Se Stalker i Crysis-motorn

Robot
Se Stalker i Crysis-motorn
Medlem
Se Stalker i Crysis-motorn

Buggigt eller en ren grafikändring?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Stalker spelen är de tråkigaste spelen jag lirat! ska testa tredje delen men gud vad dåliga de 2 första är, och jag som failade med att köpa hela serien, okej 48 kr för alla 3 är inte så mycket men ändå! Hur kan man ha så dåliga ljud i ett spel, så tråkiga miljöer, tråkiga karaktärer?


signatur

cags

Medlem

Oh dessa moddare. När ska de lära sig att göra grafik som inte ser ut som skräp.. Kul idé, men vafan..

Medlem

@sltrOlsson - Om man kan göra bra grafik så sitter man nog inte hemma och moddar. Då har man ett jobb.

Medlem

* I videon säger han att modden är tänkt vara färdigt mot slutet av året eller början på nästa.
* Det är inte hela spelet som konverteras till Cryengine 2, det är nytt område som heter Sector 23, dock är vissa delar av världen tagna ur originalet.
* Huvudpersonen man spelar som är en starkt sörjande läkare pga. att hans son har dött av leukemi. En av anledningarna till att han tar sig till Sector 23 är för att välsigna sin son.

Värt att nämna är att det inte fanns några originalmutanter/monster i modden då videon spelades in, men det skall tydligen fixas.

Skönt att vara ryss ibland =p


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

stalker SoC är bland de bästa spelen jag spelat o jag har spelat sedan 1985. till de som klagar på stalker SoC!

Medlem

cags91: Vet hut, slyngel! Stalker är bland det absolut bästa man kan spela.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

STALKER är absolut en av de bästa spelserier jag spelat. Clear Sky är dock minst bra av dem.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Skön stavning på CryEngine*

Medlem

Nice! Detta skall man hålla ett öga på. Stämningen i Stalkerserien är en av de bästa! Vore även nice om de lånade gas-mask systemet från Metro 2033 för det var väldigt coolt och stämningshöjande.

Intressant initiativ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskar hur dedikerade och målmedvetna folk som sätter igång med ett sånt här jätteprojekt är. Lycka till grabbar och eventuella tjejer.

Medlem

Ser förvånadsvärt bra ut. Trodde inte att motorn skulle passa vidare bra.
Wtf @ 3:45, dock.

Medlem

Stalker SoC och CoP är lätt dom bästa spelen jag spelat. riktigt kul spel.. Ser framemot modden.. Som någon skrev ang gasmask från 2033, så finns redan flera moddar som har just såna gasmasker.

Medlem

Ser EXAKT ut som crysis, fy fan vad tråkigt.

Medlem

Ja detta fattar jag inte, varför lägga mer så mycket tid på att bygga stalker i Crysis motorn, när han kunde byggt upp stalker SoC i den uppdaterade X-Ray motorn som Call of Pripyat är byggt i.
Nej lägg tiden på feta moddar som Oblivion Lost osv istället.

BTW, är man stalker-nörd om man åker på semester till Ukraina bara för att så Pripyat torget på riktigt? I så fall kan jag kalla mig stalker-nörd. Se länk.

För de som är intresserade:
http://cid-8f10851fae5a1bb0.office.live.com/browse.aspx/.Publ...


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem
Skrivet av DiDDi:

Ser EXAKT ut som crysis, fy fan vad tråkigt.

Ser inte ALLS ut som Crysis. Detta spel är skit jämfört Crysis. Hur kunde du ens tänka på något sånt

Medlem

Det går väl som för alla andra moddar: De lägger upp några snygga filmer, och efter ett år kommer en uppdatering av hemsidan med tre renderingar av hagelgevär. Därefter inte ett ljud mer, någonsin.

Men vilken idé! RÄtt ambitiöst att göra just Stalker. Så jag hoppas att de lyckas, eller jag kanske snarare hoppas att nästa Stalker blir lite mer användarvänligt istället :).

Medlem
Skrivet av spel_15:
Skrivet av DiDDi:

Ser EXAKT ut som crysis, fy fan vad tråkigt.

Ser inte ALLS ut som Crysis. Detta spel är skit jämfört Crysis. Hur kunde du ens tänka på något sånt

Kanske inte kollade så långt? Första minuten ÄR ju Crysis, klicka fram en bit :).

Medlem
Skrivet av toxaris:

Ja detta fattar jag inte, varför lägga mer så mycket tid på att bygga stalker i Crysis motorn, när han kunde byggt upp stalker SoC i den uppdaterade X-Ray motorn som Call of Pripyat är byggt i.
Nej lägg tiden på feta moddar som Oblivion Lost osv istället.

BTW, är man stalker-nörd om man åker på semester till Ukraina bara för att så Pripyat torget på riktigt? I så fall kan jag kalla mig stalker-nörd. Se länk.

För de som är intresserade:
http://cid-8f10851fae5a1bb0.office.live.com/browse.aspx/.Publ...

Imponerande! Jag har också varit där och insupit (den jävligt kusliga) stämningen. Men jag åkte ju gratis...

I mitt huvud såg original s.t.a.l.k.e.r bättre ut än det här jippot


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Crysis motorn tenderar att se mer tecknat ut i färgvalen och har mer pop-ups.

Inaktiv

stalkerspelen är inte roliga
orka läsa 20 mil med mikrotext .. varför har dom inte röstskådespelare

Inaktiv
Skrivet av cags91:

Stalker spelen är de tråkigaste spelen jag lirat! ska testa tredje delen men gud vad dåliga de 2 första är, och jag som failade med att köpa hela serien, okej 48 kr för alla 3 är inte så mycket men ändå! Hur kan man ha så dåliga ljud i ett spel, så tråkiga miljöer, tråkiga karaktärer?

blowout soon fellow stalker


signatur

8rav

Medlem
Skrivet av cags91:

Stalker spelen är de tråkigaste spelen jag lirat! ska testa tredje delen men gud vad dåliga de 2 första är, och jag som failade med att köpa hela serien, okej 48 kr för alla 3 är inte så mycket men ändå! Hur kan man ha så dåliga ljud i ett spel, så tråkiga miljöer, tråkiga karaktärer?

Äntligen någon som delar min åsikt om detta tråkiga spel.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar