Ken Levine inte sugen på nya konsoler

Robot
Ken Levine inte sugen på nya konsoler

"Just nu känner jag inget begär som utvecklare och noll lust som gamer", säger Bioshock-skaparen.

#bioshock, #bioshock-infinite, #sony, #nintendo, #microsoft


Medlem
Ken Levine inte sugen på nya konsoler

Ha ha hadde glömt bort d här spelet. Tycker som han jag behöver inget nytt ps4 på flera år. För mej känns ps3 fortfarande frächt eftersom dom utvecklar den hela tiden. Vet att det är många som inte tycker som jag men men är mer en nöjd endå. Ska ju köpa psp2 om något år d blir skoj!

Medlem

Som gamer så önskar jag att konsolmakarna skulle få en spark i röven och släppa nya konsoler. Är trött på att alla spel som släpps begränsas av vad som går att göra tekniskt på förra generationes hårdvara.

Medlem

Drabbades av GTA 4 sjukan när spelet kom och färgas av det. Fy vad illa det spelet såg ut på konsol och vad bra det såg ut på PC. Men nu när jag spelat andra spel som GT5, Unrachel, RDD (Rockstar), Little Big Planet mm måste jag ju säga att grafiken på PS3 är bra.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag skulle gärna se "öppnare" konsoller till nästa generation. Nästan som PC, fast att man inte behöver uppgradera den varannat år för att man ska kunna spela de senaste spelen. Modvänligt, öppnare valfriheter till kontroller och så vidare.

Medlem

Well det brukar ju fan ta 1-2år efter man hört talas om nån ny konsol att dom släpps så jag skulle vilja få lite news om vad nästa generation kommer bestå utav...


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Skulle vilja se i nästa generation att Nintendo, Microsoft och Sony enades om ett format för spelen. Så man kan köra alla spel till bara en konsol. Men man det lär man väl bara få drömma om.


signatur

Martin "The Sage"

Medlem
Skrivet av maho0604:

Skulle vilja se i nästa generation att Nintendo, Microsoft och Sony enades om ett format för spelen. Så man kan köra alla spel till bara en konsol. Men man det lär man väl bara få drömma om.

Ja det blir ju jättebra för oss konsumenter om det bara finns en konsol att välja på som kostar 5000kr och inga andra alternativ.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av maho0604:

Skulle vilja se i nästa generation att Nintendo, Microsoft och Sony enades om ett format för spelen. Så man kan köra alla spel till bara en konsol. Men man det lär man väl bara få drömma om.

Ja det blir ju jättebra för oss konsumenter om det bara finns en konsol att välja på som kostar 5000kr och inga andra alternativ.

Menade inte att det ska sluta konkurrera bara enas om formatet. Typ som det finns olika spelare för dvd/blu-ray. Det finns en uppsjö av märken och modeller. Det finns det inget som hindrar att Microsoft gör en konsol, Sony en och Nintendo en. Bara det enas om format.


signatur

Martin "The Sage"

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av maho0604:

Skulle vilja se i nästa generation att Nintendo, Microsoft och Sony enades om ett format för spelen. Så man kan köra alla spel till bara en konsol. Men man det lär man väl bara få drömma om.

Ja det blir ju jättebra för oss konsumenter om det bara finns en konsol att välja på som kostar 5000kr
och inga andra alternativ.

mm... fast som det är nu måste man ju ha alla konsoller +pc för att inte riskera att missa exklusiva titlar.
Så en deal som förhindrar företagen att köpa sig exklusivitet hade ju varit bra.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Skulle nog tro Nintendo släpper en ny konsol kring 2012, och MS/Sony 2013.
De vill ju inte säga något ännu för då skulle konsolförsäljningen och försäljningen av Move/Kinect tvärdö

Medlem

Ge mig nya konsoler nu!
Varit less på dagens generations konsoler ett bra tag nu, grafiken börjar bli för ful nu förtiden i mina ögon.

Medlem

Tragiskt nog så håller dagens konsoler ner spelen som görs idag. Det hade visserligen inte varit något problem om fler spel hade varit PC-exklusiva, då endast dessa kan pressa gränsen rent teknikmässigt eftersom multiformatspel alltid begränsas av konsolhårdvaran.

Medlem

Ja varför det sluta ladda ner så mycket gratis spel då?! Dom jag känner laddar ner 50% gratis minst av alla spel dom "köper" till pc. Pc marknaden är ju annars gigantisk kan d inte vara sådana som jag som inte har en så stark dator som håller ner er? Min data är fyra år gammal har bla prestanda klass 5,1 å klarar inte på långa vägar d min ps3 klarar i pc vs ps3 spel. Jag som miljoners med mej köper inte dom senaste spelen om inte våra datorer klarar d bra. För jag nöjer mej inte med ett fult/buggigt pc spel(för att min dator inte klarar kraven). Köper bara lågt krävande pc spel på steam nu förtiden..........

Medlem

Nä, fan jag vill inte ha en ny konsol heller. Kan tänka mig valfria uppgraderingar men att göra en ny bara för att känns så meningslöst. NES var ju populärt även en bra bit längre in efter att SNES släpptes...

Känns som att konsolerna har funnits så länge nu att t.o.m mainstream-människorna kan urskilja vilken som är vilken vilket är BRA

Medlem

5 år är en evighet i teknologivärlden... Det är dags nu.

1
Skriv svar