Tips på förbättring av RSS

Medlem
Tips på förbättring av RSS

Tycker att RRS som det är idag är lite tråkigt, dvs prenumerera på allt eller inget.

En riktigt trevlig funktion hade varit ifall man kunde prenumerera på RSS flöden för utvalda spel. Gillar man t.ex ett visst spel väldigt mycket och vill inte missa en enda nyhet om det så hade det varit guld värt att kunna prenumerera på flöden för just det spelet.

Har sett liknande funktion på andra andra ställen och tycker att möjligheten att kunna prenumerera på RSS för utvalda objekt är grymt bekvämt, speciellt i samband med en bra RSS reader där man t.ex har en lista på spel man följer, samt en siffra bredvid varje spel om hur många nyheter som kommit för just det spelet.

Finns en hel del spel idag t.ex som jag vill ska sticka ut i min RSS reader så att jag vet direkt ifall någon nyhet har skrivits om de spelen jag är mest intresserad av, bl.a Battlefield 3 börjar bli aktiv med lite nyheter här och där som jag vill se så snabbt som möjligt utan att de försvinner bland andra nyheter så att jag kanske missar något helt och hållet.

Koden för filtrerade nyheter för specifika spel finns redan där tekniskt sätt:
Battlefield 3
Rage
Diablo III
Duke Nukem: Forever

Behövs bara en RSS för det hela nu så hade det varit helt underbart!

[info]Bonus:[/info]

Skulle man använda RSS efter flikarna som ovan så hade man kunnat göra det så avancerat som att man hade kunnat prenumerera på bara nyheter för ett spel, bara filmer, bara nya bilder som släpps från ett spel, filer eller hur man än vill.

Jag tror det finns många här som skulle vilja följa deras favoritspel och inte missa något om det, främst de som kanske inte besöker FZ flera gånger om dagen, utan vill följa deras favoritspel via RSS och se direkt när något nytt dyker upp om spelet.

PS. Skulle också vilja ha en RSS för FZ Play, så man slipper ständigt kolla ifall det kommit upp något nytt


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Skägg.
10 Chambers

En RSS för filmflödet har jag beställt av kodarna, ska även undersöka möjligheterna för spel-dito. Vi har en trevlig bevakningsfunktion för spelen som notifierar dig när något händer kring just den titeln. Smäckert va?


signatur
Medlem

Jodå, jag känner till om bevakningsfunktionen, tycker bara det inte är lika smidigt med mail som med RSS då jag föredrar att hålla min inkorg så clean som möjligt. ^^

Ett alternativ är väl att skaffa en mailadress bara för detta syfte och installera en notifier bara det, men det känns inte speciellt smidigt

Vet inte om det kan vara värt att ha RSS för FZ WTF också (känner mig som en RSS-freak här). En avdelning jag gillar starkt på FZ, men samtidigt verkar få perioder då jag glömmer kolla in där på flera månader

Kan passa på att uppmärksamma att "tool-baren" längst nere på FZ verkar balla ur (både IE & Chrome) ifall man väljer en sök-kategori. Förmodligen kategori-ikonerna som får den att balla ur då detta problemet inte finns på de sidor som lider av en annan bugg (att ikonerna inte ens syns), som t.ex här i forumet.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Antikvitet

Toolbaren har satt sin sista potatis. Ersättningen kommer snart, and it's gonna rock your socks off.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar