Inga Steam-spel fungerar!

Medlem
Inga Steam-spel fungerar!

Jag blev lite småsugen på att spela Day Of Defeat Source idag, så jag tog och installerade det igen. Men när jag väl ska spela så kan jag spela i drygt 30 sekunder, sen så dyker den där lilla röda texten i högra hörnet upp, där det står "Connection problem".
Jag har även testat att spela Tf2, men det händer samma sak där med.

Vad är felet?

//Jozo

Inaktiv

steam är det värsta drm/program som finns. väldigt inkräktande...

Medlem
Skrivet av kaem79:

steam är det värsta drm/program som finns. väldigt inkräktande...

Inkräktande på vad? Ditt porrsurfande?

Till trådstartaren: Avinstallera STEAM och installera om klienten så kommer det att fungera bättre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Så du fick inte kontakt med steam? Testa igen och se om det fungerar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Connection problem" texten kommer från spelet och har inget med Steam att göra överhuvudtaget. Antingen är det fel på servern du spelar på eller din lina.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av kaem79:

steam är det värsta drm/program som finns. väldigt inkräktande...

Inkräktande på vad? Ditt porrsurfande?

Till trådstartaren: Avinstallera STEAM och installera om klienten så kommer det att fungera bättre.

Man behöver aldrig avinstallera Steam... fungerar inte något så behöver man bara gå in i Steam mappen, ta bort ALLTING förutom "steamapps" mappen och Steam.exe.

Sedan kör man bara Steam.exe så kommer allting installeras igen. Spelen behövs inte laddas ner igen då all den datan ligger i steamapps mappen.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

"Connection problem" texten kommer från spelet och har inget med Steam att göra överhuvudtaget. Antingen är det fel på servern du spelar på eller din lina.

Saken är ju den att alla mina andra spel, som inte går via steam fungerar som de ska online.

Medlem

Nu har jag testat att ta bort allt förutom steamapps och steam.exe. Men det händer samma sak i alla fall. Jag kan spela i en halvminut innan "connection lost" dyker upp.

Jag testade att spela Mw2 som går via steam, fast utan steams serverlistor och det fungerade perfekt. Så det är alltså bara Valves spel som inte fungerar för mig (Dod, Tf2, Cs osv...)

Medlem

Kan det vara så att steams spel använder samma ports tro? Kanske räcker det att öppna dem?


signatur

Videomupp

Medlem

Nu kanske jag låter som en dum 5-åring, men hur gör man det?

Jag är inget vidare på såna saker...

Medlem

Det är olika beroende på vilken router du har (Om du nu har någon). Kolla här för en guide för just din: http://portforward.com/


signatur

Videomupp

Medlem

Det där programmet kostar tyvärr pengar. Finns det inget annat sätt än att köpa det?

Medlem

Aha, de har gått och skapat ett betalprogram av sin ide Förut var det gratisguider med bilder och förklaringar.

Du behöver dock inget program för att göra det. Det är overkill för en ganska enkel process. Vad har du för router? Gå in i den och de om du kan finna port forwarding. Det funkar olika för olika routers, Har du en netgear som mig så kan jag ge en detaljerad beskrivning


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har tyvärr inte det, utan jag har en Thomson speedtouch 546.

Medlem

Nej, du behöver inte betala. Läs lite så ser du. Iallafall här har du din router:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar