BATTLEFIELD 3 BILDER ! ! ! ! ! ! ! ! KOLLLAAAAA !!!

Medlem
BATTLEFIELD 3 BILDER ! ! ! ! ! ! ! ! KOLLLAAAAA !!!

OMG OMG OMG OMG OMG KOLLLA BF3 BILDER HÄR
!!!!!!
http://battlefield.gamersverse.com/articles/655/g
ame-informer-cover-issue-including-scans/

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BF3 BILDER ! ! ! ! ! !:D

Inaktiv

var ju bara skit...

Skit skulle jag inte säga, men scannat direkt ur tidningen var det iaf. Och sen har den varit uppe en stund.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Försökt hitta en återförsäljare av Game Informer här i STHLM utan resultat Skickade också ett mail för att fråga om deras subscriptions.
25dollar för 24 nummer var tokigt billigt (blir typ 160kr) men det visade sig att om man bor utanför usa så tillkommer det extra avgifter (givetvis, och det exklusive diverse moms etc) så de vill ha 95dollar för 24 nummer istället.
Det är fortfarande billigt, men de skulle ta över 6-8 veckor innan jag får min första tidning så jag missar BF3 numret, vilket var enda anledningen (förutom Elder scrolls V ifs).

Så nu hoppas jag någon gör en "proper" scan av tidningen :P.

Medlem

INTE IMPONERAD AV DE BILDERNA!! !!! !! !! !!!!!!!!!!!!!!! !!!
INTE ENS EN "PROPER" !!!!!!!! !!!!

PS. HAR INTERNATIONAL CAPS LOCK DAY BYTT DATUM!??!?!?!??!??!??!!?

(Seriöst: Förutom att de var dålig scannade bilder är det inget som imponerar på mig. FPS-genren är nästan lika nyskapande som MMO-scenen för tillfället.)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hittade en "proper". Inte för att jag inte tycker det verkar bra, men inget företag har lyckats göra något som direkt är imponerande på flera år, och spelarna blir bara allt kräsnare, snabbare än alla utvecklare hinner hänga med. Har man inget stort namn att sitta på (Starcraft, Diablo, CoD t.ex.) så måste man våga satsa allt.

Man får vara realist helt enkelt, speciellt om man jämför nya titlar med det som släppts senast (av samma företag).

Skulle BF2 varit deras senaste spel innan BF3 så skulle jag varit imponerad, ungefär som från Half-Life till Half-Life2.
Men mellan dessa titlar är det ju 5-6år och det skulle vara trist om det skulle krävas så mycket av utvecklarna att vi bara får spel vart 5'e år. Nu verkar det ju vara praxis att släppa en till två titlar varje år i samma serie och då känns det ju rätt stelt.

Det ironiska var ju att de släppte en developer-film (den om ljuset i frostbite 2 motorn) istället för en ingame teaser, ingen som direkt sysslar eller är riktigt intresserad av ljussättningen lär väl ha suttit och tänkt: oooooh, woooaaaaooow, epiiiiic
när de kolla på den filmen.

Men bilder ger ju inte alltid rättvisa intryck, så man får hoppas att de visar mycket under GDC. Skulle vilja se: *En jordbävning sker på en bana och en sjuvåningsbyggnad kollapsar på ett imponerande sätt*.
Undrar varför de skrev "imponerande", istället för "realistiskt" för det är väl realism de strävar efter?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

(Seriöst: Förutom att de var dålig scannade bilder är det inget som imponerar på mig. FPS-genren är nästan lika nyskapande som MMO-scenen för tillfället.)

Nä, dööhh.. Liksom destruction och sånt skit är ju typ jättegammalt... dööhh, inte alls nytänkade liksom.

*OBS*OBS*Ironi*

Vilket FPS om inte BF3 och dess föregångare är nytänkande? CoD:BO? Crysis 2? Knappast.

Skrivet av NaxoS:
Skrivet av bjosarn:

(Seriöst: Förutom att de var dålig scannade bilder är det inget som imponerar på mig. FPS-genren är nästan lika nyskapande som MMO-scenen för tillfället.)

Nä, dööhh.. Liksom destruction och sånt skit är ju typ jättegammalt... dööhh, inte alls nytänkade liksom.

Du kanske missade att dom sa samma saker för Bad Company (1). 4 år sen

Grafiken får mig att tänka på Medal of Honor, och det ogillar jag extremt mycket. Det känns så "tecknat" på något sätt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av bjosarn:

INTE IMPONERAD AV DE BILDERNA!! !!! !! !! !!!!!!!!!!!!!!! !!!
INTE ENS EN "PROPER" !!!!!!!! !!!!

PS. HAR INTERNATIONAL CAPS LOCK DAY BYTT DATUM!??!?!?!??!??!??!!?

(Seriöst: Förutom att de var dålig scannade bilder är det inget som imponerar på mig. FPS-genren är nästan lika nyskapande som MMO-scenen för tillfället.)

Jag tycker spelet ser underbart ut. Det handlar om att visualisera sig allt på bilden tillsammans med de planerade features till spelet. Som att animationerna görs med ANT systemet ifrån EA Sports spel som kommer göra dem mera realistiska. Att all miljö styrs av Destruction 3.0 som visar sig nu genom förhandsvisningar till pressen vara väldigt imponerande (om man nu faktiskt läser artikeln istället för att bara kolla på bilderna. ). Gatan på en av bilderna skulle vara en enda liten bana till vilket annat FPS som helst, medans i Battlefield 3 så är den banan 6-8 gånger större. Sen så 64 spelare som samtidigt springer runt och skjuter på varandra i samma om än inte ännu bättre ljudbild som Battlefield: Bad Company 2 och jag skulle säga då att bilderna blir jäkligt imponerande.

Samt att nu EA hade en intern visning för företaget då utvecklare från alla håll under EA fick se vad de andra utvecklarna håller på med, av reaktionerna att döma från de andra utvecklarna så älskade dem Battlefield 3.

Steve Papoutsis
Executive Producer on Dead Space 2

leveluptime
Ok just say Battlefield 3 live in person, OMG it's incredible! Go Dice! #BF3

U2RoKKeR
Does it blow what we've seen from the magazine out of the water?

leveluptime
yes its awesome town.

Skrivet av master_chrille:

Grafiken får mig att tänka på Medal of Honor, och det ogillar jag extremt mycket. Det känns så "tecknat" på något sätt.

Det är inte vad Dead Space Art Directorn tyckte när han fick se spelet i rörelse.

Ian Milham
Art Director on Dead Space

Just saw a demo of Battlefield 3 here at EAHQ. Holy shit. Everything else looks like a cartoon now. #bf3

@locust9 @ChristinaCoffin Snuck in back of theater for BF3 demo just now. Holy shit, you guys. So glad you are on our side.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Nice som fan Smeksen, Tack & bockar för bilderna
Sitter som ett litet barn på julafton i vänta på battle fucking field
(y)

Keasar: Vi har inte fått se spelet i rörelse, bara bilder. Och utav bilderna liknar det MoH. Samt vad dom som jobbar på EA har att säga om spelet kan dom lika gärna säga att det ser bättre ut än Crysis gjorde vid release. -.-


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Jag tänker inte dömma eller höja mina förhoppningar tills det jag sitter med ett ex framför mig och kan se spelet med egna ögon och egna fingrar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av bjosarn:

(Seriöst: Förutom att de var dålig scannade bilder är det inget som imponerar på mig. FPS-genren är nästan lika nyskapande som MMO-scenen för tillfället.)

Kan hålla med om att MMO är samma i varenda spel, mer eller mindre bra. Men frågan är hur ska man kunna göra några större framsteg inom krigs FPS? De har infört förstörelse i BC2 vilket även kommer finnas i BF3. Skulle säga att ett BF2 med bättre grafik, ljud och sen lite förstörelse är ganska nyskapande i en genre som är svår att vara nyskapande med.


signatur
Medlem

Fy fan va folk är negativa till ett spel som man i stort sett inte vet något om, kan ni åtminstone vänta till man sett lite mer innan ni börjar klaga. Av den lilla infon som finns att döma så verkar det ju hur nice som helst.


signatur

La la la lag!

Medlem

Fan va nice!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Förstår inte det här med all kritik. Vi har enbart hört bra saker hitills så det finns ingen anledning till att gnälla.

Medlem

Någon som vet när vi kan tänkar få ta del av någon sorts ingame media? är det någon mässa eller liknande på g snart?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Någon som vet när vi kan tänkar få ta del av någon sorts ingame media? är det någon mässa eller liknande på g snart?

Yes, GDC mässan den 28 februari. DICE har sagt att dom kommer att antingen visa spelet eller ge ut ännu mer information.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag väntar hellre på en gameplay video...

"skickat från HTC Desire HD"


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Jag väntar hellre på en gameplay video...

"skickat från HTC Desire HD"

Jag med! Hoppas det blir en succé!

+ nice med htc desire!


signatur

The Impossible Just Takes A Little Longer - Winston Churchill

Medlem

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Nu börjar det likna något!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar