BF2-banor kommer till Battlefield 3

Robot
BF2-banor kommer till Battlefield 3

DLC-paketet Back to Karkand är redan spikat, släpps ungefär en månad efter spelet.

#battlefield-3, #ea


Medlem
BF2-banor kommer till Battlefield 3

Blir förbannad över trenden med DLC. Varför ska man behöva betala extra för saker uppenbarligen är färdigställda INNAN spelet ens släpps?

Äckligt girigt.

Medlem

asså tänker dom så här, nu gör vi ett spel med några banor sen gör vi fler banor till spelet som igentligen kunde vara med i spelet från början, spelet lär ju kosta runt 600kr så varför håller dom på som dom gör? bättre när banorna var gratis...

Medlem

Granatspammandet på Karkand är legendariskt. Men inte saknat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Granatspammandet på Karkand är legendariskt. Men inte saknat.

Ungefär så känner jag också. Also, varför klämmer de inte in detta i spelet från start?

Medlem
Skrivet av yume:

Blir förbannad över trenden med DLC. Varför ska man behöva betala extra för saker uppenbarligen är färdigställda INNAN spelet ens släpps?

Äckligt girigt.

"Limited Edition" är en förbokningsbonus. Kostar inte mer än vanliga utgåvan.

Om nu inga butiker väljer att gå under 449kr för standard utgåvan d.v.s.

Medlem
Medlem

Hej vi skall dra lite mera pengar ur er för gammalt skit tack för att ni betalar!.....Nej tack!

Inaktiv

Kan väl erkänna att jag fick lite förhoppningar med 64 spelare och allt... nu inser jag hur dum jag var.

Medlem

Säger bara en sak, Valve Software, gratis dlcs <3

Medlem

usch jävla skitbana hur kunde man gilla den? eller jo spamma granater eller spela medic och få massor med poäng annars suger banan...

Medlem

Såhär uppfattade jag det häromdan, banorna släpps vid relase, fast endast till folk som köpt limited edition, 1 månad senare (4 veckor) så släpps banorna till alla, utan kostnad (PC).

Vem här köper inte limited edition? Och det är EA som säkerligen trycker på detta, inte DICE.

Detta drabbar nästan ingen så sluta upp med whinet.

Medlem

"Vi har inte släppt ett Frostbite-baserat spel på pc, så när vi tog oss an det här projektet hade vi inte samma grund som vi hade på konsol. Det är så många olika och unika svårigheter på pc:n som fått oss att dra ut med releasen ända till första kvartalet nästa år. Det var svårt att svälja, men det var absolut nödvändigt för att garantera att det innehåll och de funktioner pc-spelare vant sig vid från Battlefield till pc inte saknas. "

Det hände Battlefield 1943, det kan hända Battlefield 3 lika enkelt. Varför ska jag förboka det här spelet när det inte ens finns nån infor om det, förutom några små detaljer som 64 spelare, vilken motor det använder samt att man kan ligga ner?

Medlem

Herregud vad alla klagar här inne då! Karkand är den bana som folk kört mest på BF2, självklart att de väljer den. Själv så tycker jag det är en av de bästa banorna på BF2.

Medlem
Skrivet av Redstar:

"Vi har inte släppt ett Frostbite-baserat spel på pc, så när vi tog oss an det här projektet hade vi inte samma grund som vi hade på konsol. Det är så många olika och unika svårigheter på pc:n som fått oss att dra ut med releasen ända till första kvartalet nästa år. Det var svårt att svälja, men det var absolut nödvändigt för att garantera att det innehåll och de funktioner pc-spelare vant sig vid från Battlefield till pc inte saknas. "

Det hände Battlefield 1943, det kan hända Battlefield 3 lika enkelt. Varför ska jag förboka det här spelet när det inte ens finns nån infor om det, förutom några små detaljer som 64 spelare, vilken motor det använder samt att man kan ligga ner?

BF 1943 kostade drygt 100 kr på Xbox Live och hade ett väldigt litet team bakom sig. Jag tror knappast Battlefield 3 går samma öde till mötes.


signatur

Metal is best served heavy.

Wow, DLC-bluffen fortsätter. Pinsamt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

"Vi har inte släppt ett Frostbite-baserat spel på pc, så när vi tog oss an det här projektet hade vi inte samma grund som vi hade på konsol. Det är så många olika och unika svårigheter på pc:n som fått oss att dra ut med releasen ända till första kvartalet nästa år. Det var svårt att svälja, men det var absolut nödvändigt för att garantera att det innehåll och de funktioner pc-spelare vant sig vid från Battlefield till pc inte saknas. "

Det hände Battlefield 1943, det kan hända Battlefield 3 lika enkelt. Varför ska jag förboka det här spelet när det inte ens finns nån infor om det, förutom några små detaljer som 64 spelare, vilken motor det använder samt att man kan ligga ner?

Är det nån som har sagt att du ska förboka det eller?
Anledningen till att dom har gått ut med dessa uppgifter kan väl vara för att de har varit ett hett ämne att diskutera(och kritisera) i samband med BC2 släppet.
Och varför skulle detta hända med BF3? Det har varit ganska uppenbart att en uppföljare till BF2(detta millenniums bästa spel hitintills) skulle släppas förr eller senare medans 1943 bara var ett litet skitspel till konsol som dom skulle porta till pc.


signatur

B lup

Medlem

Men jag vill ha BF1942 banor


signatur

Meep!

Medlem

Det står iofs ingenstans att det kommer att kosta något extra, kolla vad Fletchett skrev:

Skrivet av Fletchett:

"Limited Edition" är en förbokningsbonus. Kostar inte mer än vanliga utgåvan.

Om nu inga butiker väljer att gå under 449kr för standard utgåvan d.v.s.

Det är bara ett sätt att få fler att förboka spelet, och därmed spika en stor mängd sålda spel.

Sen undrar jag om alla här har missat alla gratis-mappacks till BFBC2?

Inaktiv

Det finns inga ord som inte redan har sagts vad jag tycker om DLC.
Skäms Dice/EA, jag undrar bara vad för sjukt DRM det här spelet kommer ha sen.

Medlem

Strike at Karkand var lätt top 3 den bästa banan. Ser fram emot detta.

Om Bad Company 2 har Frostbite 1.0, med 32 spelare och är ganska krävande. Hur blir det då med Battlefield 3 med 64 spelare med Frostbite 2.0? Lär ju vara hur krävande som helst? Eller är Frostbite 2.0 mer snäll mot datorn? Bättre optimerad?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

400 spänn för samlingsutgåvan av decenniets mest efterlängtade spel tycker jag verkligen inte är nåt pris att gnälla över...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bc2 har frostbite 1.5.

Att förboka ett spel över ett halvår innan release är bara dumt


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Detta är faktiskt ett smart drag dock ogillar jag DLC överlag men det är en annan 5:a. Vad jag hoppas på är modstöd! Åtminstone en mapeditor tycker jag att communityn förtjänar. Kolla på spel som Counter-Strike: Source och Battlefield 2, anledningen för att de fortfarande lever är mycket tack vare moddar.

Jag kommer helt klart köpa Battlefield 3, förhoppningsvis kommer det inte bli som med Bad Company 2. Till en början var det skoj, 1 månad gick och du började inse dess brister. De började pumpa ut så kallade "mappacks" när det egentligen var befintliga kartor som gjorts om till ett annat game mode. Till sist kom 3 splitter nya kartor som den stora skaran suktade efter, ett par månader för sent.

Jag hoppas verkligen att de tar lärdom av Bad Company 2!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

"Alla gratis-mappacks", det stämmer ju inte direkt, vi fick ETT gratis mappack, som innehöll Bad Company 1 banor, som var helt nya för BC2.

http://www.battlefieldbadcompany2.com/en-gb/vip

Jag får det till sju.

Inaktiv

"Ni får ju kartorna gratis om ni förbokar"

Varför skulle jag förboka, och därmed lita på en utvecklare som precis släppte ett spel som med sin nätkod knappt var spelbart de första månaderna? BC2 hade sjukt mycket problem med dåliga hitboxar, knivande, brutna anslutningar osv väldigt länge.

Jag vet att ni gillar BF2, men lite kritiska måste ni vara. DICE har inte gjort så mycket för att förtjäna er tillit på sistone.

Medlem

weak island 2011 lolololololol.

ONT: tycker som yume #1, börjar bli jobbigt med alla dessa DLC, ett sätt för företagen att råna oss på pengar.

Medlem

Va glada att dom inte tar konsolpriser. Spel som spel. Sen vem har sagt att de kommer o kosta. GÅ o lägg er. Den som lever får se. Karkand <3. Om dom Kunde lägga till helis på den. Guld.

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av aspunk:

"Ni får ju kartorna gratis om ni förbokar"

Varför skulle jag förboka, och därmed lita på en utvecklare som precis släppte ett spel som med sin nätkod knappt var spelbart de första månaderna? BC2 hade sjukt mycket problem med dåliga hitboxar, knivande, brutna anslutningar osv väldigt länge.

Jag vet att ni gillar BF2, men lite kritiska måste ni vara. DICE har inte gjort så mycket för att förtjäna er tillit på sistone.

Vi får banorna gratis även om vi inte förbokar, så spela roll.

Varför skulle du inte lita på dom? Dom gav oss ett Battlefield medans dom utvecklade Battlefield 3, och att dom har släppt BC2 till PC har bara gett dom mycket mer vana/kunskap med Frostbite motorn till just PC, så vid release kommer BF3 med 99% säkerhet vara mycket bättre optimerat och buggfritt än BC2. Så jag ser det bara possitivt.

Dåliga Hitboxar vid release? Inte vad jag har märkt.
Dåliga Knivande??? Bättre än BF2 då du kunde hugga honom i ansiktet och inte träffa.
Brutna anslutningar? Aldrig varit med om det en enda gång, även på Betan.

http://2.bp.blogspot.com/_9QkkpvsIw3M/SNPcFi0-M2I/AAAAAAAAATQ...

Dåliga hitboxar:

http://www.youtube.com/watch?v=C5ZH7Y0EFT4
http://www.youtube.com/watch?v=xjeBjdeWt-0&feature=related

Finns väl några hundra sådana videos uppe.

Bara för att knivande är bättre än BF2 betyder det inte att de är okej. Hitboxarna i BF2 är ju också en legend.

Kom på ännu ett problem, serverbrowsern var ju trasig hur länge som helst efter release.

Var står det att vi får banorna gratis? Att de är uppe på EA store brukar väl betyda att de kostar?

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Kharif:

Det finns inga ord som inte redan har sagts vad jag tycker om DLC.
Skäms Dice/EA, jag undrar bara vad för sjukt DRM det här spelet kommer ha sen.

Skäms EA, inte Dice.

Varför skulle dom ha något sjukt DRM? Är du född igår? Kolla på vad BC2 har så kan du ju pussla ihop resten själv.. nej juste det kan du troligen inte

Jag vet inte vilken sida av sängen du vaknade på imorse, men jag är varken född igår eller haft bra erfarenhet med EA's produkter sen spore.

Kan lika gärna länka dig.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/62114
"The online method has a ten-installation limit. "

Sen att man inte behöver aktivera det är en annan sak. Jag är helt emot DRM/SecuROM/limited installs efter jag har köpt 5 spel från EA och deras systerbolag och inte kan spela dem pga installations limits.

12
Skriv svar