Duke Nukem Forever

Robot
Duke Nukem Forever

FZ åkte till Las Vegas och tog pulsen på spelhistoriens senaste ankomst. Det här är den ocensurerade berättelsen om ett ego större än Gud och om ett spel vi väntat på i 14 år.

#3d-realms, #duke-nukem-forever, #gearbox-software


Medlem
Duke Nukem Forever

Aldrig förstått hypen med duke, folk gnäller på hur stereotypa och tråkiga dagens FPS är, men det är ju okej sålänge det är duke?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är du för ung för att förstå, månne?

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Aldrig förstått hypen med duke, folk gnäller på hur stereotypa och tråkiga dagens FPS är, men det är ju okej sålänge det är duke?

Kanske för att du är född 89, Du var inte med då det begav sig.

Medlem

man måste ha spelat duke nukem 3d när det var nytt för att ha minsta aning vad det handlar om här. för en annan elitgamer kan det inte bli mer nostalgi än såhär enda spelet någonsin jag garanterat köper direkt utan att testa först!


signatur

//monster

Medlem

Bra artikel och bra skriven!

Medlem

Någon som kan upplysa mig om vilken låt som spelas mot slutet av filmen?

Tack!

Medlem

Givet köp!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trevlig artikel. Inte allt för mycket nytt. hade också velat läsa mer om skribentens egna åsikter om själva spelet från det han fick se. Det var lite väl sparsamt på den fronten.

Aja...! Snart... snART... SNART får jag lägga händerna på det!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Är du för ung för att förstå, månne?

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.

Jag har inte sett någon gnälla på call of duty hittills i denhär tråden? Måste ha missat det, jaja.

Finns det någon enda spelkaraktär jag ställer mig 100% bakom så är det Duke. Så enkelt är det bara. Då bryr jag mig tusan i om spelet är linjärt eller icke.

Medlem

Kungligt! Väldigt bra artikel.

Medlem

Jag tror jag funderade så mycket på Duke Nukem just nu att jag laddade upp fel L.A. Noire-film. Det finns ingen annan logisk förklaring.

Plus, jag tror min taffliga skäggväxt exploderade, minst någon centimeter längre av bara några minuters läsning.

Och Klosterkatten

Citat:

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.

Duke Nukem torde väl vara spelbranschens variant av force majeure. Dont fight it


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av White Moose:

Någon som kan upplysa mig om vilken låt som spelas mot slutet av filmen?

Tack!

Prodigy - Invaders Must Die


signatur

u mad bro?

Medlem

Spel är inte bra bara för att de är nostalgi. Så sluta dra "du är för ung"-argumentet, visa att ni är så "vuxna" som ni utger er för istället.
Facktum kvarstår att KlosterKatten har rätt i sin kritik. Människor klagar (oavsett ålder) på hur tunna FPS-spelen är (och även andra spel), men så kommer Duke Nukem Forever och det hyllas endast på grund av det faktum att det borde lagts ner för 10 år sen?
Som det har påpekats, skit säljs så länge skit köps.

Duke Nukem Forever har ingen plats i min spelhylla, och Duke Nukem 3D har för längesen flyttats ner till källarvåningen i bokhyllan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Loxus:

Är du för ung för att förstå, månne?

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.

Du är ju den enda som gnäller här.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Du är ju den enda som gnäller här.

Tydligen inte.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skön sammanfattning
Blir ett givet köp


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Redaktör
Skrivet av bjosarn:

Spel är inte bra bara för att de är nostalgi. Så sluta dra "du är för ung"-argumentet, visa att ni är så "vuxna" som ni utger er för istället.
Facktum kvarstår att KlosterKatten har rätt i sin kritik. Människor klagar (oavsett ålder) på hur tunna FPS-spelen är (och även andra spel), men så kommer Duke Nukem Forever och det hyllas endast på grund av det faktum att det borde lagts ner för 10 år sen?
Som det har påpekats, skit säljs så länge skit köps.

Faktum är att den enda här som vet något om spelets kvalitet är en viss Fredrik Eriksson.


signatur
Medlem

herregud herregud, det släpps alldeles för mycket bra spel som måste köpas nu den närmsta tiden för att man ska klara sig på en studentbudget... Får väl strunta i att äta, helt enkelt, det finns inget annat val!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så jävla bra! Går det att beställa nånstans? GE MIG! Årets spel no doubt!

Medlem
Skrivet av b3pp0:

man måste ha spelat duke nukem 3d när det var nytt för att ha minsta aning vad det handlar om här. för en annan elitgamer kan det inte bli mer nostalgi än såhär enda spelet någonsin jag garanterat köper direkt utan att testa först!

Håller med till fullo.

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Loxus:

Är du för ung för att förstå, månne?

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.

Nej det enda gemensamt CoD och Duke har med varandra är att de båda vet att Duke har humor och kan hantera ett vapen. Har du inte spelat Duke så förstår jag att du INTE förstår att det skiljer oerhört mellan spelen(åtminstone det tidiga Duke). Jag menar inget illa mot dig med det jag nu skrivit.

Skrivet av bjosarn:

Spel är inte bra bara för att de är nostalgi. Så sluta dra "du är för ung"-argumentet, visa att ni är så "vuxna" som ni utger er för istället.
Facktum kvarstår att KlosterKatten har rätt i sin kritik. Människor klagar (oavsett ålder) på hur tunna FPS-spelen är (och även andra spel), men så kommer Duke Nukem Forever och det hyllas endast på grund av det faktum att det borde lagts ner för 10 år sen?
Som det har påpekats, skit säljs så länge skit köps.

Duke Nukem Forever har ingen plats i min spelhylla, och Duke Nukem 3D har för längesen flyttats ner till källarvåningen i bokhyllan.

Nostalgi är väl ordet som många känner när de ser Duke. Jag tror för att äldre spelare betyder Duke och står Duke (kanske inte i en bra bemärkelse) för något betydligt "mer" än vad CoD gör (som det handlar om i detta fall). Och om du nu lirat spelet måste du väl hända hålla med om att likheterna mellan Duke och CoD inte är mycket mer än att båda två har vapen i sig?

Medlem

Duke is king. Den som inte gillar Duke har ingen humor. Tunna FPS spel ja, handlingen? Vem bryr sig...men det är ändå en jävla skillnad på Far Cry, Crysis och Duke Nukem som ger humor, det är så absurt att man skrattar och har skoj, man gör menlösa grejer för att höra hans sköna kommentarer.
Far Cry och Crysis (som exempel) är bara tunna för att man knallar runt "i vackra miljöer" och gör inte ett skit. Mellansekvenser och kommentarer är bara irriterande och man sitter och hamrar på tangenter och kontroller för att hoppa förbi skiten, står och hoppar mot hörnen medan ngn jävla walkie talkie talar om att du ska till andra sidan ön för att en båt står där...det finns tunna FPS spel och sen finns det tunna fps spel...
Sitt ni där med era tråkiga jävla torra FPS spel där man lagt ner 40 månader på shadingeffekter på löven så kör jag duke där, olyckligtvis, man lagt ner 14 år på att skapa en ROLIG upplevelse.

Medlem

Duke Nukem behöver inte ha någon komplex story eller öppna miljöer, för det är bara kul att sätta sig ner och kötta en massa aliens och höra dom bästa one liners som finns


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

Duke is king. Den som inte gillar Duke har ingen humor. Tunna FPS spel ja, handlingen? Vem bryr sig...men det är ändå en jävla skillnad på Far Cry, Crysis och Duke Nukem som ger humor, det är så absurt att man skrattar och har skoj, man gör menlösa grejer för att höra hans sköna kommentarer.
Far Cry och Crysis (som exempel) är bara tunna för att man knallar runt "i vackra miljöer" och gör inte ett skit. Mellansekvenser och kommentarer är bara irriterande och man sitter och hamrar på tangenter och kontroller för att hoppa förbi skiten, står och hoppar mot hörnen medan ngn jävla walkie talkie talar om att du ska till andra sidan ön för att en båt står där...det finns tunna FPS spel och sen finns det tunna fps spel...
Sitt ni där med era tråkiga jävla torra FPS spel där man lagt ner 40 månader på shadingeffekter på löven så kör jag duke där, olyckligtvis, man lagt ner 14 år på att skapa en ROLIG upplevelse.

Men återigen så har många inte upplevt Duke. Jag är född 93 och har ingen koll alls och är inte ett dugg intresserad av att köpa spelet heller. Men jag kanske blir det senare.

Så skyll inte på oss som lirar Cod för det spelar i alla fall folk. Det är lätt för er att säga att vi har dåligt minne och att "våra" spel som vi spelar är dåliga men vi har inte vuxit upp med Duke så det är svårt.

Säg då inte att vi lirar något torrt FPS när spelen som vi köper säljer och folk spelar.

Inaktiv

Till alla som inte "förstår" hypen ut av duke ...

1. Du är förmodligen en 89a-90a?
Skulle du vara en 80 så skulle du garanterat inse varför vi elite / nostalgi / gamla gamers står på start linjen till detta spel.

2. Vill du verkligen veta varför det är så speciellt, fråga din pappa / mamma / morbror / kusin om vad det va som gjorde Duke nukem 3d så speciellt

3. Ladda hem duke nukem 3d! VARNING. Är du en grafik nörd så kommer du nog må illa, det ser rent ut sagt för jävligt ut nu om man ställer det imot dagens spel, men DUKE 3d är inte gfx det är spel stilen (dvs helt underbart)

Det här blir köp köp köp för mig, behöver inte ens testa demot, vet att det kommer rocka gaaaalet!
ITS TIME TO KICK ASS AND SHEW BUBBLE GUM,,, AND I AM ALLLLLL OUT OF GUM!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

1. Jag är en 80-talist. Jag spelade Duke Nukem 3D som en tok, samtidigt som jag lyssnade på the Offsprings uppfölningsplatta till Smash-succén (stor besvikelse den skivan).

2. Min pappa/mamma/morbror skulle nog inte säga att Duke Nukem 3D är så bra att man blint tycker att uppföljaren är bra (nej, stripor är inte något som lockar längre).

3. Duke Nukem 3D är IDAG ett skitspel. Av samma anledning som att jag inte tycker Judge Dred är bra idag, eller Barb Wire är bra idag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

haha bra läsning! kommer bli så jävla roligt! köper direkt hoppas de släpps på steam.

Medlem

Ett givet köp! Hoppas på ett rent fps utan massa astråkiga cutscenes som inte går att trycka förbi. Old school style! Shit va man pressade duke på lärarhögskolan när det begavs sig. LAN var nytt och hett och internet var nåt skumt och tillfälligt typ


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Loxus:

Är du för ung för att förstå, månne?

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.

COD har tunn och tråkig story men försöker intala sig själv och annat folk att det är en seriös och realistisk skildring av hur krig går till, medans slutprodukten blir vad en 13-åring tror hur krig går till ....och ja senast MOH var fan mig inte bättre på den punkten heller.

Duke, tja han vet att han är under bältet och fylld med pubiterst humor och bara är bad arse.

Skriv svar