Medlem
Fel

Bättre lycka nästa gång

Medlem

Haaaaaaaaah när jag läste titeln trodde jag nån sökte flickvän


signatur

Everybody needs help.

Medlem

:/ meh det gör jag inte. Vill bara hitta en bra vän

Medlem

Tips är att söka en kurs på universitetet och lära känna folk den vägen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Som Nestor sa, eller via något annat du brinner för.

Medlem

Tja man kanske skulle kunna ta en kvällskurs :/ Jobbar heltid i en annan stad så inte lätt

Medlem

Fester och så vidare är ju en klassiker att bredda sitt kontaktnät på, kompisar till dina jobbkompisar också.

Medlem
Medlem

Haha hade du inte vart tjej kan man tro att du beskrev mej


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

lite trångsynt att söka bara tjejer dock ^^


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Inaktiv

Om du inte hittar någon tjejkompis kanske det går att hitta en gay/asexuell kille

Medlem

tror att du fiskar på fel ställe, här går det förmodligen hundra män på varje kvinna. men att jobba eller studera är bra råd tycker jag. alternativt gå med i nån förening som håller på med sånt du gillar. Ett annat råd är väl att tänka mer kvantitativt, omge dig med många människor och därigenom hitta de som du passar bättre med än andra. En bästa vän växer fram.

Medlem

tja kanske dock har jag en känsla av att den tjej jag söker inte håller till på amelia, familjeliv eller dylikt

Medlem

Ja om du vill hitta någon som gillar spel så är de nog inte de bästa ställena att leta utan istället leta runt här på spelsidorna

Men som folk sagt så är nog kvällskurser eller liknande bland de lättare sätten att få kontakt med folk.

Ren allmän undran bara, de killar du blivit nära vän med har du sagt till dem tidigt att du inte kommer vilja ha något mer utav relationen förutom att ha dem som en nära vän?

Om inte så kanske det i värsta fall skulle kunna vara en lösning, för så länge du säger till tidigt borde de inte få för sig något, och om du bara förklarar så borde det inte vara något problem för dem heller.

Medlem

Hör med någon eller några studenter på diverse högskolor som har spelinriktning - you oughta catch one.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Medlem

i umeå finns väll ett par ställen där gamers brukar hänga collectors point är en av de, sen på game as well licksom ^^


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Som Hydraah skrev... det finns homo- och asexuella killar där ute som letar efter en vän med samma intresse.

Inaktiv

Gå ut på en krog och träffa folk. Bowla, simma, var allmänt trevlig som kommer du att hitta folk och vänner.

Medlem

Var lite social i stan


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av kamirura:

Ja testade det med min en kille för ett år sedan jag sa det till och med i den andra meningen jag sa till honom. "Våga inte bli kär i mig för då blir jag f** riktigt ledsen" tre månader senare..... "du ... du kommer ha ihjäl mig men..... " :/ suck

Så himla trist att tappa nära vänner svårt att umgås efter man vet att personen i fråga egentligen vill mer och hela tiden pikar till det...

Låter väldans jobbigt

Medlem

Ren nyfikenhet... Varför så anti-förhållanden? Är det för att du inte känner något tillbaka eller inställd på att inte hamna i ett förhållande?
En kille med samma intressen, som du kommer riktigt bra överens med kan ju vara värt att vara mer än bara vän med, då har du både en bästa-vän som delar intressen och en partner som alltid finns där för dig. Så varför måste det vara endast vänskap/tjejer?


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av kamirura:

tja kanske dock har jag en känsla av att den tjej jag söker inte håller till på amelia, familjeliv eller dylikt

Det finns en riktig värld också, det var den jag tänkte på.

Medlem
Skrivet av emoless:

Ren nyfikenhet... Varför så anti-förhållanden? Är det för att du inte känner något tillbaka eller inställd på att inte hamna i ett förhållande?
En kille med samma intressen, som du kommer riktigt bra överens med kan ju vara värt att vara mer än bara vän med, då har du både en bästa-vän som delar intressen och en partner som alltid finns där för dig. Så varför måste det vara endast vänskap/tjejer?

har redan en kille som jag älskar

Medlem
Skrivet av boneless:
Skrivet av kamirura:

tja kanske dock har jag en känsla av att den tjej jag söker inte håller till på amelia, familjeliv eller dylikt

Det finns en riktig värld också, det var den jag tänkte på.

Ja det är väl så det får bli, kanske finns någon rolig kvällskurs på unit. Men man är så slut efter jobbet och hemma så sent så blir svårt

Medlem

Ahh! du har ett jobb men inte i Umeå. *lampan tänds*
Börja DANSA! roligt värre, har själv börjat med lindy hop så här på äldre dar lycka till!

Medlem
Skrivet av boneless:

Ahh! du har ett jobb men inte i Umeå. *lampan tänds*
Börja DANSA! roligt värre, har själv börjat med lindy hop så här på äldre dar lycka till!

haha jo jag har ett fast jobb i en annan stad så pendlar hem varje dag. Men ett väldigt litet företag bara 4 pers så inte så mycket hjälp därifrån.

Haha dansa är kul jag försökte hitta en kurs i scendans men fanns ingen där jag bodde tidigare. Men ska defo kolla borde ju finnas i Umeå Tack!

Medlem

Kolla med universitetet om det finns några studiecirklar eller liknande under helgerna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

It's down to you and mE!


signatur

My gun's bigger than yours.

12
Skriv svar