Där tog BioShock 2 slut...

Flakmonkey
Där tog BioShock 2 slut...

Så har man då tagit sig igenom ännu ett spel och jag är verkligen nöjd med hur jag har lyckats leva upp till mitt nyårsmål där jag skulle se mindre på samma gamla TV-serier och istället utnyttja "dötiden" till att läsa, se på film, spela spel, etc. Det har verkligen gått över min egen förväntan och det bästa är att jag har haft så mycket roligare och det känns väldigt mycket mer givande att få uppleva något nytt istället för ännu en repris av Friends.

[ia=24926; large]

Hursom så var det #BioShock 2 som jag precis klarade av och det levererade precis det som jag förväntade mig. Jag gillade #BioShock skarpt och gav det 4.5 när jag recenserade det här på FZ (det var på tiden man kunde ge halvor i betyg) och det är ett betyg som jag står fast vid även om det säkerligen inte skulle fått det idag med tanke på spelbranchens utveckling. Mycket av det som höjde det över mängden saknades emellertid nu när jag spelade tvåan och det var inte spelets fel i sig.

Som spel betraktat är det på flera sätt bättre än föregångaren, men det ettan hade var att det utspelade sig i en fascinerande miljö och spelmekanik som skillde det från mängden. I #BioShock 2 är det helt enkelt inte lika speciellt att träffa på en Big Daddy eller använda en plasmid för första gången. Det innebär som sagt inte att det är sämre, det är bara så det är för en uppföljaren som inte skiljer sig alltför mycket från originalet. Skulle kanske kunna hävda att #2K Marin borde ha vågat sig på lite större utsvävningar, men jag har samtidigt svårt att klandra dem för det är knappast som att det är lika söndertjatat som säg andravärldskrigstemat eller det som tagit över på senare år - lite mer moderna konflikter.

Så ja, #BioShock 2 var en rätt helgjuten spelupplevelse hela vägen igenom. Hantverket är det svårt att klaga på. Designen är lika fantastisk som i originalet och det är fortfarande Rapture och dess innevånare som är spelets största behållning. Handlingen gör också sitt för att sätta en härlig stämning och den håller uppe mitt intresse ända fram till slutstriden och så mycket mer än så begär jag faktiskt inte av ett FPS. Med det sagt så kommer det knappast vara ett spel som jag aldrig kommer glömma. Det saknar det där lilla extra som gör det till en klassiker i min bok, men för 200 kr var det mer än värt pengarna.

Nu har jag dock ställts inför ett problem. Jag måste få tag på ett nytt spel att lira och jag har ingen aning om vad det ska bli, någon som har ett tips eller två?

#blogg

Medlem
Där tog BioShock 2 slut...

Här har jag börjat om på Mount & Blade med en ny mod. Spelet som aldrig verkar ta slut. Gillar du riddare och hästar så är det spelet för dig. Annars tycker jag att du ska kolla upp Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth om du har missat det. Stämingsfullt

Medlem

Säkert har du redan lirat Fallout-serien, men om inte bör du prova genast. Jag är för stunden inne på +55 timmar på New Vegas och håller mig medvetet från huvudstoryn för att dra ut på det ännu längre! Så bra tycker jag det är.
Rekommenderas varmt.

Medlem

Borderlands - GOTY ED !

ett riktigt bra spel som blandar det bästa från hack&slash ner i ett Fps-spel.

jag vet inte hur många timmar jag plöjt ner i detta spel men det är ofantligt många!

och kul att köra både ensam och med 2-3 polare


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Metro 2033 var överaskande,snyggt och med en bra historia.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Borderlands - GOTY ED !

ett riktigt bra spel som blandar det bästa från hack&slash ner i ett Fps-spel.

jag vet inte hur många timmar jag plöjt ner i detta spel men det är ofantligt många!

och kul att köra både ensam och med 2-3 polare

This man speaks the truth, tar fram Loothoran i dig (om du har nån vill säga )

...fan nu blev jag ju sugen o lira det igen. ärsh.
TDU2 kommer ju imorrn och jag lirar DCUO för fullt. fan också


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Flakmonkey

Borderlands har jag faktiskt sneglat på förut... vet att mycket av hållningen där ligger i MP men är det värt att spela i SP? Annars så tänkte jag skaffa mig några Xbox 360-exklusiva titlar... har efter en rätt lång tid fått tillbaka mitt 360 som var utlånat till en kompis så borde finns lite att ta igen där... inte ens lirat #Fable 2

Medlem

Jag har spelat Mest SP i Borderlands även om jag spelat rätt mycket med svågern i Co-op också.
Jag tycker definitivt att det e skoj även i SP, kan ju vara för att jag gillar o samla loot o så

Det e inte så vidare dyrt heller, vanliga versionen finns att hitta för under 200, och GOTY kostar mellan 289 och 369 (beroende på format) på Webbhallen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar