Musen lever ett eget liv

Medlem
Musen lever ett eget liv

Hej
Ibland värkar det som att min datormus lever ett eget liv.. När jag drar muspekaren i det övre högra hörnet av skärmen så är det som att pekare laggar.
Musen blir skit seg i hörnet (precis vid krysset där man stänger fönster) och när pekare åker ut ur det sega området så hoppar den fram en bit.
Ganska svår att förklara men hoppas att ni förstår.

Ibland så rör sig muspekare också till vänster utan att rör jag musen. Detta är väldigt frustrerande och jag hoppas att någon har en lösning till problemet.

Tack!

ro
Medlem

Sätt på GPS'en efter du startat datorn.

*trollface*

Medlem

Jag tror att du kan ha råkat ut för ett så kallat hårstrå! kolla vid lasern om det är nåt hårstrå som har klämt in sig, ta en tops där du har tagit av luddet från och peta ut, brukar vara rätt effektivt.

Medlem

Om du har ett grafikkort från Ati kan du prova med o backa ett par drivrutiner, hade själv samma problem med Catalyst 11.11 samt 11.12. Kör just nu med 10.10 och de funkar bra.

Medlem

Om du som jag, är lätt senil så kolla så att du inte har en extra mus inkpopplad haha Hade jag av nån anledning en gång i tiden när jag mekade runt. Undrade vad som spökade.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Prövade det där med catalyst men gjorde ingen skillnad, har inte två möss inkopplade :P. Musen är ny och lasern är inte smutsig.
Jag prövade med en annan mus och upplevde samma "lagg" i högra övre hörnet.

Medlem

Det e inte så enkelt att ditt musunderlag har en blandad yta så att det sammanfaller då din muspekare är uppe i hörnet? (musmatta med tryck, slitet område osv. osv.)

Jag tar för givet att det inte e sladden som ligger o korvar sig o fjädrar emot

Risken är ju också att det är nått program du har inlagt som aktiveras av mouseover (såna skumma toolbars för webkameror o en del ljudkort har ju sån skit) och då kan det ju börja lagga kanske?

Kanske nån buggig widget om du kör win7 eller *huu* Vista?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

ndr
Medlem
Skrivet av dahlbeck123:

Hej
Ibland värkar det som att min datormus lever ett eget liv.. När jag drar muspekaren i det övre högra hörnet av skärmen så är det som att pekare laggar.
Musen blir skit seg i hörnet (precis vid krysset där man stänger fönster) och när pekare åker ut ur det sega området så hoppar den fram en bit.
Ganska svår att förklara men hoppas att ni förstår.

Ibland så rör sig muspekare också till vänster utan att rör jag musen. Detta är väldigt frustrerande och jag hoppas att någon har en lösning till problemet.

Tack!

Kör du möjligtvis via en laptop som har extern mus inkopplad?

Hade samma problem när mousepaden var aktiverad och luckan nerfälld + extern mus. Det löste sig genom att ställa in mousepaden att alltid vara avstängd så länge en extern mus är inkopplad.

Vet att jag haft liknande problem på min stationära dator också, en logitech mus, ringde och klagade på Logitech och då skickade dom en helt ny mus till mig

Medlem

Om det är en laptop så kan det bero på det lilla scroll hjulet i mitten av tangentbordet det var så nött på min gamla Dell att den blev övertung i ena kanten och lutade ditåt

1
Skriv svar