Halvnaket i RPG-spelet Hyperdimension Neptunia

Robot
Halvnaket i RPG-spelet Hyperdimension Neptunia

Idea Factory visar upp en minst sagt urjapansk trailer för sitt Playstation 3-exklusiva rollspelsäventyr.

#hyperdimension-neptunia


Medlem
Halvnaket i RPG-spelet Hyperdimension Neptunia

Jag hatar asien.

Medlem

Ja dom gillar nog inte dig heller


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Förbokat och skickas inom en snar framtid. Fast om FZ reagerar så här på Neptunia så undrar jag hur de kommer reagera på en del andra spel som släpps i år


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Akta er, kryptera hårddiskarna! Detta är nog barnporr enligt Beatrice Ask!

Medlem

Kanske skulle inkludera att hela spelets handling är som en spegling av nuvarande konsolkriget.
Karaktärerna i spelet är personifieringar av konsoler.

Wikipedia

Skrivet av Wikipedia:

The game takes place in the world of Gamindustri. The world is split into four different regions (Planeptune, Leanbox, Lastation and Lowee) which are in turn protected by four goddesses. Players take the role of Neptune, a goddess who must defend the world against the attack of the evil goddess Arfoire. In order to do so Neptune must seek out Histoire, the book that contains the secrets to the world.

Om jag hade PS3 skulle jag skaffa det, och då hoppas på att de behåller japanska rösterna som ett alternativ.

Skrivet av eagiz:

Akta er, kryptera hårddiskarna! Detta är nog barnporr enligt Beatrice Ask!

Säkerligen. Med den helt sjuka svenska lagstiftningen går man aldrig säker!

Medlem

Trist att alla JRPG tvunget ska bli så här nu för tiden. Märks ju att de knappast säljer pga gameplayet i sig. Själv har jag gillat JRPG så länge jag kan minnas och försöker att fortfarande gilla dem men de få spelen som kommer är sälla något att ha längre tyvärr och själv tycker jag att allt det perversa och sexiga blir för mycket och det blir mest pinsamt att spela spelen.

Saknar tiden då inte alla JRPG handlade om bara massa lättklädda manga brudar...

Medlem

Känns som lite väl mycket som kommer från Japan nu är ren "fan service" och inte direkt med något vidare djup. Synd

Varför blev det så? Så mycket anime och spel från 80- och 90-talet är helt suveräna, och nu blir det mest lättklädda tjejer med taskigt innehåll både från animen och spel som detta och Catherine, båda som verkar ha väldigt dåligt gameplay.

EDIT: Heh, Cane sa visst samma sak.
EDIT2: Håller med om att den svenska lagstiftningen är helt sjuk.

Medlem

Japaner...


signatur

Metal is best served heavy.

Njae, jag hoppar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av unavailable:

Jag hatar asien.

Skrivet av Red_warning:

Japaner...

Antar att ni båda vill spränga USA för Duke Nukem då eller?

Medlem
Skrivet av Uzza:

Kanske skulle inkludera att hela spelets handling är som en spegling av nuvarande konsolkriget.
Karaktärerna i spelet är personifieringar av konsoler.

Förklarar en del om videon... inte allt, men en del.

Hur som helst, inget för mig, men en del kanske det tilltalar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jah, kanske är nåt att ha. Men det lär ju nog uppskattas av en heldel asiater

Medlem

Inte förvånad. Det är ju inget nytt att anime och japanska spel är fulla av lättklädda 14åriga tjejer.

Medlem

Urk, blir nog ett tämligen givet skutt på den här för min del.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Inte förvånad. Det är ju inget nytt att anime och japanska spel är fulla av lättklädda 14åriga tjejer.

Minus finnar och målbrotts brunst röst som har ersatt av en hundleksak så blir det nog bra sörru.

Medlem

Låter awesome! ^^
blir att fixa sig ett ps3 då.... ;p....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar