Codemasters-utvecklare kritiserar Gran Turismo 5

Robot
Codemasters-utvecklare kritiserar Gran Turismo 5

"Vissa av designvalen, som den tröttsamma level up-mekaniken, var en besvikelse", säger Dirt 3-utvecklaren Paul Coleman.

#gran-turismo-5, #dirt-3, #shift-2-unleashed


Medlem
Codemasters-utvecklare kritiserar Gran Turismo 5

Kan visso hålla med om vad han säger. Men jag älskar spelet ändå

Medlem

Det finns gott om befogad kritik, upplevlandet i sig ser jag inte som ett fel, men att det krävs för att låsa upp mer av spelet? Njae, fel, då funkade gamla hederliga licenstesterna bättre.

Jag är level 37.5 (A-Spec) ungefär, och har kört över 100.000Kilometer. Har sammanlagt fått lite över hälften av all XP som krävs att nå 40, det är inte genomtänkt. Alls.

Avstängd
Skrivet av Naida:

Kan visso hålla med om vad han säger. Men jag älskar spelet ändå

+100
Jag känner exakt så jag med. Man är ju lite besviken. Men på grafiken finns det absolut ingenting att klaga på. Bilarna är ju extremt verklighetstrogna i photo mode!

Medlem

Jag håller med honom om level systemet. Hade verkligen hoppats och önskat att det var licens baserat som i tidigare spel istället för skiten som är nu.
Dock är jag endå mycket nöjd med mitt gran turismo och önskar bara jag hade mer tid att spela.

Ett litet ord bara om hur trött jag är på utvecklare som bara måste spy sin expertis över andras produkter. De borde koncentrera sig på bristerna i sina egna spel istället för andras Även om jag håller med honom så ställer jag mig frågan: Varför ska han uttala sig om GT5, och vem är intresserad av hans åsikt i frågan?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det är ju den vettlösa grinden som PD försökt dämpa lite med seasonals som kommer en gång i veckan, bra med XP för dem.

Medlem

Även fast standardbilarna är dåligt gjorda, tycker jag endå det är kul att hitta nya konstiga standardbilar..


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Ja för Dirt 1 & 2 hade ju inget levelsystem, ellerhur?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ett litet ord bara om hur trött jag är på utvecklare som bara måste spy sin expertis över andras produkter. De borde koncentrera sig på bristerna i sina egna spel istället för andras Även om jag håller med honom så ställer jag mig frågan: Varför ska han uttala sig om GT5, och vem är intresserad av hans åsikt i frågan?

Du tror inte att en journalist frågade honom?

De kunde lika gärna ha gjort en intervju om Dirt 3.
Sen började journalisten ställe frågor om vad han tycker är dåligt i GT

Medlem

En av amatörerna på consolemasters (sic) kritiserar någon annans spel? Pajaserna som inte kan sätta fungerande ratt - och handkontrollstöd på ett rallyspel till pc-spel eller ens göra ett FPS där man kan se åt sidan ur fordon eller ge order och röra sig samtidigt?!! Kodarna på ett företag som är så uselt att de själva la ner supporten för det extremt misslyckade Operation Flashpoint - Dragon Rising efter bara 3 månader (då inget patchande i världen kunde rädda det titanicmisslyckandet)

Ska de kritisera andra? Lol, rofl, och så vidare..

Medlem

Det är många saker med spelet som gör mig besviken, men jag gillar det i alla fall.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Soulless:

Ett litet ord bara om hur trött jag är på utvecklare som bara måste spy sin expertis över andras produkter. De borde koncentrera sig på bristerna i sina egna spel istället för andras Även om jag håller med honom så ställer jag mig frågan: Varför ska han uttala sig om GT5, och vem är intresserad av hans åsikt i frågan?

Du tror inte att en journalist frågade honom?

De kunde lika gärna ha gjort en intervju om Dirt 3.
Sen började journalisten ställe frågor om vad han tycker är dåligt i GT

Man kan ju hoppas att så är fallet men ibland kommer det omotiverat en massa trashtalk från utvecklare om varandras spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av henkka:

En av amatörerna på consolemasters (sic) kritiserar någon annans spel? Pajaserna som inte kan sätta fungerande ratt - och handkontrollstöd på ett rallyspel till pc-spel eller ens göra ett FPS där man kan se åt sidan ur fordon eller ge order och röra sig samtidigt?!! Kodarna på ett företag som är så uselt att de själva la ner supporten för det extremt misslyckade Operation Flashpoint - Dragon Rising efter bara 3 månader (då inget patchande i världen kunde rädda det titanicmisslyckandet)

Ska de kritisera andra? Lol, rofl, och så vidare..

visst . men som någon annan sa så kanske han inte skulle kritisera GT5 utan prata om sitt eget spel ..
sen fick han en fråga .. ja då kan han jue inte göra något annat än säga vad han tycker lr hur : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Angående trashtalk så tycker jag det verkar som att det ALLTID är Codemasters och Dirt 3 utvecklarna som spyr galla över andra bilspel.

Har inte sett någon utvecklare till en Shooter som talat skit om någon annan shooter.

Medlem

Jo. men han har rätt. GT 5 har plagierat DIRT 2 upplägg men på ett omständligare sätt.

Håller själv på att hanka mig fram på Level 24 och har Insane kvar. Har inte kört om ett race så om att nöta detta för att levla håller jag inte med om. Jag är 50 år och inte särskilt duktig bakom G25 ratten. Enda bilspelet jag kört innan är just Dirt 2.

Menyerna i GT5, ska det vara så obotat dumt i bilspel?Man ska köra ett race och ska ha en bil. Ingen i garaget passar och ingen genväg till bilinköp finns. Man får skriva ner på papper och leta i butiken eller andrahandsmarknaden (om bilen finns inne just då). Vem har tid med sådant idag? Så @£$€$ dumt att man inte tror det är sant.

Fy för GT5 Life, men kan inte slita mig från skiten ändå för när man tillåts spela är det mäkta kul.


signatur

Det var detta...

Medlem

Whine från konkurrenter, jisses....

Jag menar inte huruvida de kan ha rätt eller fel, bara att det känns ungefär som när politisk opposition klagar på de sittande, bara för att de är opposition. Lite för att racka ner på varumärket 'Gran Turismo', liksom.

Get over it.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av henkka:

En av amatörerna på consolemasters (sic) kritiserar någon annans spel? Pajaserna som inte kan sätta fungerande ratt - och handkontrollstöd på ett rallyspel till pc-spel eller ens göra ett FPS där man kan se åt sidan ur fordon eller ge order och röra sig samtidigt?!! Kodarna på ett företag som är så uselt att de själva la ner supporten för det extremt misslyckade Operation Flashpoint - Dragon Rising efter bara 3 månader (då inget patchande i världen kunde rädda det titanicmisslyckandet)

Ska de kritisera andra? Lol, rofl, och så vidare..

+1


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag prov körde GT5 och tyckte att det inte fanns någon hastighetskänsla alls, jag körde i 300km/h på bana i kurvorna och bilen hölls sig kvar. Kändes asstråkigt.

Ish
Medlem

Jag har laggt ner A-spec.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Är på level 13 nu. Tror jag har kört en bana nu iaf 20 gånger.. ännu inte ens kommit upp till 14.. Undrar då hur de är att vara i lvl 37 eller något...

+ Bra grafik
+ User dealership and online dealership
+ Vädret
+ Bra menyer
+ Ljudet i bilarna

- Kan inte sitta inne i alla bilar...
- Level systemet
- Standard car (Dom man nästan inte kan göra något med...)
- Ser ingen rök i backspegeln
- (Kanske inte stämmer men grafiken ser typ sämre ut i bilen?)
- Sega laddning tider... . . . ..... ... .

poäng av mig: 7/10

Forza 3 poäng av mig: 5/10


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Hela Dirt 2 var en besvikelse. Gran Turismo 5 var det inte.

1
Skriv svar