Fråga ang by Processor till M-kort / Gigabyte GA-G41.... [Uppdaterad med system info]

Inaktiv
Fråga ang by Processor till M-kort / Gigabyte GA-G41.... [Uppdaterad med system info]

Tjena!

Har detta moderkort:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=480479

Med denna processor just nu:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=393886

Grafik kort: Vet inte... det är ett radeon hd 4850 512mb.

(Fick det av en polare som hade det i sin gamla dator så vet inte den riktiga benämningen...)

Har 4g ram DDr2

Vill kunna lira Arma 2 tex på high och x2 AA utan lagg och lika så kommande bf3 med X2 AA
(system rec har iofs inte kommit än på bf3) men om man ska maxa det så lär det ju behövas nått mera än dual core..

Så VILKEN processor är värd/bra/grym att köpa och som passar på en socket 775?

// Kan lira Arma 2 nu på medium men går sekt vid stora strider bör tilläggas //

BUDGET = 1000 - 2000

Tack på förhand.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag hade definitivt köpt ett HD6870. Strömsnålt och mycket prestanda för pengarna.

Inaktiv

Tack för infon om grafik kortet.

Dock skrivit om tråden nu så om du eller någon kan hjälpa vore det toppen !


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Vad har du för cpu idag och vad har du för grafikkort? Budget?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Som posten ovanför nämner: Vilket grafikkort har du nu?
Hur mycket RAM har du?

Jag hade inte bekymrat mig för CPU:n i första hand även om den har en viss betydlse. Långt mycket viktigare är ditt grafikkort och eventuellt om du har lite för lite RAM.

Fyll på med info om detta så skall vi gärna hjälpa dig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Processorn kommer nog flaska med ett 6870.

Medlem

Processorn lär nog flaska en del ja. Med tanke på Bad Company 2 så ska du nog satsa på en quad. Även om frostbite motorn är uppdaterad skulle jag tippa på att Battlefield 3 kommer fungera bäst ihop med quad. Med tanke på att du använder socket 775 finns det inte så många prisvärda val, det bästa du kan göra är att leta begagnat. En Q9550 är troligen det bästa för pengen du kan hitta till 775.

Angående 6870 så tycker jag att om du ska köpa ett nytt grafikkort så köp ett 6850. Du kan låsa upp ditt 6850 till ett 6870 vilket bör innebära att du tjänar in en slant. (Inte så stor koll på priserna.)

Medlem

Tja,

Jag skulle i ditt fall försöka få tag på en quad begagnad typ Q9550 sen skulle jag köpa ett 6870 eller ett begagnad 5850/5870. Det kommer spräcka din budget men det känns som det behövs.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

1
Skriv svar