Inga modmöjligheter i BF3?

Robot
Inga modmöjligheter i BF3?

Tonvis med supersmaskiga Battlefield 3-detaljer avslöjade – kolla in hela listan!

#battlefield-3, #dice, #battlefield-bad-company-2


Inga modmöjligheter i BF3?

Tråkigt att det inte blir modverktyg, alltså inge Project Reality eller Forgotten Hope.
Eftersom serververktyg heller inte listas där så antar jag att vi får klara oss utan det också...
QQ

Medlem

Lite trist angående modverktygen, är bara att hålla tummarna. Men spelet låter underbart om du frågar mig och jag kommer skaffa det till PC.

Och så vare whinande människor som tycker att DICE har övergivit oss, att spelet är ett Bad Company 3, att serien är död, som gör sitt bästa bara för att låta skeptisk och butthurt, ni har ordet nu.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

BME
Medlem

vänta va? 4 klasser och singleplayer? Bad Company 3 med andra ord


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Det låter riktigt lovande att PC är huvudformatet med tanke på att BC2 inte är så jätte bra optimerat till PC. Jag tycker grafiken och ljudet i BC2 är utmärkt men BF3 verkar ju ta allting till en helt ny nivå så jag hoppas de lägger tid på optimeringen till PC den här gången. Förövrigt ser jag fram emot vad som skulle kunna bli den bästa FPS:en på många år.

Medlem

Är fortfarande väldigt skeptiskt till detta spel. Men vi får se..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av BME:

vänta va? 4 klasser och singleplayer? Bad Company 3 med andra ord

Ärligt talat har jag inga problem med 4 klasser. Ser det mera som arketyper jämfört med Battlefield 2s 7 klasser som var mera 7 olika vapen och sen liten utrustnings skillnad. I Bad Company 2 hade du så mycket alternativ till varje klass för vad för utrustning (oilka pistoler plus tracer, extra utrustning, olika vapen istället för en singulär vapengrupp) du skulle ha med att det kompenserade mycket väl och gjorde att varje klass blev mycket mera i sig själva.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

japp hörde ryckten om att BF 2 typen av klasser skulle vara tillbax men detta är lite sugit. En viktig del blir vilka Spel Sätt som kommer att finnas i MP.

Medlem

"Banförstörelsen blir trovärdig och i princip allt ska kunna förstöras"

Ja, så lät det även inför det första Bad Company. Det slutade med att man kunde göra några mindre hål i väggarna på vissa hus. I tvåan fick man sedan göra lite större hål i vissa hus, samtidigt som vissa kunde rasa. Kommer vi äntligen att kunna göra någon skada mot de där oförstörbara materialen "sten" och "metall" nu?

Medlem

Det enda jag egentligen hoppas på är en fungerande jävla nätkod. Orkar inte spela BC2 längre i och med att jag har 200 ping även på servrar som ligger ett par hundra meter från huset... Håller mig nu till spel där jag kan spela med en vettig <60 ping :/

Medlem
Medlem
Skrivet av Xtars:

Herre min Kejsare skapare!
http://i307.photobucket.com/albums/nn290/gajason143/DSCF1870.jpg
http://i307.photobucket.com/albums/nn290/gajason143/DSCF1869.jpg
http://i307.photobucket.com/albums/nn290/gajason143/DSCF1868.jpg
http://i307.photobucket.com/albums/nn290/gajason143/DSCF1867.jpg
Det är ju bara för vackert!

Åt skogen med er skeptiker! Första dagen köp för mig!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Xtars:

J**LAR Försöker de ta livet av mig eller? Att tömma min plånbok lyckas de med i alla fall. Förhandsbokat.

Medlem
Skrivet av Xtars:

*fap fap fap fap*


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

De säger att de satsar på pc och tar samtidigt bort den yttersta skillnaden mellan pc och konsol (att kunna modda spelet). Får väl hoppas att detta inte är bestående beslut för mods är anledningen till att flera år gamla spel fortfarande är populära (Half-Life hade aldrig varit så populärt som det blev om det inte var för CS).

Annars verkar det kunna bli ett bra spel även om jag tycker att det är komiskt att de DLC nämns (säg vad ni vill men detta är ett sätt att tjäna lite lätta pengar på något som borde varit med i spelet från början).

Medlem
Skrivet av Xtars:

Nog verkar det bli ett grymt snyggt spel alltid. Är väldigt sugen på att se spelet in action=).

Medlem
Skrivet av Keasar:

Åt skogen med er skeptiker! Första dagen köp för mig!

Ser underbart ut indeed. Men mycket hänger på Spelkänslan imo. En sann Battlefield 3 titel imo är att känna att det jag spelar inte är en ytterligare Bad company titel med spray and pray fasoner.
Jag blev också som några andra ytterligare skeptisk när jag såg följande:

* 4 klasser
* Singleplayer story

Det Luktar bad company consept lång väg. Vilket är väldigt tråkigt då Battlefield 3 sägs vara en sann uppföljare till battlefield 2. oavsett underbar grafik spelet har och att spelet har blivit mycket bättre på många punkter det är självklart. Men dessa 2 argument ovan är 2 käppar i hjulet som kommer eliminera en del av den klassiska battlefield känslan för iallfall mig . angående spelkänslan. Den biten återstår såklart att uppleva. Så jag slår inte hammaren i bordet i förväg. Men tills dess har jag dock inte höga förväntningar om det.


signatur

// FeeAC

Medlem
Skrivet av jedi007:
Skrivet av Keasar:

Åt skogen med er skeptiker! Första dagen köp för mig!

Ser underbart ut indeed. Men mycket hänger på Spelkänslan imo. En sann Battlefield 3 titel imo är att känna att det jag spelar inte är en ytterligare Bad company titel med spray and pray fasoner.
Jag blev också som några andra ytterligare skeptisk när jag såg följande:

* 4 klasser
* Singleplayer story

Det Luktar bad company consept lång väg. Vilket är väldigt tråkigt då Battlefield 3 sägs vara en sann uppföljare till battlefield 2. oavsett underbar grafik spelet har och att spelet har blivit mycket bättre på många punkter det är självklart. Men dessa 2 argument ovan är 2 käppar i hjulet som kommer eliminera en del av den klassiska battlefield känslan för iallfall mig . angående spelkänslan. Den biten återstår såklart att uppleva. Så jag slår inte hammaren i bordet i förväg. Men tills dess har jag dock inte höga förväntningar om det.

Notera den tidigare posten där jag resonerar om varför egentligen 4 klasser inte gjorde något i Bad Company 2 i jämförelse med BF2. Samt också att det är nämnt att BF3s utvecklar team är den dubbla storleken av BC2s, de har nog resurser att kunna göra båda sakerna ordentligt. Sen så verkar det som att dem lutar sig mot hur Battlefield 2 fungerade spelmässigt dock med idéer och erfarenheter från Bad Company spelen.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

4 klasser = medic springer runt med M60 igen..

Medlem

'Co-op var ju trevligt som omväxling, även en bra Singelplayer om det nu sker, samma sak med omväxlande miljöer
Det som känns lite tveksamt är DLC-planerna, mer (planlös?) förstörelse som ger fler sniperparadis, brist på information om moddar, dedikerade servrar, förbättrade hitboxar/träffavkänning etc.
Men det såg snyggt ut, hoppas bara banorna fortfarande är stora/hyfsat öppna iaf ^

Nå, blir väl ett köp om det fortsätter se bra ut, förhoppningsvis en värdig utmanare till Homefront

Medlem
Skrivet av Keasar:

Notera den tidigare posten där jag resonerar om varför egentligen 4 klasser inte gjorde något i Bad Company 2 i jämförelse med BF2. Samt också att det är nämnt att BF3s utvecklar team är den dubbla storleken av BC2s, de har nog resurser att kunna göra båda sakerna ordentligt. Sen så verkar det som att dem lutar sig mot hur Battlefield 2 fungerade spelmässigt dock med idéer och erfarenheter från Bad Company spelen.

Jo jag läste igenom vad du skrev och jag respekterar din åsikt det var dels därför jag skrev om just att min åsikt om ett Battlefield 3 just skulle vara en sann uppföljare dels pga "Battlefield 2s 7 klasser som var mera 7 olika vapen och sen liten utrustnings skillnad." Bara det ger spelet en helt annan identitet och det är en detalj i systemet som dels jag saknar och dels av att jag visar min oförståelse ( vare sig hur stort utväklingsteamet nu än är ) vad en sp kampanj har i battlefield 3 i över huvudtaget med att göra om det skulle vara en sann uppföljare till battlefield 2. känns ju lite fel att ta inspiration ifrån bad company titlarna och kalla det battlefield 3 i mina öron .


signatur

// FeeAC

Medlem

Wow, snygga bilder, om det där är ingame-bilder och inte för-renderat eller så undrar man ju vad man behöver för hårvara för att kunna spela det med det där utseendet.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Mod verktyg lär komma så småningom.... för stor fan base för att inte släppa det....men vem vet det är ju trots allt EA.

Medlem

64 spelare och prone är allt jag behövde veta för ett köp. det här är bara överflödig info.

ang mod-verktyg, /care.

Medlem

Helt underbart! oh vilka bilder!

Medlem

Hoppas på riktiga dedicated servers också, de som är i både black ops och BC2 på PC är förfärligt dåliga.


signatur

Xd

Medlem
Medlem

Vad kul att det kommer med co-op.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Medlem

PC huvudformat ey? Vi får väl se. Är inte särskilt övertygad, DICE säger väl precis vad som helst för att rädda de få PC-fans de har kvar. Kommer inte köpa det här vid release, får vänta ett tag och se. Har bara en känsla av att det kommer vara lika trasigt som BC2.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Skriv svar