Blizzard: "Vi undersöker Diablo till konsol"

Medlem

vet inte om man skall skratta eller gråta.

nackdelen blir väl att man gör spelet mycket enklare för lägre IQ

enda fördelen är väl att man då kanske slipper flertalet talanglösa soffliggande klåpare och skrikande skitungar bland servrarna

Medlem

En del av mig säger nej, men samtidigt behöver det inte innebära en dålig sak. Sålänge spelet FÖRST OCH FRÄMST är anpassat enligt PC, och konsolerna får det anpassat enligt sig. INTE en jävla portning från konsol till PC.

Annars, feel free. Ju fler spelare, ju bättre.

Medlem

Diablo fanns till PS1 dock inget vidare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Förstår inte varför människor klagar för att populära spel försöker nå så mycket publik som möjligt...

Tror det har något att göra med att spel som görs för konsol och pc, så får oftare än inte pc folket lida med ett spel som var optimerat för konsol men inte pc.

Medlem

Pff... konsolhatare.

Jag ser gärna ett nytt Diablo på konsol.

Det låter ungefär som att någon tvingar er att köpa/spela det? O.o

Medlem

Nej tack.

Eventuellt kommer det splitta upp D3 communityn om konsolfolket kör på egna servrar. och OM alla skulle köra på samma så skulle jag inte vilja strida tillsammans med konsolfolket för att de förmodligen inte kommer ha samma precision som PC spelarna. Och det skulle vara jobbigt att hamna med random konsolfolk då. Bara en konversation med en konsolare utan headset skulle vara bedrövligt, om de nu inte kör med tangentbord.

Jag är ingen konsolhatare men min åsikt är att kör PC 100% eftersom det är ett spel som ska spelas på PC.. egentligen.

Medlem

Har bara en sak att tillägga detta:

http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Har bara en sak att tillägga detta:

http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4

Hahahah, klockren och väl passande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hjälp!
Måste ju vara en övermänsklig brist på bra PC-exklusiva nu för tiden, då en potentiell portning av ett spel orsakar sådana stormar, ett spel som redan funnits på konsol från början.
Lägg till att detta spel lär erbjuda en grafik som inte imponerar (Sc2), saknar önskade funktioner (LAN, moddar) och att gameplay inte tycks ha utvecklats på 10år.
Sen kan vi som övrigt nämna att spelet redan försenats/har en lång utvecklingstid och att en konsolportning bara tar nån månad, samt att utvecklarna är kända för att satsa på många "expansioner" i sina spel, planerade innan release.

Diablo till konsol borde gå snabbt och enkelt att porta, det handlar om en, två månader högst (inget releasedatum ännu). Visst, konsolkontrollen kan bli sjukt skön, och patchandet snabbt och enkelt med färre buggar, men så går det.
Pc har fortfarande bättre grafik ^^

Medlem
Skrivet av AW8:

Slipper uppgradera? Så du köper alltså inte en ny konsol när den släppts?

Självklart uppgraderar vi konsolägare till nya konsoller, men inte för att spela förra konsollens spel som med PC.

PS3 = PS3-spel, Xbox360 = Xbox360-spel.

PC? Tja det är ett större jox då det egentligen om man ska jämföra med konsol är så att vissa har en PS1 andra har en PS2, och några har en PS3, och de med riktigt stora plånböcker har fixat en PS4 från framtiden, tyvärr betyder det att ett PC-spel inte alltid funkar på allas PC.

Och detta kommer konsol vs pc ägare argumentera och bråka om för alltid.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Remus:

Har bara en sak att tillägga detta:

http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4

Word

Medlem

Det är helt fantastiskt att det finns personer som påstår att de kommer att "dumma ner" Diablo 3 om de släpper till konsol. Diablo kan omöjligt bli mer hjärndött i gameplay än vad det redan är så jag tror det är ganska svårt för Blizzard att ändra på det genom en konvertering.

Jag själv är för ett konsolsläpp, även om det kostar extra tid, då Blizzard ändå aldrig har lyckats hålla ett releasedatum.

Grina på om grafiken ni, men med den motor som Diablo 3 drivs av så gör det nog ingen skillnad om din dator kostat 30 papp, det kommer se ut som det gör på killens brevid när den kostat 10.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Grina på om grafiken ni, men med den motor som Diablo 3 drivs av så gör det nog ingen skillnad om din dator kostat 30 papp, det kommer se ut som det gör på killens brevid när den kostat 10.

Vem f*n lägger ut 30 papp på en dator? Då är man dum i huvet.
Det är bara dumt att påstå att grafiken är samma på en konsol som har ett grafikkort från 2005 än en PC med ett grafikkort från 2011.

Inaktiv

För fan. Släpp mus och tangentbord till xbox och playstation så krymplingarna kan spela normalt.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TixFrix:

Grina på om grafiken ni, men med den motor som Diablo 3 drivs av så gör det nog ingen skillnad om din dator kostat 30 papp, det kommer se ut som det gör på killens brevid när den kostat 10.

Vem f*n lägger ut 30 papp på en dator? Då är man dum i huvet.
Det är bara dumt att påstå att grafiken är samma på en konsol som har ett grafikkort från 2005 än en PC med ett grafikkort från 2011.

Intel Core i7 extreme, 8k
Gainward GeForce GTX580, 5k
Gigabyte GA-X58A-UD7, 3k

Bara börja plussa och se var du hamnar. Du tror inte att företagen producerar prylar för att de ska ligga på en lagerhylla i nån öde lokal va? För det om nåt vore korkat.

Sen borde du nog kolla upp vad som diskuteras i denna tråd och sen se över ditt svar och undersöka om det kanske inte var lite udda formulerat?


signatur
Medlem

Inte överraskande att dom undersöker saken... Alla företag kollar över möjligheter öka sin inkomst. Men i detta fallet så är det ju en PC version som dom kollar över om det går att porta till konsol. Så det är väl i detta fallet konsol spelarna som får bita i det sura äpplet.

Tror inte PC folket behöver oroa sig. Blizzard är inte kända för att göra saker halvhjärtat.

Medlem

Jaaaaa!

Hur härligt skulle det inte vara att bara sitta och lira diablo på xbox eller ps3? och bara koppla upp sig med andra och spela, underbart! love it!

Medlem

Gärna för mig. Tror Diablo är helt rätt för konsoll.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Skulle det innerbära någon form av lokal coop skulle jag definitivt fundera på att köpa det till xboxen (också). Sitta i soffan o lira lite diablo med tjejjen eller polare vore ju guld. Utan det finns det inte speciellt många anledningar till att spela det på konsoll, krävs inte speciellt spexig dator för att lira blizzards spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hmm ne.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Skallagrim:

Skulle inte tro att blizzard gör 2 versioner av diablo 3 , och då blir det ett problem för alla som vill spela pc versionen.
DVS grafiken och menyer kommer isåfall anpassas till konsollerna så att pc inte får det lika fint. sedan kan man ju fråga sig om konsoll och pc kommer spela i samma multiplayer spel.

Så nej tack till Diablo 3 på konsoll.

Ha! det är väll bra nära klart till PC redan? finns ju gott om ingame videos och pvp-strids clipps..

Tror du de kastar allt och börjar om?

skulle inte tro det.. men jag skiter i vilket, blir nog bra till PC endå!:up:


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

HAHA WOHO!!!! vi kommer få vänta 2 år extra på att skiten ska komma bara för att dom ska optimera skiten för konsol ^^

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Utan det finns det inte speciellt många anledningar till att spela det på konsoll, krävs inte speciellt spexig dator för att lira blizzards spel.

Jag vet inte hur andra resonerar men om jag kan spela Diablo 3 på 60"-aren, sittandes i soffan med enligt mig välfungerande kontroller samtidigt som jag spela co-op och snacka med t.ex brorsan via xbox live så finns det inte många anledningar till att sätta sig vid framför en liten 24" skärm bara för att kunna använda en mus och vara uppkopplad till battle.net samtidigt. Grafiken må vara en aspekt men jag är ingen grafikbög som måste ha allting maxat.

Skulle väl i så fall vara för att sambon vill se på tv.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jag får en känsla av detta kommer floppa, riktigt hårt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Wardancer:

Utan det finns det inte speciellt många anledningar till att spela det på konsoll, krävs inte speciellt spexig dator för att lira blizzards spel.

Jag vet inte hur andra resonerar men om jag kan spela Diablo 3 på 60"-aren, sittandes i soffan med enligt mig välfungerande kontroller samtidigt som jag spela co-op och snacka med t.ex brorsan via xbox live så finns det inte många anledningar till att sätta sig vid framför en liten 24" skärm bara för att kunna använda en mus och vara uppkopplad till battle.net samtidigt. Grafiken må vara en aspekt men jag är ingen grafikbög som måste ha allting maxat.

Skulle väl i så fall vara för att sambon vill se på tv.

Är väl just kontrollerna som kan bli problem, Firewall, Meteor, Hydra och dylikt blir lite knepigt att styra med handkontroll men annars verkar systemet för quickspells och sådant redan vara rätt funkis för handkontroll. Däremot blir precision på avståndsattacker rätt lidande (märks tydligt i t.ex. Magicka som trots allt är liknande spel om man kör med handkontroll. Provade dock aldrig Diablo ett på PS1 så vet inte hur dom löste saker som hydra, firewall och ranged attacker där. Men antar det blir nån form av lock on targeting system.

Spela på 60" ser jag inte som någon större fördel i isometriska spel då det inte riktigt är den typen av "inlevelse" som i spel där "inlevelsen" är det viktiga. Men löser dom det med bra kontroller tror jag säkert det funkar på konsoller men det lär ju inte ha samma fart som diablo 2 har, där är man ju stendöd om man missar en teleport eller dylikt (på nightmare/hell)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Blizzard har lagt upp två jobbannonser på sin hemsida som heter "Senior Producer -Console - Diablo 3" och "Lead Designer - Console - Diablo 3".

Så det gör det väl i stort sätt officiellt, Diablo 3 kommer till konsol! Häftigt.

http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...

http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TixFrix:

Grina på om grafiken ni, men med den motor som Diablo 3 drivs av så gör det nog ingen skillnad om din dator kostat 30 papp, det kommer se ut som det gör på killens brevid när den kostat 10.

Vem f*n lägger ut 30 papp på en dator? Då är man dum i huvet.
Det är bara dumt att påstå att grafiken är samma på en konsol som har ett grafikkort från 2005 än en PC med ett grafikkort från 2011.

Intel Core i7 extreme, 8k
Gainward GeForce GTX580, 5k
Gigabyte GA-X58A-UD7, 3k

Bara börja plussa och se var du hamnar. Du tror inte att företagen producerar prylar för att de ska ligga på en lagerhylla i nån öde lokal va? För det om nåt vore korkat.

Sen borde du nog kolla upp vad som diskuteras i denna tråd och sen se över ditt svar och undersöka om det kanske inte var lite udda formulerat?

Eh, du vet väl om att bara 1% av de som köper PC-hårdvara köper de där delarna? De som verkligen har massor av pengar över att slösa. Företag utvecklar mest extrema produkter för att kunna säga att just de har de bästa komponenterna inom grafik/CPU.

Sen borde du nog kolla upp fakta innan du börjar diskutera om något du inte har någon aning om vad det är. Lite udda formulerat?

Medlem

Deadflag: Grym info, det tackar jag för!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Läs på innan du uttalar dig. Activision äger inte Vivendi. Det är Vivendi som äger Activision Blizzard. Så Blizzard har precis samma ägare fortfarande (Vivendi), ett företag som gjort dem till det mest framgångsrika spelföretaget i världen.

Ha tro till Blizzard, dom gör aldrig bort sig. Jag ser gärna att Blizzard tjänar hur mycket pengar som helst, för dom levererar alltid kvalitet. Ni kan börja whina när dom slutar leverera kvalitet, som tur är kommer det aldrig hända eftersom hela deras framgångssaga bygger på genuina spel.

Mer pengar åt Blizzard! Det är dom värda.

Ja det stämmer att jag skrev fel men det betyder inte att jag inte är påläst då jag är stort fan av både Sierra och Blizzard. Håller helt med dig om att Blizzards framgångar bygger på kvalitet och inte kvantitet och jag är säker på att detta kommer vara något som Blizzard inte kommer ändra på.

Men visst har det skett ändringar, Kotick har stått för en hel del och det är nog mycket tack vare honom vi fått se det ena konstiga beslutet efter det andra.

Medlem
Skrivet av kaem79:

"citat showerguy skrev:
Varför tjafsar ni bara? äger man en konsol så slipper man uppgradera och grafiken tamefan ännu bättre än på PC. Så alla ni PC lovers.. håll mun.Fler spel till Konsol! Tack"

vad är det för fel på dig showerguy? nåt fel måste det vara när du säger att konsoler har bättre grafik än en pc. jag blir sällan förbannad men du har gjort mig förbannad. jag sku vilja ******************** med dig. du är ************** gå o *************** o ta ****************************. shit asså!

Det där är både rätt och fel, ja om Blizzard skulle göra ett spel till konsol så skulle det nog se bättre ut än till pc tack vare att de vet precis vilken hårdvara alla som spelar det på konsol har. Eftersom detta inte stämmer till pc så försöker de se till så att så många som möjligt kan spela det utan att behöva skaffa ny hårdvara, de försöker sätta minimum kravet efter den hårdvara de tror de flesta har tillgång till.

Däremot utklassar en pc idag konsol rent grafiskt och även snabbhet. 360 och PS3 var riktigt nära en pc i början av sin livscirkel men eftersom det kommer ny hårdvara flera gånger om året till pc är den sedan länge efter på den fronten.

Skriv svar