Speedpainting 8

Medlem
Speedpainting 8

Crap. Feberyrar kreativt. Hatar att vara sjuk, varför? WHYYY? Kan man undra. Vill vara pigg. Dricker kaffe, dricker vatten, äter vitaminer, gnäller, dricker mer vatten.

Anyhowz, satt två timmar igen och skapade lite. Det har blivit lite av en drog. Kanske har jag äntligen fått tillbaka ett intresse. Blev en fortsättning på föregående bild, kanske får vara en stående serie, att när jag blir sugen på lite mer klyschig fantasy, så återkommer jag till denna serie.

”The wizard, the castle and the golden cave”

[ia=24898; large]

#blogg

Medlem
Speedpainting 8

Jag gillar det här Wizard-temat

Medlem

Hehe, får ta och köra lite sånt när jag är tom på idéer. Bara slänga in lite drakar och prinsessor också.

Medlem

Du skulle nästan kunna ta och göra en hel wizard-serie? Det kan nog vara poppis!

Medlem

Älskar verkligen din stil Vilket har inspirerat mig som sagt att börja testa mig fram ^^ Och än så länge ser det inte alltför kasst ut med tanke på att jag knappt använt photoshop förr
Förstår dock inte hur du kan göra det där på ca 2h O.o

Medlem

Tackar och bockar för komplimangen. :), kul att höra att du blir inspirerad! Ett tips är stora penslar, och att börja utan att veta vad man ska göra för något, då har man inga pretentioner heller.

Håller med 73mpl4r!

Du kan göra en barnbok med den sköna wizard stilen.
Säg till om du vill ha hjälp med att skriva handlingen, bra manus med dina bilder blir en succé.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ja, varför inte! Traveller, vi får diskutera vidare om projektet. Att släppa en sagobok hade ju kanske varit kul. Trollkarlen och hans resor

Trollkarlen och staden bland stjärnorna. knyter ihop de två första bilderna (7.8 ). älskar ledsagaren som visar trollkarlen till staden i bild 8, en klassisk vit kanin.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

jag menar klippformationen närmast staden, ser ut som en person med röd lyckta (glöd från rökpipa)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nu har ja inte hängt med sedan början, men detta är galet imponerande.

Målar du i datorn? eller på gammal hederlig duk?

Medlem

Traveller, you have a PM!

Kerrai, har inte hållt på så länge, give or take en vecka, så jag vill knappast påstå mig vara varken duktig eller erfaren, men har ambitioner och kul är det. :),

Jepps, målar i datorn med mus. Har beställt en snitsig ritplatta som jag ska få i dagarna, yay!

Medlem

Åh, en serie, kan se bra ut bredvid varandra på väggen

Det underbara med digitalt ritade tavlor/motiv/bilder är ju att dom lätt kan massproduceras, me like!


signatur

Som jag sagt tidigare... grymt imponerad! Jag gillar verkligen dina bilder (särskilt "wizard-bilderna ) och tycker du har en riktigt härlig och framförallt lekfull och fantasifull stil. För mig som artistiskt handikappad är det helt obegripligt att du svänger ihop det där på bara två timmar!

Du har inte tänkt på att göra en riktigt stor bild i samma stil? Skulle säkert ta väldigt mycket mer tid... men resultatet skulle göra det värt det!

Medlem

Fnizz, tack.

Du menar, stor-stor-bild (gjord för typ stor-stor tavla) där det blir rätt många smådetaljer i bilden? Jorå, kan ju testa på någon gång. Fast bilden skulle vara för stor, och detaljerna för små för att visa i en blogg på FZ.

Åh, jag hoppas på att få ritplatta idag. Men enligt leveransbesked kommer det kanske först på torsdag...

1
Skriv svar