Dungeon Siege III

Robot
Dungeon Siege III

Dungeon Siege III lämnar över actionrollspels-tyglarna till uppföljarenas okrönta mästare. Vi testar en tidig version av resultatet.

#gas-powered-games, #dungeon-siege, #dungeon-siege-ii, #dungeon-siege-iii, #obsidian-entertainment, #world-of-warcraft


Medlem
Dungeon Siege III

Co-op låter skitbra, men det är ju en mindre katastrof att man inte kan göra sin egen karaktär! Aj aj. Vi får väl se.

Medlem

tråkigt med bara 3 "laraltärer" och att det är singelplayer om man inte spelar lan/internet med polare.
gillade både 1an och 2an men kommer nog inte gilla 3an pga detta...
men komemr bli att spela endå bara för att tästa det


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

"Jag fick spela Xbox 360-versionen; spelet släpps också till PS3 och – förstås – till pc, men tangentbord- och muskontrollen var inte färdig än." Så det är på något sätt självklart att det är konsoller som ska prioriteras? En till spelserie förstörd av konsoller, tack så mycket!

Medlem

Alltså ännu ett spel utan split screen? Snälla, det ska vara nackskott på dessa utvecklare...

Medlem

"Han är en krigare, eller tank om du spelar lite för mycket World of Warcraft"
Hur menar du nu? Jag har spelat alldeles för mycket WoW och jag förstår inte, krigare är inte = tank? Framför allt inte i WoW där Druid såväl som Pala, och DK kan va tank. T o m Shamans kan ju tanka. Gamla goa EQ däremot, där var krigare den enda vettiga tank-klassen.

I övrigt låter det ju trevligt med lite co-op hacknslash till krysslådan, muchos gracias för previewn.


signatur

/Landstream

Medlem

Förresten, någon annan som la märke till Dragon Age och Diabloreferenserna i videoklippet? Dom är väl för fyndiga ändå dem där spelutvecklarna


signatur

/Landstream

Inaktiv

Ingen som minns det första spelet där man kunde få en spell där man trollade fram en liten lergubbe eller dylikt. Den här lilla gubben sprang omkring och lootade lik under en begräsad tid (någon minut eller två) innan den exploderade i ett berg av loot.

LootarN har jag velat se i andra spel sedan dess, inte bara för bekvämlighetens skull utan för attd en såg så rolig ut.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv
Skrivet av Landstream:

"Han är en krigare, eller tank om du spelar lite för mycket World of Warcraft"
Hur menar du nu? Jag har spelat alldeles för mycket WoW och jag förstår inte, krigare är inte = tank? Framför allt inte i WoW där Druid såväl som Pala, och DK kan va tank. T o m Shamans kan ju tanka. Gamla goa EQ däremot, där var krigare den enda vettiga tank-klassen.

I övrigt låter det ju trevligt med lite co-op hacknslash till krysslådan, muchos gracias för previewn.

Det står ju inte att tank => krigare i WoW. Enbart att krigaren i DS3 är en tank. Tank är mmo-terminologi och därför tyckte skribenten att du spelat för mycket WoW om du förstod terminologin.

Medlem

Älskade den öppna världen i 1an, va nästan som ett mmo. Sen kom tvåan och va inte närheten av lika öppet. Hoppas iallafall 3an är skoj så man får lite fler coop spel. Alla spel borde ha coop...

Medlem
Skrivet av abflex:
Skrivet av Landstream:

"Han är en krigare, eller tank om du spelar lite för mycket World of Warcraft"
Hur menar du nu? Jag har spelat alldeles för mycket WoW och jag förstår inte, krigare är inte = tank? Framför allt inte i WoW där Druid såväl som Pala, och DK kan va tank. T o m Shamans kan ju tanka. Gamla goa EQ däremot, där var krigare den enda vettiga tank-klassen.

I övrigt låter det ju trevligt med lite co-op hacknslash till krysslådan, muchos gracias för previewn.

Det står ju inte att tank => krigare i WoW. Enbart att krigaren i DS3 är en tank. Tank är mmo-terminologi och därför tyckte skribenten att du spelat för mycket WoW om du förstod terminologin.

Det står "Han är krigare, eller tank..." vilket jag tolkar som att författaren menar att orden är synonyma eller åtminstone väldigt snarlika. Men jag förstår vad du menar och kanske jag som tolkar fel men tycker det låter konstigt.

Vet man inte vad tank betyder har man spelat för lite MMORPG...


signatur

/Landstream

Inaktiv

Det låter roligt...
Jag kommer förmodligen skaffa detta.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av liath:

Alltså ännu ett spel utan split screen? Snälla, det ska vara nackskott på dessa utvecklare...

Håller helt med dig om det!'
Co-op via splitscreen är ju ett måste, speciellt om man ska spela på konsol.
Att skippa en sådan funktion är ju ett helgerån
Blir tyvärr inget köp pga bristande funktionalitet

Medlem

Jag läste en intressant sak på Gamespot. Nämligen:

Two players may share the screen locally, and you can bring in two more players online. The other players will serve as assistants to one main player, and no progress will be carried over to their game.

Däremot funderar jag över.... "and no progress will be carried over to thier game". Innefattar detta även typ utrustning/loot/lvls osv på de gubbar som joinar huvudkaraktären? Isåfall är det ju ÄNNU sämre än vad jag trott.

Inaktiv

jag har svårt o tro på det här spelet. iofs så utvecklas det ju av obsidian o de har hitills gjort =>7 p spel...

Medlem

Någon som vet hur många man kommer kunna vara i co-op? Detta kommer bli awesome i MP

Medlem

Hmm.....när jag hörde om det så blev jag inte så värst imponerad. Men efter att ha sett senaste filmen....hmm....ja....kanske kan bli nåt ialla fall


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

1
Skriv svar