Inatt smäller det - Super Bowl!

Flakmonkey
Inatt smäller det - Super Bowl!

Jag har gjort det en söndagsnatt varje år i drygt 10 år och inatt är det dags igen - jag ska sitta uppe och se på Super Bowl. Innan slutspelet drog igång hade jag hoppats att "mitt lag" New England Patriots skulle varit ett av lagen i final, det hade givit matchen en extra krydda som jag saknat de senaste åren. Nu blev det ju inte så, men trots det blev så är det två klassiska och välspelande lag i finalen som borgar för en riktigt bra match - Pittsburgh Steelers och Green Bay Packers.

Själv så kommer jag att hålla på Packers. Jag har alltid gillat dem och hade det inte varit pga mitt val att hålla på lag från Boston (ett val jag gjorde i tidig ålder och jag vet inte varför) så hade de garanterat varit laget jag håller på i alla lägen. Sen verkar quarterbacken Aaron Rodgers vara en riktigt bra kille som förtjänar lite tid i strålkastarljuset och uppskattning. Han är kanske inte den mest karismatiska utanför planen eller den mest spektakulära på densamma, men det ska inte vara viktigare än kvalitet.

Nåväl, det kommer nog bli en riktig höjdarmatch inatt och några väl spenderade timmar framför TV-soffan. Dock kommer det ju dels innebära lite sömn inför morgondagens arbetsdag vilket är en smäll jag helt enkelt får ta. Har tidigare försökt att sova innan matchen börjar, men det är svårt eftersom matchen ändå börjar så pass tidigt som vid midnatt. Ett större problem är vad jag ska göra fram tills dess och kanske framförallt vad jag ska göra under den dötid som finns. Det är ju trots allt en hel del reklamavbrott i amerikanska sportsändningar så jag borde även kunna utnyttja den tiden till något vettigt.

Fram tills matchen är min tanke att fortsätta spela #BioShock 2 som jag tror att jag har kommit en bra bit in i nu, åtminstone om man ska gå efter hur många vapen, plasmids, etc som jag hittat. Det brukar ju vara en rätt god indikation. Spelet är förresten precis så bra som jag trodde att det skulle vara. Inte något mästerverk och det har ju inte heller samma effekt som föregångaren (det här är ju trots allt mer av samma) men det är ett gediget hantverk rakt igenom och väl värt att spela.

Under matchen är det lite mer oklart. Kanske borde jag passa på att jobba litegranna. Svara på mail och såna saker som jag annars skulle behöva göra imorgon. Eller så kan jag kanske stryka lite skjortor. Eller så kan jag kanske passa på att göra lite olika matlådor till arbetsveckan så är det gjort. Eller kanske ska jag baka lite igen, det var ju trots allt rätt länge sen sist och kan vara trevligt att ha under veckan... Eller så kan jag ju göra alltihopa? Är jag effektiv så borde det ju inte vara några problem...

Hmm .. Får se hur det blir helt enkelt, skulle inte bli alltför förvånad om jag bara ligger i soffan och äter glass med fruktsallad hela matchen igenom. Och det skulle inte vara så jävla fel det heller faktiskt

Förresten, för den som undrar så visas matchen på TV10 med start från midnatt, tune in!

#blogg

Medlem
Inatt smäller det - Super Bowl!

Kanske därför we are marshalls visades på tv!?

Flakmonkey

Förmodligen Förvånad över att de inte visat Remember the TItans eller Any Given Sunday idag

1
Skriv svar