Rykte: Halo 5 under utveckling

Robot
Rykte: Halo 5 under utveckling

Vad har farmors rum gemensamt med Halo 5? Läs vidare så får ni svaret på den något udda frågan.


Inaktiv
Rykte: Halo 5 under utveckling

FEST!

Medlem

Men ffs, kan de inte bara lägga ner Halo -.-
Visst har jag gillat nästan alla Halo spel men 5 st..
De börjar gå efter CoD lite mycket atm >.<

Medlem

Faan va nike!!

Inaktiv
Skrivet av mrpeters:

Men ffs, kan de inte bara lägga ner Halo -.-
Visst har jag gillat nästan alla Halo spel men 5 st..
De börjar gå efter CoD lite mycket atm >.<

Bla..blab.aa.. samma snack igen.

Halo säljer... så varför ska man sluta?

Mer Halo åt folket förfan! Bästa LAN spelet på konsol.

Medlem

PR trick


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Nej, det kan inte var sant då de högsta hönsen redan har sagt att de ska "titta över" det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Men ffs, kan de inte bara lägga ner Halo -.-
Visst har jag gillat nästan alla Halo spel men 5 st..
De börjar gå efter CoD lite mycket atm >.<

Det går inte att jämföra Halo med CoD. CoD har en ny story varje gång, medan Halo-serien har en djup och invecklad story. Det är ungefär som att jämföra Star Wars med Die Hard.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mrpeters:

Men ffs, kan de inte bara lägga ner Halo -.-
Visst har jag gillat nästan alla Halo spel men 5 st..
De börjar gå efter CoD lite mycket atm >.<

Det går inte att jämföra Halo med CoD. CoD har en ny story varje gång, medan Halo-serien har en djup och invecklad story. Det är ungefär som att jämföra Star Wars med Die Hard.

Eller en Diamant med en hög av skit.

Medlem

Bra på PR är de iaf!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Lite sugen är man allt att se vad som händer efter Halo3, men H5 redan?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mrpeters:

Men ffs, kan de inte bara lägga ner Halo -.-
Visst har jag gillat nästan alla Halo spel men 5 st..
De börjar gå efter CoD lite mycket atm >.<

Det går inte att jämföra Halo med CoD. CoD har en ny story varje gång, medan Halo-serien har en djup och invecklad story. Det är ungefär som att jämföra Star Wars med Die Hard.

Då måste jag ha missat något, spelade igenom halo 1-3 och tyckte att 1: spelet var skit tråkigt jämfört med andra FPS spel och 2: storyn var så förbannat tråkig och oinspirerad att jag bara sprang förbi skiten. Knappast något som gjorde att jag ville spela vidare. Det enda som har gjort att jag tycker att spelen är något att ha är multiplayern. Nog för att jag tycker det suger att spela fps på konsol men det är irrelevant.

Medlem

and the retard wars are on again, sluta lipa mellan två helt olika serier, är som att jämföra banan och äpple för fan...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Underbart!!! Halo 5

Medlem

mjölken forsätter


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Varför klaga?
Folket vill ju ha mer så ge dem mer.

Är man lite smart så vet man sedan länge att det är lönlöst att klaga på mjölkandet av spelserier.

Medlem

Halo 1: 2001
Halo 2: 2004
Halo 3: 2007
Halo Reach: 2010

Ett primärt Halo-spel var tredje år är väl knappast mjölkning, va? ODST kom iofs 2009, men det var ju alltid mer av ett sido-projekt. Iaf, vad man än tycker om spelet/storyn så kan man inte förneka att de är oerhört polerade och kompletta spel, allihopa.

Personligen gillar jag serien, jag gillar storyn. Och så länge folk är sugna på mer så kan man väl knappast anklaga MS för att ge folk vad de vill ha, eller hur?

EDIT: För att jämföra med COD då, så har det kommit ett spel i den serien varje år sen 2003. Säger inte att de är dåliga, jag har gillat en del av dom, men man kan inte förneka att släpp-takten på COD-spelen är avsevärt högre...

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Halo 1: 2001
Halo 2: 2004
Halo 3: 2007
Halo Reach: 2010

Ett primärt Halo-spel var tredje år är väl knappast mjölkning, va? ODST kom iofs 2009, men det var ju alltid mer av ett sido-projekt. Iaf, vad man än tycker om spelet/storyn så kan man inte förneka att de är oerhört polerade och kompletta spel, allihopa.

Personligen gillar jag serien, jag gillar storyn. Och så länge folk är sugna på mer så kan man väl knappast anklaga MS för att ge folk vad de vill ha, eller hur?

Kan bara hålla med, jag liksom många andra skulle ja tro blir nog bara glad ifall de kommer ett till Halo, skulle gärna villa veta hur de går för master chief i slutet där på 3:an

Editerat av mod /Tompa

Medlem

Skoj, hoppas de blir fortsättning på 3:an, ingen prequel med handling som man redan vet:D

Nu när jag läste nyheten så blev jag väldans glad och förhoppningsfull och tänkte glatt för mig själv "Nu ska jag läsa dem positiva och konstruktivt negativa kommentarerna" men vad ser jag? överlag idiotiska kommentarer skrivna av idiotiska idioter med idiotiska inslag. kan inte alla som skriver sådana kommentarer bara hålla käften och hålla sig borta från att förinta gott humör hos dem som gillar nyheten ifråga. om det är sådant skit som ni vill påskina så kan ni väl låta avsaknaden av kommentarer tala. men uppenbarligen är det ju inte avföring eftersom det är en hel del positiva kommentarer också. Dumjävlar!

Medlem

Dags och ta det lite lugnt nu va!

Inaktiv

Halo tyckte jag är en riktig kass spelserie. Kan hålla med om att online briljerar det men alla ungar på Xbox live sänker ner betyget

Medlem

Inte förvånande, men trevligt att de jobbar på ett nytt Halo
Undrar om Reach räknas som Halo 4, om Halo 4 snart släpps eller blir ett Kinect-spel?
Man vet ju aldrig, kanske nästa spel ska vara Halo 5, efter Reach och Wars.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Halo säljer... så varför ska man sluta?

Jag har alltid tyckt att det där argumentet är så otroligt dåligt, som konsument borde du rygga tillbaka då du hör det. Att en spelserie säljer bra gör den bara till en säker inkomstkälla för utgivaren/utvecklaren. Ditt argument tar däremot inte hänsyn till kreativitet, skaparglädje eller kvalitéer hos produkten.

Nu påstår jag inte att Halo-serien skulle vara dåliga spel på något sätt, men ditt argument är väldigt platt och intetsägande.

Medlem

@Mahone:
Jag jämförde inte Storyn...
Jag menade att det börjar likna väldigt mycket med CoD historien där det blir mer än 7 spel i en spelserie, det är lite mycket tbh.
Och nej det är inte att jämföra Star Wars med Die Hard...
Die Hard är ett par action rullar medans Star Wars är lång sci-fi rullar, inte samma sak.

Halo och CoD är inte heller samma sak men det sa jag aldrig heller. Läs igenom folks meningar innan du börjar anklaga folk för saker.
----

Visst kan Halo 5 bli ett bra spel men det börjar bli lite utdraget med samma saker om och om igen, visst det var lite roliga uppdrag i Reach, nya saker och bra co-op men efter ett tag måste det roliga ta slut.

Medlem

KOM IGEN FZ!

Ni har inte tänkt på att det här är en slags framtidsbild, ett scenario över hur Kinect kan se ut om låt säga fem år? Det är därför Microsoft väljer att skriva Halo 5 (och inte Halo 4), för att det så tydligt är fråga om ett påhittat spel. Varför skulle de släppa Halo 5 innan Halo 4?

Medlem

Hur orkar man spela halo? Less redan efter 2:an.

Medlem

@Banjo för halo reach kanske är 4an????? ODST är ju som en expansion bara...

Medlem

Jag säger också, lägg ner. Så kul är det inte, den har inte alls djup och invecklad story imo. Kan inte bungie göra något annat spel? Eller vet dom inte hur man gör?

Medlem

låt nu för fan Halo serien vila, den är gammal och trött, låta den för fan ta och somna in.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Inaktiv

tjata sönder halo-serien oxå...

12
Skriv svar