Rykte: Halo 5 under utveckling

Medlem

lol, det finns spelserier som är 999999 år äldre
vill se nästa halo-spel bara för att kolla hur bra microsoft sköter det utan bungie

Inaktiv
Skrivet av xector:

Jag säger också, lägg ner. Så kul är det inte, den har inte alls djup och invecklad story imo. Kan inte bungie göra något annat spel? Eller vet dom inte hur man gör?

Bungie ska göra ett annat spel, dom slutade med Halo efter Reach blev klart. 343 håller på att skapa ett nytt team för nästa Halo. Kanske ska göra din homework innan du leker cool?

Inaktiv

Ska dom inte släppa Halo 4 först?

Medlem

Ska bli intressant att se om de kan hålla löftet om att det är man själv som är kontrollen utan att göra ett "simplare" spel. Jag är mycket skeptiskt till att de kommer lyckas.

Medlem

Ge mig Mass Effect 3 istället! Lägg ner skiten va!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nya utvecklare = nytt spel.
Personligen tyckte jag Bungie var väldigt snåla när de utvecklade reach och började wandra på IW/MW2-vägen.
Många unika banor, djup bra story, balanserat gameplay med fokus på teamplay.
Kolla på vad homefront erbjuder så ser ni vad halo behöver, dedikerade servrar, moddar, inget campande av vapwn/spawn etc!

Får hoppas 343 istället kan fokusera på det som är viktigt, tung story som inet är en klen kopia av valfri actionfilm fylld med stereotyper, tänka på böckerna (cannon), utveckla multiplayer utan att kopiera skit (dräkten från crysis) etc.
Antingen blir det hopp eller flopp med nästa Halo.
Nå, Halo ligger fortfarande på färre/lika många spel som Mario Bros, Battlefield, final Fantasy, Metal Gear Solid och många andra "mjölkade" serier

Medlem

Fett najs! Har älskat och spelat alla Halo förutom Halo Wars! Men inget kommer förhoppningsvis slå BF:3! och deras serie! men efter den serien kommer Halo!


signatur

The Impossible Just Takes A Little Longer - Winston Churchill

Medlem
Skrivet av Remus:

Ge mig Mass Effect 3 istället! Lägg ner skiten va!

Pfft, va e de för skit! ;p


signatur

The Impossible Just Takes A Little Longer - Winston Churchill

Medlem
Skrivet av robineng:

Ska dom inte släppa Halo 4 först?

Halo 4, är ju Halo Reach, lite konstigt men aja, vissa säger ju CoD:5 för Mw2, osv!


signatur

The Impossible Just Takes A Little Longer - Winston Churchill

Medlem

Lägg ner halo, det har gjort sitt i spelvärlden. Det räcker nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Lägg ner halo, det har gjort sitt i spelvärlden. Det räcker nu.

Varför har det gjort sitt då? Det finns många många halo fans där ute!


signatur

The Impossible Just Takes A Little Longer - Winston Churchill

Medlem

meh... Trodde det skulle vara slut vid det här laget.

Medlem

Halo 5 är bara ett arbetsnamn, det kommer såklart inte heta Halo 5!
och Halo äger!

12
Skriv svar