Söndagsläsning: Sagan om Crash Bandicoot

Robot
Söndagsläsning: Sagan om Crash Bandicoot

Andy Gavin, medskapare av Naughty Dog, berättar om vad som ledde till skapandet av Crash Bandicoot, en av Playstations klassiska stilikoner.

#naughty-dog, #crash-bandicoot, #sony


Medlem
Söndagsläsning: Sagan om Crash Bandicoot

Crash, Spyro, Jak & Dexter och Sly måste komma tillbaka!

Ratchet & Clank räcker inte då de är nästan de enda kvar i denna underbara genre.

Medlem

Nytt Crash, Spyro och Croc till PS3 skulle vara underbart


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

bästa spelet genom tiderna, älskar crash.

Medlem

Tvåan var underbar. Riktigt synd att genren mer eller mindre har försvunnit.

Medlem

Kommer ihåg min första Super Play tidning hade en lång artikel om detta spelet, läste tidningen sönder och samman om och om igen både innan och efter jag bokat spelet, har Prodigy - Breathe förknippat med spelet också då den gick het på radion när jag läste artikeln.

Att det skulle vara var snyggare än majoriteten av spelen på både Playstation och N64 har jag alltid tyckt, kanske därför jag alltid varit skeptisk till N64 och dess "utsmetade" röra till grafik, men att det skulle vara en sådan historia bakom hade jag ingen aning om, hyser betydligt mer respekt för Naughty Dog nu, inte undra på att dem kan åstadkomma underverk med PS3:an med den mentaliteten i bakfickan.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Nytt Crash, Spyro och Croc till PS3 skulle vara underbart

Ohh! Älskade Croc!! grymst roligt och mysigt spel. Lirade igenom det flertal gånger, var ju tvungen att hitta alla pusselbitar (Det var pusselbitar va?)

Men ett nytt crash vore toppen. Ett RIKTIGT Crash!
Inte som Mind over Titan och de senaste spelen (Har inte spelat de senaste så kan inte uttala mig om dem, men de verkar inte ha den rätta "känslan")

Sitter och lirar Crash 1 på min mobil (PSX4Droid)

Medlem

Har inte spelat ND´s tidigare spel som Crash utan fick först se hur väldigt duktiga dessa utvecklare var när jag fick spela Jak & Daxter. Många verkar tycka att andra delen i serien var sämre och att det var för mycket tonvikt på en mörkare Jak. Jag gillade andra delen och tyckte även att svårighetsgraden i spelet hade ökat markant kontra första spelet. Hur som helst så är numera ND en av favoriterna när det kommer till Playstation utvecklare men de har även en väldigt hög placering hos mig som utvecklare oavsett format.

Medlem

"Inte som Mind over Titan och de senaste spelen (Har inte spelat de senaste så kan inte uttala mig om dem, men de verkar inte ha den rätta "känslan")"

Senare spel i serien var det inte ND som låg bakom utan de utvecklades av ett annat team. Tror ND gjorde tre spel innan serien fick en annan utgivare.

Och det är på grund av det som det med stor säkerhet inte kommer komma ett Crash spel utvecklat av ND, varken Sony eller dom äger rättigheterna till spelet, det gör Activision verkar det som så ända sättet är att ND utvecklar spelet för dom vilket jag tvivlar på kommer ske. Detta gäller även för Spyro som också ägs av Activision även om det var Insomniac som gjorde spelet. Verkar dock som även ett nytt Spyro utvecklat av Insomniac bara förblir en dröm för de som väntat på detta då EA verkar ha ingått ett avtal med utvecklarna...

1
Skriv svar