:

Jag gillar inte shooterspel egentligen men, jag skulle lätt köpa ett spel där man får spela ett land som tex Nordkorea och spöa skiten ur USA!
USA förtjänar att få lite stryk också även om det är ett spel, och förhoppningsvis väcker det starka reaktioner och dessa dumma amerikaner bara för att dom tror att dom står så mycket över alla andra

Nog för att jag inte gillar USA men Nordkorea? Vidrigare land finns inte!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

USA lider av någon slags nationellt trauma som gör att de hela tiden måste reproducera en bild av att USA är under hot. Att lilla fattiga Nordkorea skulle invadera USA känns ungefär lika trovärdigt som att utomjordingar skulle göra det.

Jag ser dessutom att det finns extremt stora myter om Nordkorea. Visst: landet är en diktatur men det har också Sydkorea varit under större delen av efterkrigstiden. Kineser reser i princip fritt in och ut ur Nordkorea - så helt slutet är inte landet och även FN är verksamma i landet. Att folk skulle vara kannibaler och att det skulle ligga lik i dikena (som vissa rapporterat) är för absurt för att kunna stämma - i och med att FN inte noterat det.

Medlem

tror också att mycket är överdrivet. men å andra sidan är inte direkt FN särskilt duktiga på det de gör. när de väl får för sig att göra något.
men visst, lik som ligger spridda här och var låter lite rubbat. säkert nån amerikan som hittat på. de ljuger ju ihop vad som helst.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=yp6cB7BGj48
Jävla parader!
Men fan va fattigt det ser ut!
Massor av 60-tals vapen från Ryssland

Medlem
Skrivet av DAoG:

http://www.youtube.com/watch?v=yp6cB7BGj48
Jävla parader!
Men fan va fattigt det ser ut!
Massor av 60-tals vapen från Ryssland

Spela roll när de vinner med en zerg rush.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv
Skrivet av coopdeo:

Att folk skulle vara kannibaler och att det skulle ligga lik i dikena (som vissa rapporterat) är för absurt för att kunna stämma - i och med att FN inte noterat det.

Ok, om något är för absurt för att stämma så kan det ju inte vara sant eller? Ta bara jude förintelsen, de allierade nationerna visste inte ett smack, endast rykten. Och sen?

Upp till 3.5 miljoner Nord koreaner dog på mindre än ett årtionde "1990-2000" av svält eller relaterade sjukdomar. Det är dokumenterat fakta, självklart har det förekommit kannibalism och jag är inte ett dugg förvånad om det sker än idag, vilket många flyktingar vittnat om.

Jag tror att FN och resten av världen är för rädd för att påpeka något, Nord Korea har ju ändå världens tredje störta armé.


signatur

The definition of insanity?

1
Skriv svar