Robot
Dragon Age II

Lugn, bara lugn – Bioware låter pc vara pc och konsol vara konsol. Vi har provkört vårens stora actionrollspel på alla plattformar.

#dragon-age-ii, #dragon-age-origins


Medlem
Dragon Age II

Härliga nyheter! Precis va man ville höra om uppföljaren till ett av de bästa spelen på länge :D! kan inte vänta!!!

Medlem

Kanon ! Låter lovande för en Pc-spelare som mig.

Medlem

Låter riktigt grymt! Är det bättre än Origins så får jag nerdgasm!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Medlem

Mod support? :c

Medlem

Kul att dom lägger likvärdig energi på alla versionerna. God nyhet då jag tänker köpa det först till PS3 och sen till PC när det släpps en komplett version med all dlc på.


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Som Hannu hade sagt:

Blir bra.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Bra

Bättre


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kan nog bli bra fast kommer itte slå första! bara älskar det!

Medlem

Får väl anse detta som en bekräftelse på det jag redan "visste" (jag läste flertalet förhandstittar för några månader sedan, och det som står i den här artikeln är nästan exakt den uppfattning jag själv redan bildat om PC versionen).

Håller definitivt med om marknadsföringsfloppen. Man ska inte behöva leta efter information om PC versionen på det sätt som jag gjorde (eller vänta på den så här länge när de pratat om spelet i månader).

Medlem

Känner mig lite tryggare nu...

Men visst ser det väldigt... "arkad" ut?
Gubbarna hoppar, snurrar och far fram i ljusets hastighet med sjukt överdimensionerade vapen...

Vi får se.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Hannu87:

Bra

Bättre

Bäst


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Hannu87:

Bra

Bättre

Bäst

Bästast

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Hannu87:

Bra

Bättre

Bäst

Bästast

17 dollars

Har faktiskt inte kört Origins ännu. Kanske dags att flytta upp den på priolistan!

Inaktiv

Jag är mer rädd att storyn inte håller... Eller att karaktärerna är stela som i The Awakening (Origins expansion).


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

AW8
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jag är mer rädd att storyn inte håller... Eller att karaktärerna är stela som i The Awakening (Origins expansion).

Med tanke på att storyn verkar mer originell än "kör en-två världar och få antagonisten introducerad, åk sedan till 4-5 världar för att hitta 4-5 objekt för att kunna besegra antagonisten, åk sedan till sista världen och besegra honom" (KotOR, Mass Effect, Dragon Age) och istället ska handla om olika epoker i Hawkes liv (förhoppningsvis med så lite av det överstående som möjligt) så verkar ju story-biten hur lovande som helst.

Tillsammans med pratet om att PC-utgåvan kommer att vara riktigt vass liksom stridssystemet så lär DA2 bli ett riktigt toppenspel.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Taktiskt djup... det gick ju inte att förlora i origins, tycker spelet måste vara mycket mer oförlåtande än origins var för att det ska ge någon form av känsla av belöning över sina taktiska val.

Är detta spelet svårare?

Medlem
Skrivet av megalomaniac:
Skrivet av Gabe:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Hannu87:

Bra

Bättre

Bäst

Bästast

17 dollars

Har faktiskt inte kört Origins ännu. Kanske dags att flytta upp den på priolistan!

9000!!!!!!!!

Medlem

Ge mej Dragon Age Online! precis det här spelet men online.. skulle vara helt underbart!

Medlem

Ja är så trött på alla gnälliga pc spelare. Se till och köp spelen istället för att ladda hem dom så ska ni nog se att spelbolagen skulle satsat mer. Men nej, pc spelarna gnäller som fan men dom vägrar köpa spelen? Visst finns det några storsäljare kvar men dom blir mindre och mindre. Jag förstår att spelbolagen satsar på konsol, tänk er själv om ni ägde ett spelbolag och gjorde ett spel. Optimera den till pc och ni säljer en halv miljon men gör ni det till konsol så säljer ni 15 miljoner. Vad väljer ni? (Jag syftar på blackops, och det är bara ett exempel av många spel) Så jag har full förstålse för att spel bolagen satsar på konsol och det skulle även alla pc spelare också göra om dom var i samma läge som bolagen. Så sluta gnäll och börja köp spelen så ska ni se att det blir skillnad.

Inaktiv

skönt att det taktiska djupet i striderna finns kvar o utan steam kommer det här garanterat o bli en goty kandidat. så häftigt maffigt =D

Medlem

Är det mer öppet?

Hata korridor rpg.. *sniff*

Medlem

Ser väldigt trevligt ut. Hoppas att strategisystemet blir mer lättarbetat, för i Origins kändes det som att det var en meny man kunde hoppa in och pilla i om man kände för det, men det var ganska krångligt upplagt vill jag minnas.

Medlem

Jämfört med Dragon age: origins så finns väldigt lite info och filmer, trist.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Jämfört med Dragon age: origins så finns väldigt lite info och filmer, trist.

Nästan alla DA: O filmer var ju rena spoilers. Fortfarande lite sur på mig själv för att jag såg dem. Tyvärr så kopplade inte min hjärna att det var spoilers jag såg förrän jag faktiskt spelade spelet.

På flera ställen i spelet visste jag vad som väntade om hörnet (fan ta Bioware för Broodmother trailern alltså, GAH!).

Medlem

PC versionen, alltid.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

åååååå vill ha nu!! Bioware leverar som vanligt!

Medlem

Yes mera blod! Blod for the blod god!

1
Skriv svar