Medlem

Jävla fint spel. Var lite tveksam innan jag testade då jag inte ville se en försämring av ettan. Nu när jag har spelat en hel del så kommer jag så väl ihåg varför jag älskade ettan. Skräcken i detta spel består av oviljan att gå in i rummet då man vet att något KOMMER att triggas och monsterna invaderar. Man står fastklamrad i hörnet med favoritvapnet uppe. Visst är det oftast förutsägbart, men vad gör väl det när man står där i hörnet och svettas. DET är Dead Space.

Vad gäller spelet i övrigt så är den största skillnaden mot ettan att monsterna spawnar bakom en, vilket är jävligt hemskt. Jag spelar på ett snäpp upp från normal-difficulty och tycker att detta är perfekt för mig. Tyvärr har jag fastnat med mina favoritvapen från ettan, plasma cuttern, maskingeväret och sågen. Skulle gärna testa de andra, men det får bli på New Game+.

Medlem

Gött att Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem får högre betyg än Dead Space 2. I rest my case.

Redaktör

Om vi recenserade Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem med utgångspunkten att det var ett skräckspel skulle det få vansinnigt lågt betyg. Man kan inte jämföra betygen för totalt olika spel, de är bra på olika saker.


signatur
Medlem

Ja som att cataclysm fick 5/5 t exepel. Att d är en dlc/expantion har dom räknat med mm.

Medlem

Så om d här hadde varit ett dlc så hadde den säkert ochså fått 5/5.

123
Skriv svar