Så uppgraderas du i Crysis 2 online

Robot
Så uppgraderas du i Crysis 2 online

Ju mer du spelar, desto bättre blir dina möjligheter att gå levande ur striden. Hur? Kolla in det senaste filmklippet hos FZ.

#crysis-2


Medlem
Så uppgraderas du i Crysis 2 online

ush...blev jag sugen på crysis2 endast för MP delen, ser ju skit rolig ut.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag börjar bli lite trött på att alla spel ska belöna de som nöter mest...

Kan det inte komma ett hederligt spel utan perks och vad allt heter där man plockar upp vapen och powerups, eller att lagen har egna specifika vapen som man inte behöver låsa upp?

Medlem

Wow... Jag trodde det skulle bli en stor hög med segt gameplay... Detta ser fan ut som Fail Ops på crack även underhållande och fungerande!

Medlem

Haha men herregud när ska folk sluta dra in Black Ops i varenda kommentar...

Spelet ser mycket trevligt ut måste jag säga. MP i Crysis och Crysis Wars var inget som jag la någon större tid på, vart några timmar på LAN med polare men inte mer än så. Detta ser dock mycket mer genomtänkt ut och jag kommer absolut spela det!

Tillsammans med BF3 är nog detta det spel jag längtar mest efter i år!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Testade MP demon på xbox var inte så värst imponerad. Nsätan alla mina polare tyckte att det var en sämre kopia av COD, men att man var mycket mer smidigare. Men kan också bero på mappen som var kändes liten och att folk kunde komma från alla vinklar. Blir intressant att se vad den får på metacrtic, crytek (utvecklarna) sa att Crysis 2 behövde minst få 90 i metacrtic...

Håller annars med Jozo blir trött på alla spel med lvls, perks killstreak och skit...


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Ser riktigt fint ut,dock ska jag inte köpa det.. Får bli Battlefield 3 som kommer i höst

Medlem

Ser kul ut, var tveksam först men hoppas det kommer något demo eller dylikt så man får prova :)!

Medlem

Tycker det är lite lame att det tar typ 60 timmar att levla upp till max. Jag har spelat BC2 i nästan 170 timmar och jag har inte nått max än men jag jobbar på det Kommer testa demot men kommer troligen inte att köpa det.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Mitt största problem med Crysis 2 multiplayer, är att utifrån betan tycktes det helt saknas balans mellan perksen.
Du får röda laserstrålar som visar vart fienden siktar, kan se fotsteg på vart de gått, de glöder rött när man zoomar in med kamera så¨man lättare ser dem etc.
De höglevlade perksen är sjukt OP jämfört med de vanliga, och gör spelet en aning för enkelt imo, men betan var väl inte bättre där alla sprang runt osynliga och slog ner varandra
Balans crytek, det måste finnas balans...

Medlem

Alla dagens spel tar tid att levla.

Medlem

Crysis ar blivit en dussinskjutare.... brown and bloom.

Medlem

Ge mig Mass Effect 3 istället!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

dude... i'm super hyped. Vill dock se lite gameplay från PC-versionen så man vet om det är en direktport eller inte.

Medlem

Så en blanding av CoD: Modern Warfare, Brink, Bad Company 2 och Quake?

Tja, varför inte. Jag kommer nog köpa det här spelet.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Köper det här dag ett, ser sjukt najs ut.

Medlem
Skrivet av Remus:

Ge mig Mass Effect 3 istället!

Vad har ME med det här att göra?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Som den FPS-bög jag är, så kommer jag nog skaffa det - sen så är jag lite sci-fi svag.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

pepp som fan!

Medlem

Jo balans mellan alla perks och skill har man ju inte hatt i tanken när man skapade allt detta.
Kommer att testa demot som förhoppningsvis kommer till PC men just nu ser det bara ut som att alla ska kunna döda alla oavsett hur länge man spelat och vilken skill lvl man ligger på....

Blir väl bara att vänta på BF3 nu.

Medlem

Det här ser riktigt lovande ut!! Men jag förstår inte varför så många klagar på alla OP perks, spelet går väl ut på att man ska vara en OP supersoldat?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av best_jeppe:

Tycker det är lite lame att det tar typ 60 timmar att levla upp till max. Jag har spelat BC2 i nästan 170 timmar och jag har inte nått max än men jag jobbar på det Kommer testa demot men kommer troligen inte att köpa det.

Men du har ju låst upp allting långt innan du når max rank i BC2

Jag kommer nog garanterat köpa det här spelet, både för SP och för att MP ser riktigt kul ut!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Javas:

Det här ser riktigt lovande ut!! Men jag förstår inte varför så många klagar på alla OP perks, spelet går väl ut på att man ska vara en OP supersoldat?

Därför att de som inte spelar så mycket blir underlägsna

Personligen tycker jag att de flesta som spelar fps av den här typen online är så dåliga så det spelar ingen roll vilken level man är på! Bara kul att man kan variera med olika vapen m.m


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Pyttesmå kartor, linjärt gameplay, dålig grafik, dåliga animationer och det enda vi får se är spel på konsol.

Tragiskt att dom kallar det Crysis eftersom det här spelet är direkta motsatsen till vad Crysis stod för.

Medlem
Skrivet av Securion:

Pyttesmå kartor, linjärt gameplay, dålig grafik, dåliga animationer och det enda vi får se är spel på konsol.

Tragiskt att dom kallar det Crysis eftersom det här spelet är direkta motsatsen till vad Crysis stod för.

Hur vet du något av detta mer än dåliga animationer?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Inte speciellt förtjust i perks som gör andra perks mer eller mindre värdelösa, för att vara exakt dom perksen som visade spår och folk i stealth, känns ju som det lätt kan leda till en camp fest eller tvärtom, fullständigt meningslös frontal assult.
En del av spelglädjen för mig var att leta upp å jaga ner folk som låg å stealthade någonstans i nån buske högt uppe på en kulle med en sniper eller dylikt, hur kul är det när spelet gör det åt en?

De har tänkt till ordentligt och det går inte att förneka att de har gjort ett snyggt gränssnitt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Inte speciellt förtjust i perks som gör andra perks mer eller mindre värdelösa, för att vara exakt dom perksen som visade spår och folk i stealth, känns ju som det lätt kan leda till en camp fest eller tvärtom, fullständigt meningslös frontal assult.
En del av spelglädjen för mig var att leta upp å jaga ner folk som låg å stealthade någonstans i nån buske högt uppe på en kulle med en sniper eller dylikt, hur kul är det när spelet gör det åt en?

Håller delvis med. Tycker att det är kul att de har kommit på något nytt istället för att bara köra "+20% damage" osv, men det blir sällan kul med perks som helt nullifierar en taktik. Med det här kan det bli så att antingen kör alla se-osynlighets-perken för utan den är man körd, vilket helt sabbar hela grejen med osynlighet i spelet, plus gör att man inte kan ha de andra perksen. Så med andra ord sabbar de två stora delar av spelet.

Det andra som kan händer är att för de som kör stealthigt blir det helt random för dem om deras fiende ser dem, för de vet inte om han använder den perken eller inte, och det boilar ner till om man råkar ha den perk som kontrar just den taktik som fienden använder. Men randomness av denna typ finns i princip alltid i spel där man får customizea sin equipment och perks. Därför gillar jag bättre när det finns olika klasser med tydliga visuella skillnader så man ser fienden, förstår hur denne fungerar och vad han kan göra, och agerar utifrån det. Bra exempel på detta är t.ex. Heroes of Newerth och Team Fortress 2. Ser du en fientlig pyro så håller du dig på avstånd osv.

Aja, end rant.

Medlem

Så du uppgraderas precis som i alla dagens spel?

Nu är det ju så att hela Crysis 2, både SPn och MPn, har blivit läckta.
Källan som de flesta hänvisar till är http://www.facepunch.com/threads/1058902-Crysis-2-leaked-49-d....
Över 11 000 personer läser den där tråden just nu.
Undrar om detta var planerat för lite extra PR... Låt konspirationsteorierna flöda!

1
Skriv svar