Filmtips?

Ambassadör
League of Legends
Filmtips?

Visst var det inte länge sen jag såg det mästerverk som Dr. Stranglove är, nu är det dags igen.
Jag kollade på American Psycho igår så jag måste toppa med något bättre. Min nya bakgrundsbild underhåller mig under de korta ögonblicken den fladdrar förbi men just nu behöver jag perfekta dialoger och lika mörk humor som just min nya bakgrundsbild.

Jag hade faktiskt inte sett American Psycho innan och jag blev positivt överraskad. Christian Bale gjorde en strålande insats. Hans agerande påminde lite om Jim Carey. Fast på en mer lugn nivå. Jag har bara sett Bale som seriösa karaktärer så detta var en riktig överraskning. Det får nog bli att kolla på "The fighter" där jag har hört att han ska göra ett bra arbete!
Efter en koll på IMDb såg jag till min stora förvåning att han spelar JumJum i den enngelska versionen av det svenska mästerverket "Mio min Mio", av våran älskade Astrid Lindgren. Det får nog bli helgens uppgift att kolla på någon gammal Astrid klassiker. Det kanske får bli "Mio in the land of faraway"?!

Har ni några tips på filmer som måste ses?

#blogg

Medlem
Titel

Var själv inte vidare förtjust i själva slutet på American Psycho, trevligt med flera tolkningar men föll mig inte riktigt i smaken...
Filmer att rekommenderas vore ju annars någon av följande:
Sin City
Den Gröna Milen
Gökboet
Chinatown
Barnhemmet
Är nog de som jag rent spontant kommer att tänka på

Medlem

Du har säkert sett många av dessa:
The Watchmen
Saving Private Ryan
Being John Malkovich
Trainspotting
Gomorra
Forrest Gump
Sagan om ringen trilogin
Star Wars sextetten (iaf dom tre första)
Matrix trilogin
Pulp Fiction
Seven
Apocalypse Now
Full Metal Jacket

Finns hur många som helst

inK
Medlem

Gilbert Grape
Reign over Me
Ben X
Trolljegeren
Sin Nombre
Fight Club
The Butterfly Effect
Bang, bang... You're dead
Lars and the real girl
Memento
The Road
True Romance
The Shining
Thelma & Louise

Fler tips finns på lager.


signatur

Every trophy counts...

Ambassadör
League of Legends

Många av dessa har jag sett men så gott som alla är värda en återblick! Tack för tipsen

1
Skriv svar