Kan inte komma in på Home

Inaktiv
Kan inte komma in på Home

Network error The connection for the server was lost Z(9,-2)

Har kollat upp det och det är inte bara jag som haft och har det problemet,
allt annat funkar, spela online, köpa prylar på psn, vidzone medmera.
Men Home vill inte loggas in på.
Nån som har en lösning ?

ps3 är helt nyköpt, igår, så det är första gången man provar på Home.


signatur

Knower of the unknown

KoP
Medlem

Vad jag har hört så jobbar Sony på att fixa det eftersom det är en hel drös med människor (inkl. jag) som inte kommer in på Home och har exakt samma fel.

Hittade också en temporär lösning om du vill komma in på Home:

"As a temporary solution you can use google public DNS. 8.8.8.8 for the primary and 8.8.4.4 for the secondary. This should let you go in home."

Funkade faktiskt.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Vad jag har hört så jobbar Sony på att fixa det eftersom det är en hel drös med människor (inkl. jag) som inte kommer in på Home och har exakt samma fel.

Hittade också en temporär lösning om du vill komma in på Home:

"As a temporary solution you can use google public DNS. 8.8.8.8 for the primary and 8.8.4.4 for the secondary. This should let you go in home."

Funkade faktiskt.

ok bra det, var orolig ett tag att det var min router / modem som strulade.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv

Lite besviken är man att man fortfarande inte kommer in på Home, hoppas dom får ordning på det snart, man har provat Home hos polare för nåt år sen och tyckte det var helt ok,
soch det har säkert tillkommit en hel del nytt och kul sedan man var inne sist.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Europeiska Home är ändå inget vidare. Det är allt för få uppdateringar jämfört med de amerikanska och japanska motsvarigheterna för att det ska vara kul.
Du lär säkert gå in på home hela 2 gånger innan du glömmer bort att det finns, som ungefär alla andra Ps3-spelare.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Europeiska Home är ändå inget vidare. Det är allt för få uppdateringar jämfört med de amerikanska och japanska motsvarigheterna för att det ska vara kul.
Du lär säkert gå in på home hela 2 gånger innan du glömmer bort att det finns, som ungefär alla andra Ps3-spelare.

hehe, mjo, tyckte iaf att det var kul, lite ont om engelsktalande folk var det dock,
råkade mest ut för fransmän och tyskar, och dom är ju bra på engelska.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jo, det är väl en av de största negativa aspekterna med att bo i Europa, ingen pratar samma språk...

Inaktiv

Igår lyckades man komma in på Home, och det har ändrats en hel del sen man var där sist, nåt år sen,

Tycker det är rätt så småkul att lufsa runt och spela diverse småspel, typ ice climber, bowla lite osv.

Och så är det ju gratis, och det tackar man ju inte nej till.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Har exact ditt problem men inte prövat igen på ett tag. Jag har varit inne lite då å då sen dom öppna home å tycker d e rätt skoj är oftast i film staden å tittar på film snuttar om kommande spel/filmer d e skojigast tycker jag.

Inaktiv

Börjar misstänka att det inte är något fel på Home, tror mer att det är för mycket folk inne,

för nu under 4 dagars tid har man lyckats komma in exakt samma tid på kvällen, 22.00 och då är det rätt så mycket folk inne.

ena dagen kom man inte in alls, och sen var det plötsligt maintance som tog några timmar, sen var det likadant igen med att man mislyckas att logga in.

Nästan lite synd att det är gratis, för man får ju vad man betalar för, gratis = ingenting tydligen.

hade det vart avgiftsbelagt då hade väl Sony lagt lite mer tid och kraft på Home.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Home kanske hade blivit populärare ifall det hade gjorts som ett spel där man klättrar i level likt WoW och andra online rollspel. Typ gå ut och döda monster i skogen utanför home och tjäna stålar för att sedan komma tillbaks in i home och köpa utrustning eller dylikt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hittade ingen annan HOME tråd så jag postar mina tankar här.

Är det någon som vet varför Home fortfarande är i Beta stadiet? Det står i allafall beta när man startar upp det, är det en miss av de som gör Home eller är det meningen att det ska vara en beta som aldrig blir klar så att säga?


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar