BF2-banor kommer till Battlefield 3

Medlem

För mig blir det en specialutgåva.

Medlem

OK. Innan ni börjar självmordsbomba DICE's kontor ska jag förklara varför dom valt att göra så här.

Alla exemplar i den första upptryckningen av Battlefield 3 kommer vara en specialutgåva. Anledningen är precis som för BC2 att stoppa begagnad marknaden som spelföretagen förlorar massa pengar på.

Så bara ni köper spelet nytt behöver ni inte oroa er om att betala extra för just denna DLC.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av zhrooms:

"Alla gratis-mappacks", det stämmer ju inte direkt, vi fick ETT gratis mappack, som innehöll Bad Company 1 banor, som var helt nya för BC2.

http://www.battlefieldbadcompany2.com/en-gb/vip

Jag får det till sju.

Roff, det var ju bara samma banor men andra spelsätt. Så nej, det har bara kommit ett mappack med NYA banor!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Nice


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Ja precis, den DRM'en är en av dom bättre. Så varför klaga? På ett år, har jag installerat BC2 2 gånger, har då 8 aktiveringar kvar, även om dom tar slut.. så kan jag välja att köra med skivan istället, under tiden jag frågar efter en ny activation av EA.. att installera spelet 10 gånger tar tamejfan flera år, undantag finns självklart, och är du inte lat så avinstallerar du spelet innan du installerar om windows eller vad du nu ska göra så får du tillbaka activationen.

Helt klart en av dom bästa DRM'sen utan tvekan.

Ja det kan jag inte säga emot, men dem titlar som jag har som har 5 installationer OCH kräver CD gör mig lite grinig, min HDD gick sönder på min föra dator och de tyckte EA att det räknades "som en ny dator" vilket kostade mig en installation som jag inte kan få tillbaka.

Jag förstår fortfarande inte din kommentar om att jag inte kan pussla ihop ett och ett dock. Flera spel som EA har släppt har sjuk DRM, Dragon Age 2 skulle ha något sjukt att du måste koppla upp dig var X dag för att bevisa att du har en laglig kopia.

Medlem

Härligt med Karkand, men helt jävla svinig stil av utvecklare att göra så här.

Medlem

DLC utannonserat innan spelet ens släppts?? EAs girighet vet inga gränser (det var iof inget nytt).

Medlem

Får jag Wake Island 2012 blir jag lycklig!

Medlem

Vad är det folk klagar på egentligen? Man får ju skiten gratis då man köper spelet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Vad är det folk klagar på egentligen? Man får ju skiten gratis då man köper spelet.

Haters gonna hate.

Är ju ett exemplariskt sätt att få folk att köpa spelet istället för att ladda hem det vid lansering. Självklart kommer det ändå att piratkopieras till sist.

Varken artikeln eller majoriteten av kommentarerna från användarna visar på förståelse för hur detta kommer att fungera. Om alla skulle ta sig tid att läsa igenom kommentarerna finns flera vältaliga förklaringar.

Rådande förutsättningar är ju som sådana att piratkopieringen leder till miljonförluster för spelföretag som i de allra flesta fall balanserar på en ganska slak lina för att få det att gå runt (med exempelvis Grin och Activision som ett bra motsatspar).

Inaktiv

Det här börjar bli mer och mer vanligt. Om du köper det nytt så får du extramaterial. Köper du det begagnat får du betala för det. Knappast något att bli upprörd över.

Medlem

Vad mycket gnäll d e här idag då.... ni som gnäller.. d e ju typ 6 månader till spelet släpps... allt kan hända, och varför inte förhandsboka limited edition så e allt där, slipper ni avgiften för det senare... Tänk lite.

Karkand FTW!! <3

gjorde likadant med bc2 LE, kostade lika mycket som vanliga BC2..

Sluta wajna o gnälla... om ni nu tycker som ni gör... skit i o köp det när d kommer ut..

Seriöst folk e bortskämda...
Skärp Er.....

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av aspunk:

Dåliga hitboxar:

http://www.youtube.com/watch?v=C5ZH7Y0EFT4
http://www.youtube.com/watch?v=xjeBjdeWt-0&feature=related

Finns väl några hundra sådana videos uppe.

Bara för att knivande är bättre än BF2 betyder det inte att de är okej. Hitboxarna i BF2 är ju också en legend.

Kom på ännu ett problem, serverbrowsern var ju trasig hur länge som helst efter release.

Var står det att vi får banorna gratis? Att de är uppe på EA store brukar väl betyda att de kostar?

Jag har sett dom där förut, men fortfarande.. jag har ALDRIG märkt av något sånt där.

BC2 hitboxen är bra mycket bättre än BF2 oavsett så.. BC2 är bara bättre än BF2

Nu får vi BC2 + BF2 = BF3.. episk vinst

Ändå så grinar alla på random saker

Att hitboxarna eller vad det är som ställer till det har varit och är fortfarande för många ett problem. Bara för du inte haft det så kan du inte avfärda det så lättvindigt som ett "random" problem.

Jag har själv mer än en gång blivit helt vansinnig på att mina kulor eller knivningar ej registreras då det är en garanterad träff. Därför jag lade av att använda hagel helt och hållet och om ett problem är så pass påtagligt att man slutar använda en vapentyp så är det inget random problem.

Inte direkt så jag hatar BC2 men att det var smäckfyllt med problem när det kom var det och säga annat är att ta fan boy-ismen till en helt annan nivå. För att inte tala om serverbrowsern eller friendslistan och sjukt obalanserade vapen för att nämna några.

Jag ser fram emot BF3 som bara den och skulle de inte lärt sig av BC2, som någon annan nämnde så skulle jag bli lite smått besviken.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Var e Wake Island?

Inaktiv
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av WaltX:

Vad är det folk klagar på egentligen? Man får ju skiten gratis då man köper spelet.

Haters gonna hate.

Är ju ett exemplariskt sätt att få folk att köpa spelet istället för att ladda hem det vid lansering. Självklart kommer det ändå att piratkopieras till sist.

Varken artikeln eller majoriteten av kommentarerna från användarna visar på förståelse för hur detta kommer att fungera. Om alla skulle ta sig tid att läsa igenom kommentarerna finns flera vältaliga förklaringar.

Rådande förutsättningar är ju som sådana att piratkopieringen leder till miljonförluster för spelföretag som i de allra flesta fall balanserar på en ganska slak lina för att få det att gå runt (med exempelvis Grin och Activision som ett bra motsatspar).

Nu har du fel...

Systemet du beskriver är inte ett DRM, det är för att förhindra("beskatta") begagnathandel och inget annat.

Medlem

De ondskefulla företagen försöker stjäla våra pengar!
Om ni känner så, så köp inte spelet. Enkelt eller hur?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Amilo:

Var e Wake Island?

I havet hoppas jag.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vi får banorna gratis även om vi inte förbokar, så spela roll.

Nopp, det får du inte. Du får dem bara "gratis" om du köper Limited Edition. Väljer du att vänta tills de släpps 1 månad efter release så måste du betala för dem.

http://www.youtube.com/user/GamerSpawn#p/u/0/PHN2hbvYFFY

Så för mig som vet att jag kommer att köpa BF3 oavsett så känns det mest rimligt att förboka


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Man kan bara köpa samlarutgåvan när spelet släppts. Förhoppningsvis förhindrar detta att 90% av alla servrar är "Strike at Karkand 24h"-skit.

Medlem

OMG OMG OMG OMG OMG KOLLLA BF3 BILDER HÄR !!!!!! http://battlefield.gamersverse.com/articles/655/g
ame-informer-cover-issue-including-scans/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!

BF3 BILDER ! ! ! ! ! !

12
Skriv svar