Tips om en speldator?

M22
Medlem
Tips om en speldator?

Tjaa!

Jag skulle vilja ha lite tips om vilka speldatorer det finns nu i marknaden eller om ni kan tipsa också om några riktigt bra datorkomponenter som t.ex grafikkort,processor,moderkort.... så min polare kan bygga en helt ny data för mig.

Jag vill att datorn eller komponenterna ska nå dem fulla kraven på dem kommande spelen riktigt bra!!!
Här är några exempel:
Shogun 2:Total War
Crysis 2
Battlefield 3

Medlem

Hur mycket pengar har du tillgängligt och är din kompis kunnig nog att det kan vara värt det att inte ta en färdigbyggd?

M22
Medlem

runt 10k och min kompis är riktig kunnig om datorer

Medlem

Inte för att vara otrevlig, men om din vän nu kan det här med datorer, borde han inte också då veta vad som är bäst att inhandla?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

M22
Medlem
Skrivet av Emetic:

Inte för att vara otrevlig, men om din vän nu kan det här med datorer, borde han inte också då veta vad som är bäst att inhandla?

De stämmer fast vill gärna ha flera synpunkter från olika personer

Medlem

CPU: Intel i5 2500K
Moderkort: Asus P8P67
HDD1: OCZ Vertex 2 E 60 Gb
HDD2: Valfri mekanisk
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 2x2 Gb
Chassi: Fractal Design Define R3
Nätaggregat: Corsair CMPSU-650HX 650W
Grafikkort: XFX Radeon HD6970

Pris enligt prisjakt: 9387 kr. Vilket betyder några hundralappar plus om det ska vara från säkra butiker.

Det här är det paketet jag själv hade köpt för de pengarna. Men jag hade väntat ett tag med det tills Intel fixat sina moderkort, socket 1155, eller Sandy Bridge. Felet är bara, vad jag vet, att SATA-portarna 2-5 inte går att använda, och det gäller bara 5-15% av korten. Rätta mig gärna om jag har fel. Resten av grejerna är bra.

Medlem

intel kommer ju inte ha nya SB mobos ute föräns i slutet på april om jag fattat det hela rätt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

intel kommer ju inte ha nya SB mobos ute föräns i slutet på april om jag fattat det hela rätt.

Japps, stämmer bra. Sedan får vi se om Intel är tidsoptimister eller realister, kan ju dröja längre än april innan marknaden har Sandy Bridge. Så vill du verkligen ha en SB så gäller det sitta lugnt i båten och vänta ett litet tag.

Är du mer desperat efter en speldator så finns ju Intels S-1155, S-1366 och AMD AM3. Endast S-1366 kan ge motsvarande prestanda som SB men kostar mycket mer (utan överklocka då).


signatur

Impeccable timing. Like clockwork! Trouble comes. You come. Save the day. Clockwork!

Medlem

alltså, inte för att fz.se är ett utomordentligt forum men skulle rekomenderra www.sweclockers.com i alla hårdvarufrågor. mest för att det finns redan 100st trådar med 10k datorer, samt att dom är oftast mer kunniga.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

1
Skriv svar