Youtube för fz filmer

Medlem
Youtube för fz filmer

Vet inte om ni haft denna topic uppe förrut, men en störande sak är när jag sitter o läser FZ på min otroligt kassa Iphone som inte har stöd för flash, och så teasar ni mig med nya feta gameplay filmer från olika spel, och så måste jag vänta med att se dem tills jag kommer hem till min vanliga burk! Kan ni inte försöka bygga in så att man kan se filmer på Iphone och Windows Phone? Vet inte hur det funkar med flash på Android eftersom jag inte skulle ta i en sån med tång ens! Åtminstonde lägga till någon fin knapp som länkar till youtube filen, oftast när ni får en gameplay film eller teaser så finns den ju redan på youtube, så när ni lägger upp nyheten, länka till youtube!!!!!

PLZ!

Medlem

Du kan ju alltid söka på youtube själv när du ändå säger att videon redan finns uppe när nyheten släpps.

Medlem

Jag har också undrat detta lite, jag tror om FZ pratar med YouTube eller Google staff om deras behov och vad tittar på/om vad kostnaden blir, YouTube har ju trots allt redan HTML5 implementerat och automatiskt aktiverad i både webbläsaren (Safari) och den inbyggda Appen(?).

Det hade gjort det lättare för implementering av iPhone mall för framtida FZ genom att omlägga resurserna för video. Så om tuben används som källa för video så kan webbutvecklarna fokusera mer på mobildesign eller egen (web?)app. Det hade nog varit billigare i längden med mobilanpassade mallar för både Android och iOS - men hur det skulle vara för WP7 och Symbian har jag svårt att säga, dem båda plattformarna får väl dela mall med någon av dem mer dominerande plattformarna.

Att ha videos på tuben hade nog också genererat mer trafik, reklam och intresse för både FZ och tuben - win win alltså. Och då FZ är väldigt beroende av reklam så borde tuben förmodligen vara lättare att hantera reklam/annonser med tanke på hur länge det har existerat och utvecklats. Majoriteten av användare, eller iaf populariteten är åtminstone väldigt hög på tuben vilket gör det ett bra val på argumentnivå. Jag känner mig också säker på att FZ borde kunna som företag hyra 7 små reserverade dvärg-trafikservrar för att leverera en mer flytande uppspelning för att slippa det konstanta buffrandet som tuben utsätter användaren oftast för i peaktime.

Skrivet av Amilo:

Du kan ju alltid söka på youtube själv när du ändå säger att videon redan finns uppe när nyheten släpps.

Nja det är ju ganska inconvenient, det är betydligt mer praktiskt och ger bättre "surfupplevelse" att ha allt på ett "ställe". Gamespot har på sätt och vis gjort detta, med lite designmissar i användandet dessvärre.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag tycker det är enklast om Apple börjar tillåta flash i sina prylar.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Jag tycker det är enklast om Apple börjar tillåta flash i sina prylar.

När grisar flyger....

...vänta det gör det redan med Duke Nukem Forever, så jag tar tillbaka det.

När månen blir beboelig på ekologisk nivå?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers

Vi har inga planer att exportera vårt filmarkiv till Youtube. Det finns fler anledningar. Dels vill vi inte vara beroende av en extern sajt och dels missar vi såklart reklamexponering. Med det sagt är vi alla sugna på att få filmerna att funka i Iphone vilket blir möjligt med HTML5. När det implementeras vågar jag dock inte svara på.


signatur
Antikvitet

HTML5-stöd implementeras inom två månader.

Att lägga videos på Youtube är inte ett alternativ dessvärre.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

ITT: Jag har en iPhone och jag hatar att de flesta använder Flash för att det är bra, men min iPhone kan inte spela upp sånt. Byt till något sämre, för jag vägrar acceptera att det är iPhone som är dålig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar